Το «Apollo CO2» αποτελεί βασικό κρίκο στη δημιουργία εγχώριας αλυσίδας αξίας στο CCS
Αίτηση χρηματοδότησης ύψους 160 εκατ. κατέθεσε ο ΔΕΣΦΑ στον μηχανισμό CEF, προκειμένου να προχωρήσει το έργο «Αpollo» για τη μεταφορά διοξειδίου του άνθρακα.
Η αίτηση που υπέβαλε στον CEF ο διαχειριστής αφορά στη χρηματοδότηση τόσο των μελετών όσο και της κατασκευής της μονάδας υγροποίησης CO2 που προορίζει να εγκαταστήσει στη Ρεβυθούσα.
Το «Apollo CO2» αποτελεί βασικό κρίκο στη δημιουργία εγχώριας αλυσίδας αξίας στο CCS (δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα). Έτσι, είναι κατ’ αρχάς συγχρονισμένο με το πρότζεκτ της EnEarth (100% θυγατρικής της Energean) «Prinos CO2», το οποίο έχει αντικείμενο την ανάπτυξη μίας εγκατάστασης μόνιμης αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο. «Prinos CO2» και «Apollo CO2» έχουν ενταχθεί από κοινού στη λίστα των Έργων Κοινού ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (PCI).
Ταυτόχρονα, πρόκειται να πλαισιώσει τα πρότζεκτ δέσμευσης CO2 που υλοποιούν ήδη βιομηχανικές εγκαταστάσεις στη χώρα μας, με σκοπό να «πρασινίσουν» τα προϊόντα τους. Έργα δέσμευσης CO2 υλοποιούν ήδη οι τσιμεντοβιομηχανίες ΤΙΤΑΝ και της ΗΡΑΚΛΗΣ (Holcim) -στο Καμάρι Βοιωτίας και στο Μηλάκι Ευβοίας αντίστοιχα- οι οποίες στοχεύουν να αξιοποιήσουν το «Apollo CO2» και το «Prinos CO2» για τη διαχείριση των εκπομπών που θα συγκεντρώνουν.
Ακόμα, ένα ανάλογο έργο αναπτύσσει η Motor Oil στο διυλιστήριο στους Αγίους Θεοδώρους, η οποία είναι πιθανό να αξιοποιήσει το δίκτυο μεταφοράς CO2 του ΔΕΣΦΑ και την αποθήκη στον Πρίνο, για τις ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα που θα δεσμεύονται και δεν θα αξιοποιούνται για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων. Παράλληλα, πρότζεκτ για τη δέσμευση CO2 έχει στα σκαριά και η Helleniq Energy, για το διυλιστήριο στην Ελευσίνα.
Συνεπώς, το πρώτο σκέλος του «Apollo CO2» αφορά την ανάπτυξη ενός συστήματος αγωγών, ο οποίος θα συγκεντρώνει τις εκπομπές που δεσμεύονται στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, μεταφέροντάς τις στη μονάδα υγροποίησης στη Ρεβυθούσα. Στη μονάδα θα μετατρέπονται σε υγρή κατάσταση, ώστε να μπορούν να φορτωθούν σε ειδικά πλοία και να μεταφερθούν για μόνιμη αποθήκευση – είτε στον Πρίνο, είτε σε κάποια ανάλογη υποδομή στο εξωτερικό.
Όσον αφορά το «Apollo CO2», η αίτηση του ΔΕΣΦΑ στον Μηχανισμό CEF αφορά τη χρηματοδότηση τόσο της μελέτης για τη μονάδα όσο και της κατασκευής του έργου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χωροθέτησή της στη Ρεβυθούσα -όπου βρίσκεται εγκατεστημένο το τέρμιναλ «υποδοχής» υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG)- δίνει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη μονάδα. Κι αυτό γιατί το κόστος λειτουργίας της θα είναι 8 φορές μικρότερο από οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική λύση υγροποίησης.
www.worldenergynews.gr
Η αίτηση που υπέβαλε στον CEF ο διαχειριστής αφορά στη χρηματοδότηση τόσο των μελετών όσο και της κατασκευής της μονάδας υγροποίησης CO2 που προορίζει να εγκαταστήσει στη Ρεβυθούσα.
Το «Apollo CO2» αποτελεί βασικό κρίκο στη δημιουργία εγχώριας αλυσίδας αξίας στο CCS (δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα). Έτσι, είναι κατ’ αρχάς συγχρονισμένο με το πρότζεκτ της EnEarth (100% θυγατρικής της Energean) «Prinos CO2», το οποίο έχει αντικείμενο την ανάπτυξη μίας εγκατάστασης μόνιμης αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο. «Prinos CO2» και «Apollo CO2» έχουν ενταχθεί από κοινού στη λίστα των Έργων Κοινού ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (PCI).
Ταυτόχρονα, πρόκειται να πλαισιώσει τα πρότζεκτ δέσμευσης CO2 που υλοποιούν ήδη βιομηχανικές εγκαταστάσεις στη χώρα μας, με σκοπό να «πρασινίσουν» τα προϊόντα τους. Έργα δέσμευσης CO2 υλοποιούν ήδη οι τσιμεντοβιομηχανίες ΤΙΤΑΝ και της ΗΡΑΚΛΗΣ (Holcim) -στο Καμάρι Βοιωτίας και στο Μηλάκι Ευβοίας αντίστοιχα- οι οποίες στοχεύουν να αξιοποιήσουν το «Apollo CO2» και το «Prinos CO2» για τη διαχείριση των εκπομπών που θα συγκεντρώνουν.
Ακόμα, ένα ανάλογο έργο αναπτύσσει η Motor Oil στο διυλιστήριο στους Αγίους Θεοδώρους, η οποία είναι πιθανό να αξιοποιήσει το δίκτυο μεταφοράς CO2 του ΔΕΣΦΑ και την αποθήκη στον Πρίνο, για τις ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα που θα δεσμεύονται και δεν θα αξιοποιούνται για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων. Παράλληλα, πρότζεκτ για τη δέσμευση CO2 έχει στα σκαριά και η Helleniq Energy, για το διυλιστήριο στην Ελευσίνα.
Συνεπώς, το πρώτο σκέλος του «Apollo CO2» αφορά την ανάπτυξη ενός συστήματος αγωγών, ο οποίος θα συγκεντρώνει τις εκπομπές που δεσμεύονται στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, μεταφέροντάς τις στη μονάδα υγροποίησης στη Ρεβυθούσα. Στη μονάδα θα μετατρέπονται σε υγρή κατάσταση, ώστε να μπορούν να φορτωθούν σε ειδικά πλοία και να μεταφερθούν για μόνιμη αποθήκευση – είτε στον Πρίνο, είτε σε κάποια ανάλογη υποδομή στο εξωτερικό.
Όσον αφορά το «Apollo CO2», η αίτηση του ΔΕΣΦΑ στον Μηχανισμό CEF αφορά τη χρηματοδότηση τόσο της μελέτης για τη μονάδα όσο και της κατασκευής του έργου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χωροθέτησή της στη Ρεβυθούσα -όπου βρίσκεται εγκατεστημένο το τέρμιναλ «υποδοχής» υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG)- δίνει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη μονάδα. Κι αυτό γιατί το κόστος λειτουργίας της θα είναι 8 φορές μικρότερο από οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική λύση υγροποίησης.
www.worldenergynews.gr