Ενέργεια

ΙΕΤΑ: Μέχρι το 2027 θα έχει επεκταθεί το ΣΕΔΕ σε θέρμανση και μεταφορές (Montel)

ΙΕΤΑ: Μέχρι το 2027 θα έχει επεκταθεί το ΣΕΔΕ σε θέρμανση και μεταφορές (Montel)
Το λεγόμενο ΣΕΔΕ 2 θα επεκτείνει ένα δεύτερο σύστημα εμπορίας εκπομπών για να καλύψει τις εκπομπές CO2 από την καύση καυσίμων στα κτίρια, τις οδικές μεταφορές και κάποιες μικρές βιομηχανίες που δεν καλύπτονται από το υφιστάμενο ΣΕΔΕ 1
Η Διεθνής Ένωση Εμπορίας Εκπομπών (ΙΕΤΑ) απέρριψε τις ανησυχίες ότι το ΣΕΔΕ για τους τομείς της θέρμανσης και των μεταφορών μπορεί να καθυστερήσει πέραν του 2027.

«Δεν βλέπω κανέναν λόγο για καθυστέρηση», δήλωσε η διευθύντρια αναλύσεων της ΙΕΤΑ για την ΕΕ, Julia Michalak, σε συνέντευξή της στο Montel.

«Υπάρχουν ορισμένοι όροι που αναφέρονται στην οδηγία για το ΣΕΔΕ που μπορεί να φέρουν καθυστέρηση στην έναρξη της εφαρμογής του, αλλά προς το παρόν δεν περιμένουμε ότι θα γίνει κάτι τέτοιο».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δηλώσει ότι η έναρξη του εν λόγω συστήματος θα μπορούσε να αναβληθεί κατά ένα έτος, δηλαδή να πάει για το 2028, σε περίπτωση «εξαιρετικά υψηλών» τιμών φυσικού αερίου ή πετρελαίου το 2026.

Το λεγόμενο ΣΕΔΕ 2 θα επεκτείνει ένα δεύτερο σύστημα εμπορίας εκπομπών για να καλύψει τις εκπομπές CO2 από την καύση καυσίμων στα κτίρια, τις οδικές μεταφορές και κάποιες μικρές βιομηχανίες που δεν καλύπτονται από το υφιστάμενο ΣΕΔΕ 1.

Δεν υπάρχουν ανησυχητικά σημάδια

«Βλέπουμε τις ρυθμίσεις που γίνονται, για να είμαστε έτοιμοι για την έναρξη του νέου συστήματος και δεν βλέπω ανησυχητικά σημάδια ότι κάτι μπορεί να πάει στραβά», δήλωσε η Michalak.

Οι ομιλητές στο συνέδριο Carbon Forward που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Λονδίνο υπέδειξαν ότι ο αντίκτυπός του στα νοικοκυριά σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης θα μπορούσε να οδηγήσει στην αναθεώρησή του, στην καθυστέρηση ή και στα δύο μέσα στα επόμενα χρόνια.

Ο Tom Lord, επικεφαλής του τμήματος εμπορίας και διαχείρισης κινδύνων της Redshaw Advisors, χαρακτήρισε το ΣΕΔΕ 2 «πολιτική καυτή πατάτα», υποστηρίζοντας ότι η έναρξη του συστήματος το 2027 εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, όπως οι συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή και οι τιμές χονδρικής πώλησης φυσικού αερίου.

Ενώ η Michalak αναγνώρισε το ρίσκο γύρω από το ΣΕΔΕ 2, επισήμανε την «πολύ διαφανή» και μακρά διαδικασία λήψης αποφάσεων που περιλαμβάνει όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ στο επερχόμενο σύστημα.

«Εάν η ΕΕ επιθυμεί σοβαρά να επιτύχει τους κλιματικούς της στόχους για το 2040 και το 2050, πρέπει να αντιμετωπίσει τις εκπομπές στον τομέα των μεταφορών ειδικότερα», δήλωσε η ίδια.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης