Το αδύναμο οικονομικό κλίμα στην Κίνα που διαθέτει τη μεγαλύτερη χαλυβουργία στον κόσμο, συνεχίζει να ασκεί πτωτικές πιέσεις στο σιδηρομετάλλευμα
Η υποτονική ανάπτυξη στη Γερμανία και κυρίως η εξασθένιση της βαριάς βιομηχανίας της χώρας έχουν οδηγήσει σε συνεχή πτώση των ευρωπαϊκών τιμών χάλυβα, εξανεμίζοντας τις ελπίδες που υπήρχαν για ανάκαμψη μετά το καλοκαίρι.
«Η ζήτηση είναι πολύ χαμηλή», δήλωσε ένας ειδικός της αγοράς στο MetalMiner.
Άλλοι αναλυτές τόνισαν επίσης ότι τα υψηλά αποθέματα του κράματος μαζί με την χαμηλότερη κατανάλωση έχουν επίσης ασκήσει καθοδικές πιέσεις στις τιμές.
Σε έκθεση του Reuters στις 24 Σεπτεμβρίου, αποτυπώθηκε το σενάριο η οικονομία της Γερμανίας - η οποία είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη- , να συρρικνωθεί περαιτέρω κατά 0,1% το 2024, μετά από μείωση 0,3% το προηγούμενο έτος.
Την ίδια στιγμή, οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2025 μειώνονται στο 0,8% από 1,4%.
Άλλη πηγή ανέφερε στο MetalMiner ότι η εξάρτηση της Γερμανίας από φθηνότερες πρώτες ύλες προερχόμενες από τη Ρωσία, (ορισμένες από τις οποίες έχουν τεθεί υπό κυρώσεις της ΕΕ μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022), καθώς και ο αυξημένος ανταγωνισμός από την Κίνα, έχουν παίξει αρνητικό ρόλο στην τρέχουσα οικονομική κατάσταση της χώρας.
Τι δείχνει η έκθεση του ACEA για τα αυτοκίνητα
Στις 19 Σεπτεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε έκθεση σύμφωνα με την οποία οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν διψήφια πτώση και τον Αύγουστο.
Τα στοιχεία της ACEA έδειξαν ότι οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων ανήλθαν σε 643.637 μονάδες, μειωμένες κατά 18,3% σε ετήσια βάση από 787.812 μονάδες.
«Διψήφιες απώλειες παρατηρήθηκαν στη Γερμανία (-27,8%), τη Γαλλία (-24,3%) και την Ιταλία (-13,4%), ενώ η ισπανική αγορά μειώθηκε κατά 6,5%», σημειώνει η έκθεση.
Τα τελευταία στοιχεία έδειξαν ότι οι αριθμοί του Αυγούστου είναι μειωμένοι κατά περίπου ¼ σε σχέση με τις 851.690 μονάδες που καταγράφηκαν τον Ιανουάριο και πάνω από 40% σε σχέση με τις 1,09 εκατομμύρια ταξινομήσεις του Ιουνίου.
Από αυτόν τον αριθμό, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία ανήλθαν σε 92.627 μονάδες, γεγονός που αντανακλά πτώση της τάξης του 43,9% σε σχέση με τους 165.204 τόνους τον Αύγουστο του 2023.
Η οικονομία της Κίνας επηρεάζει τις τιμές σιδήρου και χάλυβα
Το αδύναμο οικονομικό κλίμα στην Κίνα που διαθέτει τη μεγαλύτερη χαλυβουργία στον κόσμο, συνεχίζει να ασκεί πτωτικές πιέσεις στο σιδηρομετάλλευμα, ένα από τα κύρια συστατικά για την παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα.
Τα στοιχεία της Trading Economics έδειξαν ότι το σιδηρομετάλλευμα Benchmark 62% Fe ήταν στα 92,50 δολάρια ανά μετρικό τόνο στις 25 Σεπτεμβρίου, καταγράφοντας δηλαδή μείωση πάνω από 6% από τα 98,45 δολάρια στις 27 Αυγούστου.
Τα στοιχεία έδειξαν επίσης ότι η τιμή για το συγκεκριμένο μέταλλο σημείωσε πτώση κατά 7,5% σε ημερήσια βάση, στα 92,93 δολάρια από 100,55 δολάρια μεταξύ 3 και 4 Σεπτεμβρίου.
«Τα τελευταία στοιχεία από την Κίνα δεν έδωσαν ικανοποιητική εικόνα για μια ακόμα φορά. Ο επίσημος δείκτης PMI μεταποίησης μειώθηκε στο 49,1 από 49,4 τον Ιούλιο. Η μέτρηση βρίσκεται κάτω από το όριο του 50 που διαχωρίζει την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση για όλους τους μήνες, εκτός από τρεις, από τον Απρίλιο του 2023», σημειώνεται σε έκθεση του ολλανδικού τραπεζικού ομίλου της 9ης Σεπτεμβρίου.
Κάτι αλλάζει
Ωστόσο, η ανακοίνωση της Κίνας για τα μέτρα με στόχο την τόνωση της οικονομίας στις 24 Σεπτεμβρίου βοήθησε το σιδηρομετάλλευμα να σταθεροποιηθεί μετά από ένα θλιβερό καλοκαίρι.
Εκείνη την ημέρα, οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος κατάφεραν να φτάσουν τα 91,88 δολάρια.
Τα κίνητρα της Κεντρικής Τράπεζας της Κίνας περιλαμβάνουν μείωση του επιτοκίου επταημέρου κατά 20 μονάδες βάσης στο 1,5%.
Η PBC ανακοίνωσε επίσης σχέδια για την τόνωση της αγοράς ακινήτων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, μειώνοντας το κόστος δανεισμού έως και 5,3 τρισ. δολάρια σε ενυπόθηκα δάνεια και χαλαρώνοντας τους κανόνες για τις αγορές δεύτερης κατοικίας.
Σύμφωνα με τη νέα οικονομική πολιτική, οι άλλες κινεζικές τράπεζες μπορούν επίσης να διατηρούν χαμηλότερα ταμειακά αποθέματα.
www.worldenergynews.gr
«Η ζήτηση είναι πολύ χαμηλή», δήλωσε ένας ειδικός της αγοράς στο MetalMiner.
Άλλοι αναλυτές τόνισαν επίσης ότι τα υψηλά αποθέματα του κράματος μαζί με την χαμηλότερη κατανάλωση έχουν επίσης ασκήσει καθοδικές πιέσεις στις τιμές.
Σε έκθεση του Reuters στις 24 Σεπτεμβρίου, αποτυπώθηκε το σενάριο η οικονομία της Γερμανίας - η οποία είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη- , να συρρικνωθεί περαιτέρω κατά 0,1% το 2024, μετά από μείωση 0,3% το προηγούμενο έτος.
Την ίδια στιγμή, οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2025 μειώνονται στο 0,8% από 1,4%.
Άλλη πηγή ανέφερε στο MetalMiner ότι η εξάρτηση της Γερμανίας από φθηνότερες πρώτες ύλες προερχόμενες από τη Ρωσία, (ορισμένες από τις οποίες έχουν τεθεί υπό κυρώσεις της ΕΕ μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022), καθώς και ο αυξημένος ανταγωνισμός από την Κίνα, έχουν παίξει αρνητικό ρόλο στην τρέχουσα οικονομική κατάσταση της χώρας.
Τι δείχνει η έκθεση του ACEA για τα αυτοκίνητα
Στις 19 Σεπτεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε έκθεση σύμφωνα με την οποία οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν διψήφια πτώση και τον Αύγουστο.
Τα στοιχεία της ACEA έδειξαν ότι οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων ανήλθαν σε 643.637 μονάδες, μειωμένες κατά 18,3% σε ετήσια βάση από 787.812 μονάδες.
«Διψήφιες απώλειες παρατηρήθηκαν στη Γερμανία (-27,8%), τη Γαλλία (-24,3%) και την Ιταλία (-13,4%), ενώ η ισπανική αγορά μειώθηκε κατά 6,5%», σημειώνει η έκθεση.
Τα τελευταία στοιχεία έδειξαν ότι οι αριθμοί του Αυγούστου είναι μειωμένοι κατά περίπου ¼ σε σχέση με τις 851.690 μονάδες που καταγράφηκαν τον Ιανουάριο και πάνω από 40% σε σχέση με τις 1,09 εκατομμύρια ταξινομήσεις του Ιουνίου.
Από αυτόν τον αριθμό, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία ανήλθαν σε 92.627 μονάδες, γεγονός που αντανακλά πτώση της τάξης του 43,9% σε σχέση με τους 165.204 τόνους τον Αύγουστο του 2023.
Η οικονομία της Κίνας επηρεάζει τις τιμές σιδήρου και χάλυβα
Το αδύναμο οικονομικό κλίμα στην Κίνα που διαθέτει τη μεγαλύτερη χαλυβουργία στον κόσμο, συνεχίζει να ασκεί πτωτικές πιέσεις στο σιδηρομετάλλευμα, ένα από τα κύρια συστατικά για την παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα.
Τα στοιχεία της Trading Economics έδειξαν ότι το σιδηρομετάλλευμα Benchmark 62% Fe ήταν στα 92,50 δολάρια ανά μετρικό τόνο στις 25 Σεπτεμβρίου, καταγράφοντας δηλαδή μείωση πάνω από 6% από τα 98,45 δολάρια στις 27 Αυγούστου.
Τα στοιχεία έδειξαν επίσης ότι η τιμή για το συγκεκριμένο μέταλλο σημείωσε πτώση κατά 7,5% σε ημερήσια βάση, στα 92,93 δολάρια από 100,55 δολάρια μεταξύ 3 και 4 Σεπτεμβρίου.
«Τα τελευταία στοιχεία από την Κίνα δεν έδωσαν ικανοποιητική εικόνα για μια ακόμα φορά. Ο επίσημος δείκτης PMI μεταποίησης μειώθηκε στο 49,1 από 49,4 τον Ιούλιο. Η μέτρηση βρίσκεται κάτω από το όριο του 50 που διαχωρίζει την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση για όλους τους μήνες, εκτός από τρεις, από τον Απρίλιο του 2023», σημειώνεται σε έκθεση του ολλανδικού τραπεζικού ομίλου της 9ης Σεπτεμβρίου.
Κάτι αλλάζει
Ωστόσο, η ανακοίνωση της Κίνας για τα μέτρα με στόχο την τόνωση της οικονομίας στις 24 Σεπτεμβρίου βοήθησε το σιδηρομετάλλευμα να σταθεροποιηθεί μετά από ένα θλιβερό καλοκαίρι.
Εκείνη την ημέρα, οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος κατάφεραν να φτάσουν τα 91,88 δολάρια.
Τα κίνητρα της Κεντρικής Τράπεζας της Κίνας περιλαμβάνουν μείωση του επιτοκίου επταημέρου κατά 20 μονάδες βάσης στο 1,5%.
Η PBC ανακοίνωσε επίσης σχέδια για την τόνωση της αγοράς ακινήτων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, μειώνοντας το κόστος δανεισμού έως και 5,3 τρισ. δολάρια σε ενυπόθηκα δάνεια και χαλαρώνοντας τους κανόνες για τις αγορές δεύτερης κατοικίας.
Σύμφωνα με τη νέα οικονομική πολιτική, οι άλλες κινεζικές τράπεζες μπορούν επίσης να διατηρούν χαμηλότερα ταμειακά αποθέματα.
www.worldenergynews.gr