Επικαιρότητα

Βουλή: Τα άκουσε... ο Σταϊκούρας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Βουλή: Τα άκουσε... ο Σταϊκούρας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στα τρένα - Οι απαντήσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, έργα αποκατάστασης και Τέμπη

Γεμάτη εντάσεις ήταν η συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων στη διάρκεια (πάνω από 4 ώρες) της οποίας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ενημέρωσε τους βουλευτές της αντιπολίτευσης για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

«Πυρά» δέχτηκε από την αντιπολίτευση για τους σχετικούς χειρισμούς της κυβέρνησης, ενώ σπόντες… πέταξε ο βουλευτής της ΝΔ, Χρήστος Μπουκώρος ο οποίος είναι ανάμεσα στους 11 γαλάζιους «αντάρτες».

«Δεν είμαι εδώ για να ωραιοποιήσω καταστάσεις. Προβλήματα έχουν συσσωρευτεί από προηγούμενες δεκαετίες και για την επίλυση τους απαιτείται πολύχρονη προσπάθεια», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.


Συστήματα εκτός λειτουργίας, αλλά συνεχίζονται τα έργα αποκατάστασης

Όπως είπε ο υπουργός, λόγω της περσινής κακοκαιρίας Daniel, βρίσκεται εκτός λειτουργίας η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση μέχρι τη Λάρισα, συνεχίζονται όμως τα έργα αποκατάστασης.

«Οι διασταυρώσεις των σταθμών γίνεται σε σταθμούς που καλύπτονται από σηματοδότηση και τηλεδιοίκησης», συμπλήρωσε ο κ. Σταϊκούρας.

Σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο ίδιος, η μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα προχωρά και θα συμμορφώνεται με ευρωπαϊκές απαιτήσεις και θα είναι αυξημένης ανθεκτικότητας.

«Νέος ενιαίος σύγχρονος δημόσιος φορέας που ενσωματώνει ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και τροχαίου υλικού. Η νέα εταιρεία αναλαμβάνει ευθύνες διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής και μοναδικός υπεύθυνος για έργα που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου. Χρηματοδότηση από ευρωπαϊκό ταμείο και υλοποίηση μέχρι τέλος 2025. Το πρώτο ορόσημο για 2024 έχει ήδη υποβληθεί. Επόμενο ορόσημο τον Ιούλιο του 2025», είπε ο κ. Σταϊκούρας.

«Πάνω από 1,2 δισ. ευρώ χρηματοδότηση που δεν υπήρχε πριν δύο μήνες. Μίλησα για 18 έργα. Η κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο έχει τις γνωστές παθογένειες συσσωρευμένες.

Χρειάζεται επιμονή και είναι κάτι που δεν υλοποιείται σε μία μέρα. Εκτιμάται η συνολική προσπάθεια για να έχουμε ασφαλείς σιδηροδρόμους», υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας, στέλνοντας παράλληλα μήνυμα προς όλους τους εμπλεκόμενους από την ηγεσία (όπως είπε), μέχρι τους εργαζόμενους να επιδεικνύουν συλλογική και ατομική ευθύνη, «ώστε να αναβαθμίσουμε ασφάλεια και ποιότητα υπηρεσιών. Χρειάζεται συνεχής προσπάθεια».


«Κατηγορώ» από την αντιπολίτευση

Μετά την πρωτολογία του υπουργού, έλαβαν τον λόγο οι βουλευτές των κομμάτων της αντιπολίτευσης οι οποίοι άσκησαν δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στον ελληνικό σιδηρόδρομο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο πρόσφατο περιστατικό, όπου παραλίγο να σημειωθεί νέο σοβαρό δυστύχημα στους Αγίους Αναργύρους, αλλά και για την αμαξοστοιχία 1531 που προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών.

Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, έκανε ειδική αναφορά στο δυστύχημα των Τεμπών, κάνοντας λόγο για έγκλημα που διερευνά η Ευρωπαία εισαγγελέας.

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα στον υπουργό, ενώ αναφέρθηκε και στους συγγενείς των θυμάτων. Όπως είπε, ακόμη στα σχολικά βιβλία σημειώνεται ότι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς είναι τα τρένα. «Πώς μπορεί ένας πατέρας να το πει αυτό στο παιδί του, όταν η μητέρα του παιδιού πέθανε στα Τέμπη», σημείωσε η κ. Κωνσταντοπούλου ενώ μίλησε και για την παρουσία της Μαρίας Καρυστιανού στην εξεταστική επιτροπή, όπου όπως είπε η δική της κατάθεση άλλαξε την πορεία της επιτροπής.

 

Σταικούρας: Δεν τρίβουμε τα χέρια μας

Παίρνοντας ξανά τον λόγο, ο Χρήστος Σταϊκούρας είπε ότι δεν αποφεύγει να μιλήσει για το δυστύχημα των Τεμπών. «Δεν θα μιλήσω για ζητήματα που άπτονται δικαστικών ερευνών. Θα μου επιτρέψετε να σας πω ούτε τρίβω τα χέρια μου μας που δεν υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης εξαιτίας του DANIEL», σημείωσε ο υπουργός και πρόσθεσε, ότι «είμαστε εξαιρετικά δυστυχείς που έγινε αυτό (η κακοκαιρία), άρα δεν τρίβουμε τα χέρια μιας».

Συνέχισε λέγοντας ότι «το ένα θέμα είναι τι πρέπει να κάνουμε ως πολιτική ηγεσία για να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των μεταφορών. Σας τα παρουσίασα με όρους ρεαλισμού. Ένα δεύτερο θέμα είναι να υπάρξει το πόρισμα του ΕΔΟΣΑΑΜ για το δυστύχημα των Τεμπών».


«Αιχμές» και από τον Μπουκώρο της ΝΔ

Πάντως, κατά την διάρκεια της συνεδρίασης, πήρε τον λόγο και άφησε αιχμές… ο βουλευτής της ΝΔ, Χρήστος Μπουκώρος ο οποίος είναι ανάμεσα στους 11 γαλάζιους «αντάρτες».

Όπως είπε, πρέπει να κάνουμε έναν απολογισμό για τα δεκάδες δισεκατομμύρια που δόθηκαν σε βάθος χρόνου μετά την ένταξη της χώρας μας στην Ε.Ε. και να γίνει μια έρευνα πότε δαπανήθηκαν αυτά τα χρήματα με μηδενικό αποτύπωμα στην βελτίωση του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Το «γάντι σήκωσε» ο υφυπουργός, Νίκος Ταχιαός θέλοντας να υπερασπιστεί τα πεπραγμένα της κυβέρνησης με τον κ. Μπουκώρο να απαντά ξανά ότι μίλησε συνολικά για όλες τις κυβερνήσεις.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης