Ενέργεια

Τούρκικη φρεγάτα παρενοχλεί το ιταλικό ερευνητικό πλοίο που εγκαθιστά υποβρύχιο καλώδιο στην Κάσο

Τούρκικη φρεγάτα παρενοχλεί το ιταλικό ερευνητικό πλοίο που εγκαθιστά υποβρύχιο καλώδιο στην Κάσο

Επανήλθε το σκάφος IEVOLI RELUME μετά το πρόσφατο επεισόδιο με την Τουρκία

Η τουρκική φρεγάτα F 493 TCG Gelibolu φέρεται να παρενοχλεί το ιταλικό, ερευνητικό σκάφος IEVOLI RELUME, που εκτελεί εργασίες στην περιοχή της νήσου Κάσου.

Οι εργασίες του ιταλικού πλοίου πόντισης καλωδίων πραγματοποιούνται κατόπιν της έκδοσης σχετικής NAVTEX από την ελληνική πλευρά.

Αυτή είναι η τελευταία θέση του IEVOLI RELUME, όπως μεταδίδεται από την εφαρμογή Marine Traffic.

Ως είθισται, τα πολεμικά πλοία δεν μεταδίδουν στίγμα στην ίδια ανοικτή πλατφόρμα.

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι έχει επιστρέψει για έρευνες και τοποθέτηση υποβρύχιου καλωδίου σε ελληνικά χωρικά ύδατα και συγκεκριμένα στην Κάσο, το ιταλικό ερευνητικό σκάφος IEVOLI RELUME, 3 εβδομάδες μετά το επεισόδιο με την Τουρκία, σύμφωνα με ρεπορτάζ του liberal.gr το οποίο αναδημοσίευσε το hellasjournal.com.

Σύμφωνα με τη NAVTEX που εκδόθηκε το απόγευμα της Κυριακής 18/8/2024, το IEVOLI RELUME θα πραγματοποιήσει έρευνες για την εγκατάσταση υποβρύχιου καλωδίου από 20-21 Αυγούστου στην περιοχή νοτίως της Κάσου η οποία είναι εντός ελληνικών χωρικών υδάτων εκτός του δυτικού σημείου της που οριακά βρίσκεται εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων, αλλά σε περιοχή που δε σχετίζεται με το Τουρκολιβυκό Μνημόνιο.

Σύμφωνα με το Marine traffic, το ιταλικό πλοίο πλέει ήδη νοτίως της Κάσου.

Δεν είναι γνωστό, βεβαίως, εάν το ιταλικό πλοίο θα συνεχίσει μετά την 21η Αυγούστου τις εργασίες του και σε ποια περιοχή θα κινηθεί, καθώς η ενεργοποίηση του έχει και κρίσιμη σημασία ενόψει των αποφάσεων που αναμένεται να λάβει αυτή την εβδομάδα η ΡΑΕΚ της Κύπρου και ο πρόεδρος Χριστοδουλίδης σχετικά με τη συμμετοχή της Κύπρου στο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης βάσει της πρότασης του ΑΔΜΗΕ.

Οι αναφορές περί «πολιτικού ρίσκου» (λόγω των αντιδράσεων της Τουρκίας) στο έργο που δε θα δικαιολογούν την επιστροφή των κεφαλαίων που θα επενδυθούν (μέσω και της χρέωσης των Κυπρίων καταναλωτών από την έναρξη των εργασιών και όχι από την ολοκλήρωση του έργου) αποτελεί ένα από τα μεγάλα αγκάθια στην επίτευξη συμφωνίας σε μια υπόθεση η οποία έχει προκαλέσει σκιές στις σχέσεις Αθήνας-Λευκωσίας.

Η ελληνική NAVTEX:

ZCZC QA42

181710 UTC AYG 24

STATHMOS IRAKLEIO AR.MIN 821/24

ANATOLIKO KRITIKO PELAGOS

KAI KARPATHIO PELAGOS

EREVNITIKES ERGASIES GIA EGKATASTASI

YPOVRYCHIOY KALODIOY

APO TO PLOIO ‘IEVOLI RELUME’

APO 20 MECHRI 21 AYG 24

STI GRAMMI POY ENONEI TA SIMEIA:

35-18.17B 026-58.59A

35-18.51B 026-55.38A

35-17.68B 026-53.33A

35-17.51B 026-50.09A

35-19.19B 026-42.69A

KAI ELENXOS YPOVRIXION ORGANON

STI GRAMMI POY ENONEI TA SIMEIA:

35-26.22B 026-12.43A

35-26.48B 026-04.31A

TIREITAI APOSTASI ASFALEIAS 1NM

AKYROSI MINYMATOS TIN 212100 UTC AYG 24

NNNN

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης