Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Reuters: Αρνητικές οι προβλέψεις για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια από Total και Neste - Αντίθετη η Morgan Stanley για ΜΟΗ και Τupras

Reuters: Αρνητικές οι προβλέψεις για τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια από Total και Neste - Αντίθετη η Morgan Stanley για ΜΟΗ και Τupras
Η ευρωπαϊκή διύλιση, που επί μακρόν βρισκόταν υπό την πίεση των ανταγωνιστικών εταιρειών, πήρε νέα ώθηση μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία
Σχετικά Άρθρα
Οι ευρωπαϊκοί ενεργειακοί κολοσσοί TotalEnergies και Neste, προειδοποίησαν την Πέμπτη (25/7) ότι πλησιάζει το τέλος της εποχής της μεγάλης κερδοφορίας των διυλιστηρίων εν μέσω πτώσης της ζήτησης, σηματοδοτώντας έτσι το τέλος μιας σύντομης εποχής αστρονομικών κερδών που ακολούθησε την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία

Σύμφωνα με το Reuters, η γαλλική TotalEnergies, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία διύλισης, είδε τριμηνιαία πτώση 34% στα λειτουργικά κέρδη του τομέα διύλισης και χημικών προϊόντων, λόγω των χαμηλότερων περιθωρίων κέρδους από την επεξεργασία αργού πετρελαίου σε καύσιμα όπως ντίζελ, βενζίνη και κηροζίνη.

Ο δείκτης του ευρωπαϊκού περιθωρίου διύλισης αναφοράς της μειώθηκε κατά 37% το δεύτερο τρίμηνο σε σχέση με τους τρεις πρώτους μήνες του έτους.

Η ευρωπαϊκή διύλιση, που επί μακρόν βρισκόταν υπό την πίεση των ανταγωνιστικών εταιρειών, πήρε νέα ώθηση μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις εισαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία, η οποία αποτελούσε σημαντική πηγή ντίζελ.

Η έναρξη λειτουργίας νέων διυλιστηρίων στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή τους τελευταίους μήνες, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας στην Ευρώπη, έχει ωστόσο φέρει εκ νέου τις πιέσεις στον τομέα.

Η γαλλική εταιρεία, η οποία λειτουργεί διυλιστήρια στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τις Ηνωμένες Πολιτείες, εκτίμησε ότι πιέσεις στα περιθώρια θα συνεχιστούν και στο τρίτο τρίμηνο.

«Τα παγκόσμια περιθώρια διύλισης, τα οποία έχουν μειωθεί απότομα από το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2024, παραμένουν επηρεασμένα από τη χαμηλή ζήτηση ντίζελ στην Ευρώπη, καθώς και από την ομαλοποίηση της αγοράς μετά τη διαταραχή της ρωσικής προσφοράς», ανέφερε χαρακτηριστικά η TotalEnergies μετά την αναφορά πτώσης στα κέρδη του β'  τριμήνου κατά 6%.

Τα περιθώρια διύλισης ομαλοποιούνται στα προπολεμικά τους επίπεδα, σχολίασε από την πλευρά του ο CEO της TotalEnergies, Patrick Pouyanne.

«Τα περιθώρια έχουν επιστρέψει εκεί που ήταν πριν από τα δύο τελευταία αξιόλογα χρόνια... Επιστρέψαμε στην πραγματικότητα», είπε ο Pouyanne σε αναλυτές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τις τελευταίες εβδομάδες, τόσο η BP όσο η Shell και η Exxon Mobil προειδοποίησαν  ότι τα ασθενέστερα περιθώρια διύλισης θα επηρεάσουν τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου, τα οποία αναμένεται να ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα.

Στιγμιότυπο_οθόνης_2024-07-26_120331.png

Προειδοποιεί η Neste

Το φινλανδικό διυλιστήριο Neste ανακοίνωσε την Πέμπτη την πρώτη του καθαρή απώλεια σε μια δεκαετία, η οποία επηρεάστηκε από τις χαμηλότερες τιμές ντίζελ και βιοντίζελ, καθώς και από την προγραμματισμένη συντήρηση στο διυλιστήριο Porvoo. Η εταιρεία μείωσε επίσης το ετήσιο περιθώριο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για δεύτερη φορά φέτος.

«Η αβεβαιότητα στις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές και η γεωπολιτική κατάσταση συνεχίζει να δημιουργεί αστάθεια στην αγορά... η αγορά διύλισης συνεχίζει να επηρεάζεται από γεωπολιτικές εντάσεις», ανέφερε η Neste στα αποτελέσματά της.

Την Τετάρτη, η ισπανική Repsol ανέφερε απότομη πτώση στα περιθώρια διύλισης το δεύτερο τρίμηνο σε σχέση με τους προηγούμενους τρεις μήνες, λόγω των χαμηλότερων τιμών της βενζίνης και του υψηλότερου κόστους πρώτων υλών αργού.

Μετά τα αποτελέσματα, οι αναλυτές της RBC Capital Markets μείωσαν την αξιολόγηση της Repsol σε απόδοση από υπεραπόδοση επικαλούμενοι ένα επιδεινούμενο περιβάλλον.

Ενώ οι τιμές του αργού πετρελαίου εξακολουθούν να υποστηρίζονται από τις μειώσεις της παραγωγής από τον όμιλο παραγωγών ΟPEC+, «οι νέες αυξήσεις στα διυλιστήρια και η υποτονική ζήτηση για προϊόντα έχουν ασκήσει πίεση στα περιθώρια διύλισης», ανέφεραν οι αναλυτές της RBC.

«Πιστεύουμε ότι οι προοπτικές είναι πιθανό να παραμείνουν πιο υποτονικές μέχρι το 2025, το οποίο ουσιαστικά τερματίζει μια εξαιρετική πολυετή περίοδο για τα κέρδη της Repsol», ανέφεραν οι αναλυτές σε σημείωμά τους.

Αντίθετη η Morgan Stanley

Από την άλλη, μια ενδιαφέρουσα έρευνα της Morgan Stanley για τα διυλιστήρια της Νοτιοανανατολικής Ευρώπης, δείχνει γιατί αυτά παραμένουν ελκυστική επένδυση.

Σύμφωνα με την έκθεση, η περίπτωση της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης είναι πολλά υποσχόμενη και εξαρτάται από την εγχώρια δυναμική.

Τα διυλιστήρια παρέχουν ένα ελκυστικό περιβάλλον για τους επενδυτές – ιδιαίτερα σε σύγκριση με την υπόλοιπη ζώνη CEEMEA Energy and Materials.

Motor Oil και Tupras είναι τα αγαπημένα ονόματα της Morgan Stanley στην κατηγορία, που προσφέρουν σταθερή γενιά FCF, μεγαλύτερη έκθεση σε διύλιση και προεξοφλητική αποτίμηση. 
 
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης