Ενέργεια

Η Ρωσία αρχίζει τη χρήση του μεγαλύτερου FSU LNG στον κόσμο

Η Ρωσία αρχίζει τη χρήση του μεγαλύτερου FSU LNG στον κόσμο
Η Novatek, η διαχειρίστρια εταιρεία του Arctic LNG 2 και του μέχρι στιγμής μη εγκεκριμένου έργου Yamal LNG, σκόπευε να μεταφέρει LNG μέσω του FSU
Η Ρωσία έπαιξε την επόμενη κίνησή της στην παρτίδα σκακιού με τον «σκιώδη στόλο» της.

Σύμφωνα με το gCaptain.com, το πλοίο Everest Energy, στο οποίο πρόσφατα επιβλήθηκαν κυρώσεις και το οποίο μεταφέρει LNG από το Arctic LNG 2, πήρε θέση δίπλα στη μεγαλύτερη πλωτή φορτηγίδα αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο.

Οι ιστότοποι παρακολούθησης πλοίων δείχνουν το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου δίπλα στο Saam FSU, να μεταφέρει πιθανότατα το φορτίο του στη φορτηγίδα αποθήκευσης.

Σε αντίθεση με την πρόσφατη δραστηριότητα του σκιώδους στόλου, το Everest Energy δεν επιχείρησε να παραποιήσει το σήμα AIS της.

Το Saam FSU, χωρητικότητας 361.600 κυβικών εκατοστών, που κατασκευάστηκε από την Hanwha στη Νότια Κορέα, ρυμουλκήθηκε στη θέση του 50 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Μουρμάνσκ στον κόλπο Ura-Guba τον Ιούνιο του 2023, αλλά μέχρι στιγμής έχει μείνει αδρανές λόγω των αμερικανικών κυρώσεων.

Η Novatek, η διαχειρίστρια εταιρεία του Arctic LNG 2 και του μέχρι στιγμής μη εγκεκριμένου έργου Yamal LNG, σκόπευε να μεταφέρει LNG μέσω του FSU για να βελτιστοποιήσει τη χρήση των πλοίων LNG παγωμένης κλάσης που διαθέτει.

Τώρα φαίνεται να γίνεται μέρος της αυξανόμενης λειτουργίας του σκιώδους στόλου της.

«Το Saam FSU μπορεί να προσφέρει ένα απόθεμα περίπου 16 ημερών από τη στιγμή που το GBS-1 (το Train 1 του Arctic LNG 2) λειτουργεί λίγο κάτω από το 50% της χωρητικότητάς του, έως και 27 ημέρες αν βρίσκεται στο 30%, το οποίο είναι το ελάχιστο που απαιτείται για τη διατήρηση της διαδικασίας υγροποίησης», εξηγεί ο Mehdy Touil, επικεφαλής ειδικός σε θέματα LNG στην Calypso Commodities.

Το Everest Energy μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία μιας υπηρεσίας μεταφοράς μεταξύ του Arctic LNG 2 και της φορτηγίδας αποθήκευσης, εικάζει ο Touil.

Η Ρωσία άρχισε να φορτώνει φορτία από το έργο της Arctic LNG 2 πριν από τέσσερις εβδομάδες, χρησιμοποιώντας έναν αυξανόμενο σκοτεινό στόλο γερασμένων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, όπως ανέφερε πρώτο το gCaptain.

Από τότε τουλάχιστον τρία πλοία έχουν παραλάβει LNG από την εγκατάσταση, ενώ αναμένονται πρόσθετες φορτώσεις σε εβδομαδιαία βάση.

Τόσο το Everest Energy όσο και το Asya Energy παραμένουν στα ρωσικά ύδατα φορτωμένα με LNG μετά την αναστολή της σημαίας τους από τις αρχές του Παλάου, εν αναμονή έρευνας.

Το Asya Energy είχε φτάσει στα νερά της νότιας Νορβηγίας όταν έκανε στροφή την περασμένη εβδομάδα και έπλευσε πίσω προς το Μουρμάνσκ, μετά την αναγγελία των αμερικανικών κυρώσεων και την αναστολή της σημαίας του.

Το πλοίο βρίσκεται επί του παρόντος στον κόλπο Κόλα, ανατολικά του Saam FSU.

Εν τω μεταξύ, το τρίτο επιβεβαιωμένο πλοίο του σκοτεινού στόλου, το Pioneer, πραγματοποίησε επιχείρηση STS με το New Energy βόρεια της διώρυγας του Σουέζ την περασμένη εβδομάδα.

Και τα δύο πλοία παραμένουν αδρανή από τότε, γεγονός που υποδηλώνει ότι η διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ για τα πλοία που υφίστανται κυρώσεις ή δεν φέρουν σημαία μπορεί να αποτελέσει πρόκληση.
 
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης