Μετά την μείωση των εξαγωγών
Το discounts στο ιρανικό αργό πετρέλαιο που πωλείται στην Κίνα είναι οι πιο αυστηρές εδώ και πέντε περίπου χρόνια, καθώς οι χαμηλότερες εξαγωγές ανεβάζουν τις τιμές εν μέσω ανησυχιών ότι οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή μπορεί να διαταράξουν την προσφορά, δήλωσαν εμπορικές πηγές.
Είναι επίσης οι πιο περιορισμένες από τότε που κινεζικά ανεξάρτητα διυλιστήρια, γνωστά ως "τσαγιέρες", παρενέβησαν ως αγοραστές στα τέλη του 2019, καλύπτοντας το κενό που άφησαν τα κρατικά διυλιστήρια της χώρας.
Οι υψηλότερες τιμές ή η μείωση των ροών ιρανικού πετρελαίου, που αποτελούν το 10% των εισαγωγών αργού πετρελαίου της Κίνας, θα περιορίσουν την ήδη χαμηλή παραγωγή σε ανεξάρτητα εργοστάσια και θα συμπίεζαν περαιτέρω τα ισχνά περιθώρια κέρδους τους εν μέσω της υποτονικής ζήτησης καυσίμων στην Κίνα.
Οι διαφορές για το ιρανικό ελαφρύ αργό έχουν σταθεροποιηθεί σε έκπτωση λιγότερο από 4 δολάρια ανά βαρέλι στο παγκόσμιο σημείο αναφοράς ICE Brent, με το Iranian Heavy στα μείον 7 δολάρια, δήλωσαν πηγές που επικαλείται το Reuters.
Μια συμφωνία το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου είχε τιμή μείον 3,80 $ με βάση παράδοση, εκ του πλοίου (DES) για την άφιξη του Νοεμβρίου.
Aποστολή που φθάνει τον Δεκέμβριο προσφέρθηκε την περασμένη εβδομάδα στα μείον 3 δολάρια.
«Υπάρχουν πολύ λίγες προσφορές για παραδόσεις Νοεμβρίου ή Δεκεμβρίου καθώς ακούσαμε για προβλήματα φόρτωσης από την ιρανική πλευρά», είπε ο διαχειριστής της τσαγιέρας.
Η έκπτωση Iranian Light διατηρήθηκε περίπου από 5 έως 6 δολάρια νωρίτερα φέτος, αφού μειώθηκε από διψήφια επίπεδα στα τέλη του 2023, ανέφεραν οι traders.
Μειώθηκαν οι φορτώσεις
Στέλεχος συναλλαγών σε ένα διυλιστήριο Shandong είπε ότι οι πωλητές «ανέβασαν» τις τιμές καθώς μειώθηκαν οι φορτώσεις και επίσης καθώς η τιμή του πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας αυξήθηκε τον Οκτώβριο.
Οι φορτώσεις σε εξαγωγικούς τερματικούς σταθμούς, συμπεριλαμβανομένου του κόμβου του νησιού Kharg του Ιράν, μειώθηκαν σημαντικά τον Οκτώβριο από τον Σεπτέμβριο, με τους πλοιοκτήτες να ανησυχούν για πιθανές ισραηλινές επιθέσεις σε ιρανικές πετρελαϊκές εγκαταστάσεις, οι οποίες δεν συνέβησαν, σύμφωνα με τους Kpler και Vortexa.
"Οι φόβοι για ισραηλινά αντίποινα έπαιξαν ρόλο...αλλά ο αντίκτυπος ήταν μικρότερος από ό,τι περίμενε η αγορά", δήλωσε ο Muyu Xu, αναλυτής της Kpler, που υπολόγισε ότι οι εξαγωγές του Ιράν τον Οκτώβριο μειώθηκαν κατά 340.000 βαρέλια την ημέρα από τον προηγούμενο μήνα.
Οι αναλυτές της Vortexa ανέφεραν ότι οι φορτώσεις επηρεάστηκαν κυρίως το πρώτο εξάμηνο του Οκτωβρίου, με τους όγκους να μειώνονται κατά ένα τρίτο στα 16 εκατομμύρια βαρέλια από μια κανονική τιμή περίπου 24 εκατομμυρίων βαρελιών.
Μια έκτη πηγή, εξοικειωμένη με τις ιρανικές εγκαταστάσεις εξαγωγής πετρελαίου, είπε ότι μια διαρροή αγωγού σε μια περιοχή αγκυροβόλησης του νησιού Kharg συνέβαλε επίσης στην επιβράδυνση των φορτώσεων.
Οι τσαγιέρες βιώνουν μια από τις χειρότερες περιόδους τους από τότε που άρχισαν να εισάγουν αργό πετρέλαιο το 2016, λειτουργώντας λίγο πάνω από το 50% της δυναμικότητας, με ορισμένες να λειτουργούν με απώλειες, ανέφεραν οι traders.
Το ιρανικό πετρέλαιο συχνά μετονομάζεται από τους αντιπροσώπους ως προμήθεια από τη Μαλαισία, το Ομάν ή αλλού για να παρακάμψουν τις κυρώσεις των ΗΠΑ. Το Πεκίνο υπερασπίζεται επανειλημμένα το εμπόριο πετρελαίου του με το Ιράν ως νόμιμο και σύμφωνο με τους διεθνείς νόμους.
www.worldenergynews.gr