Η κατάσταση με βάση τα στοιχεία, ήταν σαφώς χειρότερη στη Γερμανία, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά ΕV και υβριδικών στη γηραιά ήπειρο
Αισθητά μειωμένη είναι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που καταγράφηκε τον Ιούλιο στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις να είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τον Bloomberg.
Η κατάσταση με βάση τα στοιχεία, ήταν σαφώς χειρότερη στη Γερμανία, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά ΕV και υβριδικών στη γηραιά ήπειρο.
Πιο αναλυτικά, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση μόλις 0,4% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σε 1,03 εκατ. μονάδες τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε σήμερα (29/8) η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Αν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν σε χώρες όπως η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, τα κέρδη αυτά δεν ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν την πτώση 37% στη Γερμανία.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί εδώ και μήνες στην Ευρώπη, εν μέρει λόγω της μείωσης των οικονομικών κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Γερμανία τερμάτισε απότομα τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα μέσα Δεκεμβρίου και η επίμονη οικονομική ύφεση της χώρας έχει επιβαρύνει τις καταναλωτικές δαπάνες.
Ενδεικτικά, η Volkswagen AG επιδιώκει βαθύτερες περικοπές κόστους πέρα από το πιθανό κλείσιμο ενός εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της Audi κοντά στις Βρυξέλλες. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis NV, του δεύτερου μεγαλύτερου κατασκευαστή της περιοχής, έθεσε υπό προειδοποίηση τα brands της εταιρείας που υπολειτουργούν, αφού τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σχεδόν στο μισό το α' εξάμηνο του έτους.
Η Mercedes-Benz μείωσε επίσης τις προβλέψεις για το περιθώριο κέρδους της για το έτος και υπαναχώρησε από τους μεσοπρόθεσμους στόχους για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας ότι η μετάβαση από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα διαρκέσει περισσότερο από το αναμενόμενο.
Ο κινεζικός παράγοντας
Οι προοπτικές της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων περιπλέκονται περαιτέρω από τις εμπορικές εντάσεις με την Κίνα, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση κατηγόρησε το Πεκίνο ότι επιδοτεί αθέμιτα τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ανακοίνωσε πρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από τη χώρα.
Υπενθυμίζεται ότι οι δασμοί αυτοί θα τεθούν σε ισχύ από τον Νοέμβριο.
Τα EV αποτέλεσαν το 13,6% των συνολικών πωλήσεων στην περιοχή τον περασμένο μήνα, από 14,5% πέρυσι. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο μειώθηκαν κατά 8,4%, ενώ τα πετρελαιοκίνητα οχήματα μειώθηκαν κατά 11%. Τα υβριδικά ήταν ο μεγάλος κερδισμένος του μήνα, με τις ταξινομήσεις να σημειώνουν άλμα 24%.
Να σημειωθεί τέλος, ότι οι πωλήσεις της Tesla συνέχισαν να μειώνονται σε όλη την περιοχή, με πτώση 15% τον Ιούλιο. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 12% κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους.
Η κατάσταση με βάση τα στοιχεία, ήταν σαφώς χειρότερη στη Γερμανία, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά ΕV και υβριδικών στη γηραιά ήπειρο.
Πιο αναλυτικά, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση μόλις 0,4% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, σε 1,03 εκατ. μονάδες τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε σήμερα (29/8) η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Αν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν σε χώρες όπως η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, τα κέρδη αυτά δεν ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν την πτώση 37% στη Γερμανία.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί εδώ και μήνες στην Ευρώπη, εν μέρει λόγω της μείωσης των οικονομικών κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Γερμανία τερμάτισε απότομα τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα μέσα Δεκεμβρίου και η επίμονη οικονομική ύφεση της χώρας έχει επιβαρύνει τις καταναλωτικές δαπάνες.
Ενδεικτικά, η Volkswagen AG επιδιώκει βαθύτερες περικοπές κόστους πέρα από το πιθανό κλείσιμο ενός εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων της Audi κοντά στις Βρυξέλλες. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis NV, του δεύτερου μεγαλύτερου κατασκευαστή της περιοχής, έθεσε υπό προειδοποίηση τα brands της εταιρείας που υπολειτουργούν, αφού τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σχεδόν στο μισό το α' εξάμηνο του έτους.
Η Mercedes-Benz μείωσε επίσης τις προβλέψεις για το περιθώριο κέρδους της για το έτος και υπαναχώρησε από τους μεσοπρόθεσμους στόχους για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημειώνοντας ότι η μετάβαση από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα διαρκέσει περισσότερο από το αναμενόμενο.
Ο κινεζικός παράγοντας
Οι προοπτικές της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων περιπλέκονται περαιτέρω από τις εμπορικές εντάσεις με την Κίνα, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση κατηγόρησε το Πεκίνο ότι επιδοτεί αθέμιτα τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ανακοίνωσε πρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από τη χώρα.
Υπενθυμίζεται ότι οι δασμοί αυτοί θα τεθούν σε ισχύ από τον Νοέμβριο.
Τα EV αποτέλεσαν το 13,6% των συνολικών πωλήσεων στην περιοχή τον περασμένο μήνα, από 14,5% πέρυσι. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο μειώθηκαν κατά 8,4%, ενώ τα πετρελαιοκίνητα οχήματα μειώθηκαν κατά 11%. Τα υβριδικά ήταν ο μεγάλος κερδισμένος του μήνα, με τις ταξινομήσεις να σημειώνουν άλμα 24%.
Να σημειωθεί τέλος, ότι οι πωλήσεις της Tesla συνέχισαν να μειώνονται σε όλη την περιοχή, με πτώση 15% τον Ιούλιο. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 12% κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους.
www.worldenergynews.gr