«Είναι ένα φιλόδοξο έργο, το οποίο ως Κομισιόν στηρίζουμε ξεκάθαρα, καθώς θα έχει υψηλή αξία σε ό,τι αφορά την ασφάλεια της παροχής και τον στόχο της διαφοροποίησης», δήλωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τη Δράση για το Κλίμα και την Ενέργεια Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε.
Οι υπουργοί Ενέργειας Ελλάδας, Κύπρου, Ιταλίας και Ισραήλ υπέγραψαν σήμερα (3/4) κοινή δήλωση για την προώθηση της κατασκευής του αγωγού EastMed στη Μεσόγειο, που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το Ισραήλ στην Ευρώπη, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί έως το 2025.
«Αυτή είναι η αρχή της υπέροχης φιλίας μας, μεταξύ των τεσσάρων χωρών της Μεσογείου, Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας και Ιταλίας» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Ενέργειας και Υδάτων Πόρων του Ισραήλ Yuval Steinitz,
Ο σχεδιαζόμενος αγωγός μήκους 2.000 χλμ. θα συνδέσει τα κοιτάσματα αερίου κοντά στο Ισραήλ και την Κύπρο με την Ελλάδα και την Ιταλία, με κόστος έως 6 δισ. ευρώ.
«Είναι ένα φιλόδοξο έργο, το οποίο ως Κομισιόν στηρίζουμε ξεκάθαρα, καθώς θα έχει υψηλή αξία σε ό,τι αφορά την ασφάλεια της παροχής και τον στόχο της διαφοροποίησης», δήλωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τη Δράση για το Κλίμα και την Ενέργεια Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε.
Ο Ευρωπαίος αξιωματούχος είπε ακόμη, ότι πιστεύει πως το έργο «θα πληροί όλες τις σχετικές προϋποθέσεις», προκειμένου να καταστεί δυνατή η χρηματοοικονομική δέσμευση.
«Στηρίζουμε το έργο Ανατολική Μεσόγειο και προσβλέπουμε στην ταχεία ολοκλήρωση της φάσης της μελέτης», είπε.
Αν και αναγνωρίζει, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν μπορεί ακόμη να κάνει συγκεκριμένες δεσμεύσεις, ο Κανιέτε εξέφρασε την πεποίθησή του, ότι τα σχέδια αυτά θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της Κομισιόν και πιθανότατα θα λάβει περαιτέρω οικονομική υποστήριξη για τη συνέχιση της έρευνας.
Επειδή ο αγωγός θεωρείται έργου Κοινού Ενδιαφέροντος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συγχρηματοδότησε μελέτη σκοπιμότητας του έργου, η οποία διεξήχθη από την εταιρεία ανάπτυξης υποδομών φυσικού αερίου IGI Poseidon, την κοινοπραξία μεταξύ της ιταλικής ενεργειακής εταιρείας Edison και της ελληνικής ΔΕΠΑ.
Η IGI Poseidon έχει ήδη δεσμεύσει εκατομμύρια ευρώ για τη μελέτη του έργου, με την ελπίδα ότι η τελική επενδυτική απόφαση μπορεί να επιτευχθεί έως το 2020, σύμφωνα με τον CEO της IGI Poseidon, Elio Ruggeri.
Ο Ruggeri είπε ακόμη, ότι «το άνοιγμα μιας νέας διαδρομής προσθέτει αξιοπιστία του εφοδιασμού στην ιταλική και ευρωπαϊκή αγορά».
Πρόσθεσε δε, ότι αν και η IGI Poseidon είναι ανοιχτή σε νέους εταίρους, η εταιρεία παραμένει ο κύριος του έργου μέχρι να λάβει χώρα η τελική επενδυτική απόφαση.
Συζητώντας την ανάγκη της Ιταλίας για τη σταδιακή κατάργηση του άνθρακα και τη δημιουργία ενός ασφαλούς εφοδιασμού με φυσικό αέριο, ο Ιταλός υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης Carlo Calenda είπε, ότι ο αγωγός είναι ένα έργο προτεραιότητας για την Ιταλία.
«Πιστεύουμε ότι το έργο αυτό στις επόμενες δεκαετίες μπορεί να είναι ένας πραγματικός πυλώνας της ενεργειακής στρατηγικές μας», είπε και συμπλήρωσε ότι «τώρα πρέπει να επιταχυνθεί το έργο, για να γίνει πραγματικότητα».
Τόνισε ακόμη, ότι κατά τη Σύνοδο Κορυφής της G7 στη Σικελία τον Μάιο, τα σχέδια του αγωγού θα παρουσιαστούν ως «ξεκάθαρο παράδειγμα για το πώς μπορούμε να διαφοροποιήσουμε την προσφορά στην Ευρώπη και την Ιταλία».
Ο Έλληνας υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης υπογράμμισε τη σημασία του αγωγού, όχι μόνο για την διαφοροποίηση των πηγών φυσικού αερίου, αλλά την εξασφάλιση και την ασφάλεια του εφοδιασμού.
«Ως χώρα διέλευσης και λόγω της γεωγραφικής της θέσης, προφανώς η Ελλάδα έχει κεντρικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία διαφοροποίησης», δήλωσε ο κ. Σταθάκης.
«Τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη του σχεδίου θα χρειαστούν την πλήρη υποστήριξη των υπουργών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής» συνέχισε και συμπλήρωσε ότι «αυτή η συνάντηση σήμερα είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση».
Ο υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου Γιώργος Λακκοτρύπης σημείωσε, ότι η Κύπρος τόσο ως χώρα διέλευσης, όσο και ως παραγωγός φυσικού αερίου, έχει πολλά να κερδίσει από τη συμμετοχή της σε αυτό το φιλόδοξο σχέδιο.
«Πιστεύουμε ότι το έργο αυτό μπορεί πραγματικά να επιδείξει τις δυνατότητες της Ανατολικής Μεσογείου, για την δημιουργία ενός άλλου διαδρόμου στις ευρωπαϊκές αγορές» είπε μεταξύ άλλων.
Περιγράφοντας το έργο ως «κορυφαία προτεραιότητα για τις τέσσερις χώρες» ο Ισραηλινός υπουργός Steinitz δήλωσε, ότι οι εταίροι αποφάσισαν σήμερα να δώσουν εντολή στους γενικούς διευθυντές τους για αλληλοενημέρωση κάθε 60 ημέρες, με στόχο τη διαμόρφωση ενός τετραμερούς μνημονίου συμφωνίας μέχρι το τέλος του 2017.
www.worldenergynews.gr
«Αυτή είναι η αρχή της υπέροχης φιλίας μας, μεταξύ των τεσσάρων χωρών της Μεσογείου, Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας και Ιταλίας» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Ενέργειας και Υδάτων Πόρων του Ισραήλ Yuval Steinitz,
Ο σχεδιαζόμενος αγωγός μήκους 2.000 χλμ. θα συνδέσει τα κοιτάσματα αερίου κοντά στο Ισραήλ και την Κύπρο με την Ελλάδα και την Ιταλία, με κόστος έως 6 δισ. ευρώ.
«Είναι ένα φιλόδοξο έργο, το οποίο ως Κομισιόν στηρίζουμε ξεκάθαρα, καθώς θα έχει υψηλή αξία σε ό,τι αφορά την ασφάλεια της παροχής και τον στόχο της διαφοροποίησης», δήλωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τη Δράση για το Κλίμα και την Ενέργεια Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε.
Ο Ευρωπαίος αξιωματούχος είπε ακόμη, ότι πιστεύει πως το έργο «θα πληροί όλες τις σχετικές προϋποθέσεις», προκειμένου να καταστεί δυνατή η χρηματοοικονομική δέσμευση.
«Στηρίζουμε το έργο Ανατολική Μεσόγειο και προσβλέπουμε στην ταχεία ολοκλήρωση της φάσης της μελέτης», είπε.
Αν και αναγνωρίζει, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν μπορεί ακόμη να κάνει συγκεκριμένες δεσμεύσεις, ο Κανιέτε εξέφρασε την πεποίθησή του, ότι τα σχέδια αυτά θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της Κομισιόν και πιθανότατα θα λάβει περαιτέρω οικονομική υποστήριξη για τη συνέχιση της έρευνας.
Επειδή ο αγωγός θεωρείται έργου Κοινού Ενδιαφέροντος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συγχρηματοδότησε μελέτη σκοπιμότητας του έργου, η οποία διεξήχθη από την εταιρεία ανάπτυξης υποδομών φυσικού αερίου IGI Poseidon, την κοινοπραξία μεταξύ της ιταλικής ενεργειακής εταιρείας Edison και της ελληνικής ΔΕΠΑ.
Η IGI Poseidon έχει ήδη δεσμεύσει εκατομμύρια ευρώ για τη μελέτη του έργου, με την ελπίδα ότι η τελική επενδυτική απόφαση μπορεί να επιτευχθεί έως το 2020, σύμφωνα με τον CEO της IGI Poseidon, Elio Ruggeri.
Ο Ruggeri είπε ακόμη, ότι «το άνοιγμα μιας νέας διαδρομής προσθέτει αξιοπιστία του εφοδιασμού στην ιταλική και ευρωπαϊκή αγορά».
Πρόσθεσε δε, ότι αν και η IGI Poseidon είναι ανοιχτή σε νέους εταίρους, η εταιρεία παραμένει ο κύριος του έργου μέχρι να λάβει χώρα η τελική επενδυτική απόφαση.
Συζητώντας την ανάγκη της Ιταλίας για τη σταδιακή κατάργηση του άνθρακα και τη δημιουργία ενός ασφαλούς εφοδιασμού με φυσικό αέριο, ο Ιταλός υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης Carlo Calenda είπε, ότι ο αγωγός είναι ένα έργο προτεραιότητας για την Ιταλία.
«Πιστεύουμε ότι το έργο αυτό στις επόμενες δεκαετίες μπορεί να είναι ένας πραγματικός πυλώνας της ενεργειακής στρατηγικές μας», είπε και συμπλήρωσε ότι «τώρα πρέπει να επιταχυνθεί το έργο, για να γίνει πραγματικότητα».
Τόνισε ακόμη, ότι κατά τη Σύνοδο Κορυφής της G7 στη Σικελία τον Μάιο, τα σχέδια του αγωγού θα παρουσιαστούν ως «ξεκάθαρο παράδειγμα για το πώς μπορούμε να διαφοροποιήσουμε την προσφορά στην Ευρώπη και την Ιταλία».
Ο Έλληνας υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης υπογράμμισε τη σημασία του αγωγού, όχι μόνο για την διαφοροποίηση των πηγών φυσικού αερίου, αλλά την εξασφάλιση και την ασφάλεια του εφοδιασμού.
«Ως χώρα διέλευσης και λόγω της γεωγραφικής της θέσης, προφανώς η Ελλάδα έχει κεντρικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία διαφοροποίησης», δήλωσε ο κ. Σταθάκης.
«Τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη του σχεδίου θα χρειαστούν την πλήρη υποστήριξη των υπουργών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής» συνέχισε και συμπλήρωσε ότι «αυτή η συνάντηση σήμερα είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση».
Ο υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου Γιώργος Λακκοτρύπης σημείωσε, ότι η Κύπρος τόσο ως χώρα διέλευσης, όσο και ως παραγωγός φυσικού αερίου, έχει πολλά να κερδίσει από τη συμμετοχή της σε αυτό το φιλόδοξο σχέδιο.
«Πιστεύουμε ότι το έργο αυτό μπορεί πραγματικά να επιδείξει τις δυνατότητες της Ανατολικής Μεσογείου, για την δημιουργία ενός άλλου διαδρόμου στις ευρωπαϊκές αγορές» είπε μεταξύ άλλων.
Περιγράφοντας το έργο ως «κορυφαία προτεραιότητα για τις τέσσερις χώρες» ο Ισραηλινός υπουργός Steinitz δήλωσε, ότι οι εταίροι αποφάσισαν σήμερα να δώσουν εντολή στους γενικούς διευθυντές τους για αλληλοενημέρωση κάθε 60 ημέρες, με στόχο τη διαμόρφωση ενός τετραμερούς μνημονίου συμφωνίας μέχρι το τέλος του 2017.
www.worldenergynews.gr