Ενέργεια

Δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον Άλιμο Αττικής – Που και πως λειτουργεί ο πρώτος δημοτικός σταθμός

Δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον Άλιμο Αττικής – Που και πως λειτουργεί ο πρώτος δημοτικός σταθμός
Το ρεύμα θα παράγεται μέσω των 24 φωτοβολταϊκών πάνελ, ισχύος 60 Watt το καθένα, τα οποία έχουν τοποθετηθεί στο στέγαστρο του σταθμού
Τη δυνατότητα στους πολίτες να φορτίσουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα χωρίς επιβάρυνση, με ενέργεια από τον ήλιο, δίνει ο Δήμος Αλίμου με μια πρωτοποριακή επένδυση που ολοκλήρωσε και έθεσε ήδη σε λειτουργία.  
Στη συμβολή των οδών της Λεωφόρου Αλίμου με την οδό Καβάφη βρίσκεται ο πρώτος δημοτικός κοινόχρηστος σταθμός δωρεάν φόρτισης οχημάτων, ο οποίος εξασφαλίζει “πράσινες” μετακινήσεις σε οποιοδήποτε ηλεκτροκίνητο όχημα, χάρις στα φωτοβολταϊκά πάνελ που καλύπτουν το στέγαστρό του.
Από τις παροχές ρεύματος που διαθέτει, μπορούν να φορτίζονται ταυτόχρονα έως και έξι οχήματα.
Μάλιστα, σύμφωνα με τους τεχνικούς που υλοποίησαν την εγκατάσταση, μόλις μία ώρα φόρτισης αρκεί για να γεμίσει το 80% της μπαταρίας του πιο διαδεδομένου μοντέλου ηλεκτρικού Ι.Χ. αυτοκινήτου που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.
Πρόκειται για την πρώτη ανάλογη εγκατάσταση που πραγματοποιεί Δήμος στην Αττική.
Στο Λεκανοπέδιο, υπάρχει μόνον ένας ακόμη ηλιακός σταθμός δωρεάν φόρτισης, ο οποίος βρίσκεται στο ΤΕΙ Πειραιά.  
Τα εγκαίνια του σταθμού έγιναν χθες 9/5/2017 από τον δήμαρχο Αλίμου, Ανδρέα Κονδύλη.
«Πρέπει να στραφούμε σε πηγές ενέργειας όπως ο ήλιος και ο αέρας, που εκτός από οικολογικές είναι επίσης άφθονες και οικονομικές. Οι πολίτες του Δήμου έχουν ήδη αγκαλιάσει τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ σύντομα θα παραδώσουμε τον δεύτερο ανάλογο σταθμό που ετοιμάζουμε στον σταθμό Αλίμου του Μετρό», ανέφερε ο δήμαρχος.
Για να αποτραπούν τυχόν ατυχήματα, οι παροχές ρεύματος ενεργοποιούνται με τη χρήση ειδικής κάρτας, την οποία μπορεί να προμηθευτεί δωρεάν από τον Δήμο οποιοσδήποτε πολίτης.
Σκανάροντας την κάρτα από το τερματικό, τότε τίθεται σε λειτουργία μία από τις πρίζες για τη φόρτιση του οχήματος.
Και πάλι για λόγους ασφάλειας, η πρίζα θα παρέχει ρεύμα για 2 ώρες στην περίπτωση των αυτοκινήτων και για μισή ώρα για τα δίκυκλα.
Αν ο οδηγός θέλει να συνεχίσει τη φόρτιση, το μόνο που θα χρειάζεται θα είναι να χρησιμοποιήσει ξανά την κάρτα του.

Αποθήκευση ενέργειας

Για την παραγωγή ρεύματος από τον ήλιο, στο στέγαστρο έχουν τοποθετηθεί 24 φωτοβολταϊκά πάνελ, ισχύος 60 Watt το καθένα.
Όση από την παραγόμενη ενέργεια δεν θα χρησιμοποιείται απευθείας για τη φόρτιση οχημάτων θα αποθηκεύεται στην μπαταρία του σταθμού, ώστε να μπορεί να ανεφοδιάζει ηλεκτρικά Ι.Χ. και δίκυκλα και το βράδυ ή όταν λόγω συννεφιάς είναι μειωμένη η απόδοση των φωτοβολταϊκών.  
Παράλληλα, η εγκατάσταση δεν είναι αυτόνομη, με την έννοια πως έχει τη δυνατότητα να ανταλλάσσει ηλεκτρική ενέργεια με το δίκτυο.
Έτσι, όταν υπάρχει περίσσεια παραγωγής και η μπαταρία έχει φορτισθεί πλήρως, τότε ο σταθμός θα τροφοδοτεί με ενέργεια το δίκτυο.
Επομένως, αν για οποιονδήποτε λόγο τα φωτοβολταϊκά και η μπαταρία δεν αρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες για φόρτιση, τότε θα μπορεί να “πάρει ρεύμα” από το δίκτυο, το οποίο θα συμψηφίζεται με την ενέργεια που έχει αποδώσει σε αυτό.
Σημειώνεται, τέλος, πως ο σταθμός κατασκευάστηκε με τη χορηγία της εταιρείας Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ και την υποστήριξη της εταιρείας Hanergy, με συνέπεια ο Δήμος Αλίμου να καλύψει μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό της δαπάνης. Το συνολικό κόστος μίας τέτοιας εγκατάστασης, χωρίς χορηγίες, αγγίζει τις 25.000 ευρώ.
Όσον αφορά τη δεύτερη εγκατάσταση στον σταθμό του Μετρό, θα είναι έτοιμη να χρησιμοποιηθεί το αργότερο σε δύο μήνες, καθώς απομένει η τοποθέτηση του μετρητή ρεύματος που θα επιτρέπει τον συμψηφισμό της ενέργειας που θα ανταλλάσσεται με το δίκτυο.
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης