Ενέργεια

Οι κατανομές της Saudi Aramco στα ασιατικά διυλιστήρια τον Σεπτέμβριο

Οι κατανομές της Saudi Aramco στα ασιατικά διυλιστήρια τον Σεπτέμβριο

Μειώθηκαν στα 43 εκατ. βαρέλια (spglobal)

Η Saudi Aramco έχει διαθέσει όγκους πλήρους διάρκειας σε ασιατικά διυλιστήρια για την προμήθεια αργού του Σεπτεμβρίου, όπως δήλωσαν Ασιάτες traders και τελικοί χρήστες στις 12 Αυγούστου.

Αντίθετα οι όγκοι προς την Κίνα (ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού της Ασίας), φάνηκε να μειώνονται τον μήνα, εν αντιθέσει με διυλιστήρια σε Νότια Κορέα και Ιαπωνία που γνωστοποίησαν ότι τους παραχωρήθηκε πλήρης κατανομή.

«Πήραμε την κατανομή ως συνήθως», είπε μια πηγή σε ένα ασιατικό διυλιστήριο.
 

Η κατάσταση στην Κίνα

Όπως υποστηρίζει η ιστοσελίδα spglobal.com, στην Κίνα, οι συνολικές κατανομές αργού πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας για τον Σεπτέμβριο έφτασαν περίπου τα 43 εκατομμύρια βαρέλια.  

Αυτή η ποσότητα είναι μικρότερη από το εύρος των 43-47 εκατομμυρίων βαρελιών που είχε αναφερθεί προηγουμένως για τα φορτία του Αυγούστου.

Οι όγκοι του Σεπτεμβρίου στις κινεζικές μεγάλες εταιρείες Unipec και CNOOC αυξάνονται τον μήνα, παρότι αυτό αντισταθμίστηκε από την πτώση των όγκων στην PetroChina και τη Fujian Refining and Petrochemical κατά την ίδια περίοδο.

Η Zhenhua Oil φάνηκε να μην παίρνει σαουδαραβικό αργό για τον Σεπτέμβριο, αφού έλαβε 1 εκατομμύριο βαρέλια τον Αύγουστο.

Η πτώση του όγκου της Fujian Refining έρχεται καθώς το διυλιστήριο της εταιρείας 280.000 b/d αναμένεται να υποστεί ανάκαμψη από την 1η Νοεμβρίου έως την 20η Δεκεμβρίου.

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ_28.png

Οι αναφορές από
διυλιστήρια Ν. Κορέας και Ιαπωνία

Αλλού, τουλάχιστον δύο νοτιοκορεατικά διυλιστήρια και ένα ιαπωνικό διυλιστήριο ανέφεραν ότι τους παραχωρήθηκε πλήρης κατανομή για τα βαρέλια του Σεπτεμβρίου.  

«Η Aramco πάντα σεβόταν τους όρους συμβατικού όγκου των πελατών (Ασιατών), ανεξάρτητα από τις περικοπές παραγωγής του OPEC+ τα τελευταία χρόνια, επομένως η μηνιαία προθεσμιακή προσφορά δεν ήταν ποτέ θέμα για εμάς.

Εστιάζουμε κυρίως στη βελτίωση της υλικοτεχνικής αποτελεσματικότητας, τόσο σε όρους κόστους και χρονοδιάγραμμα ταξιδιού σε περιόδους θλιβερών περιθωρίων διύλισης», δήλωσε πηγή διαχείρισης πρώτων υλών και logistics σε μεγάλο διυλιστήριο της Νότιας Κορέας με έδρα τη Σεούλ.

 

Η επίδραση του αργού Sharara στην αγορά

Το «συναίσθημα» για τον κύκλο του αργού στη Μέση Ανατολή φόρτωσης του τρέχοντος μήνα Οκτώβριο ήταν ανάμεικτο.

Ενώ η ζήτηση τελικών χρηστών της Ασίας παρέμενε σε τροχιά εύθραυστης ανάκαμψης, τα θεμελιώδη μεγέθη έχουν γίνει πιο αυστηρά μετά την αναγκαστική διακοπή λειτουργίας του γιγαντιαίου κοιτάσματος Sharara 300.000 b/d στη Λιβύη στις 5 Αυγούστου.

Αν και οι ροές λιβυκού αργού στην Ασία έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, το κλείσιμο θα έχει ωστόσο αρνητικό αποτέλεσμα, καθώς τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που συνήθως εισάγουν αργό Sharara θα πρέπει τώρα να ανταγωνίζονται για τα ίδια βαρέλια με τα ασιατικά διυλιστήρια.

Ως αποτέλεσμα, οι διαφορές αργού πετρελαίου στις αγορές αργού τόσο της Μέσης Ανατολής όσο και της Ευρώπης ανέκαμψαν τις τελευταίες ημέρες.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης