Η Vitol βλέπει αποδυνάμωση της αύξησης της κινεζικής ζήτησης βενζίνης και της ζήτησης ντίζελ λόγω της ηλεκτροκίνησης των μεταφορών και της μεγαλύτερης χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου
Η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα έχει επιβραδυνθεί λόγω των ασθενέστερων οικονομικών επιδόσεων και της στροφής των πολιτών της χώρας προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα φορτηγά, δήλωσαν στελέχη της πετρελαϊκής βιομηχανίας στο συνέδριο APPEC στη Σιγκαπούρη τη Δευτέρα (09/9).
Σύμφωνα με το Oil Price, αυτή τη στιγμή, η αύξηση της κινεζικής ζήτησης πετρελαίου έχει επιβραδυνθεί σε περίπου 200.000 βαρέλια ημερησίως (bpd) κάθε χρόνο, σε σύγκριση με την ετήσια αύξηση κατά 500.000 bpd-600.000 bpd την πενταετία πριν από το Covid, δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας πετρελαίου της Goldman Sachs, Daan Struyven.
Η βραδύτερη ανάπτυξη είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης διείσδυσης των EV και της αυξανόμενης χρήσης LNG στα φορτηγά, η οποία έχει πλήξει τη ζήτηση για ντίζελ.
Η ζήτηση για ντίζελ έχει επίσης πληγεί πρόσφατα από τη συνεχιζόμενη κρίση των ακινήτων και την ισχνή οικονομική ανάπτυξη.
Όμως η σταδιακή στροφή των μεταφορών προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα φορτηγά με υγροποιημένο φυσικό αέριο θα μπορούσε να αφαιρέσει οριστικά μέρος της ζήτησης οδικών καυσίμων, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Τι λέει η Vitol
Παρόλα αυτά, η Κίνα δεν θα πρέπει να απορρίπτεται ως βασικός παράγοντας στην παγκόσμια κατανάλωση ενέργειας και πετρελαίου, καθώς μια οικονομική ανάκαμψη θα μπορούσε να τονώσει εκ νέου τη ζήτηση πετρελαίου, σύμφωνα με άλλους αναλυτές του κλάδου.
Η στροφή της Κίνας προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα επιφέρει την κορύφωση της εγχώριας ζήτησης βενζίνης είτε φέτος είτε το επόμενο έτος, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vitol Group, Russell Hardy.
«Η ζήτηση για βενζίνη είναι πιθανό να κορυφωθεί φέτος ή του χρόνου στην Κίνα - όχι επειδή κανείς δεν κινείται, αλλά απλώς επειδή ο στόλος αλλάζει σιγά-σιγά προς τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Hardy.
Νωρίτερα φέτος, η Vitol αναθεώρησε το πότε θα έρθει η μεγαλύτερη ζήτηση πετρελαίου, με τον Ηardy να δηλώνει τον Φεβρουάριο ότι ένας μικρότερος ρυθμός της ενεργειακής μετάβασης θα ωθήσει την αιχμή της ζήτησης πετρελαίου μετά το 2030.
Παρ' όλα αυτά, η Vitol βλέπει αποδυνάμωση της αύξησης της κινεζικής ζήτησης βενζίνης και της ζήτησης ντίζελ λόγω της ηλεκτροκίνησης των μεταφορών και της μεγαλύτερης χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου για τον ανεφοδιασμό των φορτηγών.
Η ζήτηση για πετρελαιοειδή στην Κίνα θα μπορούσε να κορυφωθεί πριν από το επόμενο έτος, σύμφωνα με πρόβλεψη της ερευνητικής μονάδας της China National Petroleum Corporation (CNPC) νωρίτερα το 2024.
Η πρόβλεψη βασίζεται στις προσδοκίες ότι η ενεργειακή μετάβαση θα συνεχίσει να επιταχύνεται, εξαλείφοντας την αύξηση της ζήτησης προϊόντων πετρελαίου.
Σύμφωνα με το Oil Price, αυτή τη στιγμή, η αύξηση της κινεζικής ζήτησης πετρελαίου έχει επιβραδυνθεί σε περίπου 200.000 βαρέλια ημερησίως (bpd) κάθε χρόνο, σε σύγκριση με την ετήσια αύξηση κατά 500.000 bpd-600.000 bpd την πενταετία πριν από το Covid, δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας πετρελαίου της Goldman Sachs, Daan Struyven.
Η βραδύτερη ανάπτυξη είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης διείσδυσης των EV και της αυξανόμενης χρήσης LNG στα φορτηγά, η οποία έχει πλήξει τη ζήτηση για ντίζελ.
Η ζήτηση για ντίζελ έχει επίσης πληγεί πρόσφατα από τη συνεχιζόμενη κρίση των ακινήτων και την ισχνή οικονομική ανάπτυξη.
Όμως η σταδιακή στροφή των μεταφορών προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα φορτηγά με υγροποιημένο φυσικό αέριο θα μπορούσε να αφαιρέσει οριστικά μέρος της ζήτησης οδικών καυσίμων, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Τι λέει η Vitol
Παρόλα αυτά, η Κίνα δεν θα πρέπει να απορρίπτεται ως βασικός παράγοντας στην παγκόσμια κατανάλωση ενέργειας και πετρελαίου, καθώς μια οικονομική ανάκαμψη θα μπορούσε να τονώσει εκ νέου τη ζήτηση πετρελαίου, σύμφωνα με άλλους αναλυτές του κλάδου.
Η στροφή της Κίνας προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα επιφέρει την κορύφωση της εγχώριας ζήτησης βενζίνης είτε φέτος είτε το επόμενο έτος, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vitol Group, Russell Hardy.
«Η ζήτηση για βενζίνη είναι πιθανό να κορυφωθεί φέτος ή του χρόνου στην Κίνα - όχι επειδή κανείς δεν κινείται, αλλά απλώς επειδή ο στόλος αλλάζει σιγά-σιγά προς τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Hardy.
Νωρίτερα φέτος, η Vitol αναθεώρησε το πότε θα έρθει η μεγαλύτερη ζήτηση πετρελαίου, με τον Ηardy να δηλώνει τον Φεβρουάριο ότι ένας μικρότερος ρυθμός της ενεργειακής μετάβασης θα ωθήσει την αιχμή της ζήτησης πετρελαίου μετά το 2030.
Παρ' όλα αυτά, η Vitol βλέπει αποδυνάμωση της αύξησης της κινεζικής ζήτησης βενζίνης και της ζήτησης ντίζελ λόγω της ηλεκτροκίνησης των μεταφορών και της μεγαλύτερης χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου για τον ανεφοδιασμό των φορτηγών.
Η ζήτηση για πετρελαιοειδή στην Κίνα θα μπορούσε να κορυφωθεί πριν από το επόμενο έτος, σύμφωνα με πρόβλεψη της ερευνητικής μονάδας της China National Petroleum Corporation (CNPC) νωρίτερα το 2024.
Η πρόβλεψη βασίζεται στις προσδοκίες ότι η ενεργειακή μετάβαση θα συνεχίσει να επιταχύνεται, εξαλείφοντας την αύξηση της ζήτησης προϊόντων πετρελαίου.
www.worldenergynews.gr