Ενέργεια

Η ΕΕ προσελκύει φορτία LNG παρά το υψηλό 8 μηνών στις τιμές στην Ασία (Montel)

Η ΕΕ προσελκύει φορτία LNG παρά το υψηλό 8 μηνών στις τιμές στην Ασία (Montel)
Οι ασιατικές τιμές οδηγήθηκαν από τα κέρδη του TTF εν μέσω έντονων γεωπολιτικών ανησυχιών και καύσωνα, με τον τελευταίο να ενισχύει τη ζήτηση για ψύξη
Οι τιμές του φυσικού αερίου στην ΕΕ συμβάδιζαν κάπως με τις αντίστοιχες της Ασίας για να προσελκύσουν φορτία LNG στην περιοχή, παρά το γεγονός ότι το καύσιμο άγγιξε υψηλό οκτώ μηνών, ανέφεραν αναλυτές στο Montel.

Ο δείκτης JKM διαμορφώθηκε την Πέμπτη (15/8) στα 14,34 δολ/MMbtu (44,44 ευρώ/MWh), σε σύγκριση με το αντίστοιχο συμβόλαιο στο ολλανδικό TTF που διαπραγματεύεται στα 40,53 ευρώ (13,08 δολ/MMbtu).

Οι ασιατικές τιμές οδηγήθηκαν από τα κέρδη του TTF εν μέσω έντονων γεωπολιτικών ανησυχιών και καύσωνα, με τον τελευταίο να ενισχύει τη ζήτηση για ψύξη, δήλωσαν παράγοντες της αγοράς.

Ωστόσο, όταν ληφθούν υπόψη τα κόστη και η απόσταση, η κερδοφορία από την αποστολή ενός αμερικανικού φορτίου που φορτώθηκε τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο ήταν ελαφρώς υψηλότερη στην Ευρώπη από ό,τι στην Ασία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με την Spark Commodities.

Μειώνεται το χάσμα Ευρώπης - Ασίας

«Η Ευρώπη μείωσε το χάσμα με την Ασία την τελευταία εβδομάδα μετά από τους νέους κινδύνους για τις ροές φυσικού αερίου Ρωσίας-Ουκρανίας. Οι τιμές μπορεί να παραμείνουν υψηλές βραχυπρόθεσμα», δήλωσε ο αναλυτής της Icis, Alex Froley, στο Montel.

«Οι νέες ανησυχίες για την ασφάλεια των ευρωπαϊκών αγωγών, καθώς και η ισχυρή ζήτηση από αγοραστές όπως η Αίγυπτος, οδήγησαν τις τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη και την Ασία προς την ισοτιμία με το πετρέλαιο», δήλωσε ο Froley.

Άλλος trader με έδρα τη Σιγκαπούρη, δήλωσε ότι η εντατική συντήρηση στη νορβηγική υποδομή φυσικού αερίου, η οποία ξεκινά στα τέλη Αυγούστου, θα μπορούσε να παραταθεί χρονικά, ασκώντας ανοδική πίεση στις τιμές.

«Η JKM ακολουθεί το TTF», είπε ο ίδιος, αναφέροντας επίσης τον κίνδυνο ρωσικών περικοπών και απροσδόκητων διακοπών στη νορβηγική παραγωγή.

Ναι μεν αλλά

Ωστόσο, ο Froley είπε ότι υπάρχουν κάποιες αρνητικές προοπτικές σε έναν ή δύο μήνες από τώρα.

«Εάν οι αποθηκευτικοί χώροι της Ευρώπης συνεχίσουν να γεμίζουν, μπορεί να δούμε την εκκίνηση πλωτών φορτίων αποθήκευσης στην Ευρώπη πριν από τον χειμώνα».

Η ευρωπαϊκή αποθήκευση ήταν την τελευταία φορά στο 88,5% της πληρότητάς της, περισσότερο από 1 ποσοστιαία μονάδα χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι, αλλά σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με άλλες περιόδους.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης