Ο ενεργειακός κλάδος ολοκλήρωσε το β’ τρίμηνο καταγράφοντας τα δεύτερα χειρότερα αποτελέσματα μεταξύ των τομέων της αμερικανικής οικονομίας, σημειώνοντας απόδοση -4,5% έναντι κέρδους 4,6% του S&P 500, καθώς οι φόβοι για τη ζήτηση πετρελαίου κυριάρχησαν τη μεγαλύτερη περίοδο.
Σύμφωνα με το Oil Price, o ενεργειακός τομέας έχει πλέον υποχωρήσει στην 4η θέση στην κατάταξη των κλάδων της παραγωγής από την αρχή του έτους με απόδοση 8,6% έναντι κέρδους 15,5% του δείκτη αναφοράς της συνολικής αγοράς.
Ευτυχώς, το ράλι των τιμών του πετρελαίου επανήλθε σε τροχιά με το συμβόλαιο του Brent του Σεπτεμβρίου να σκαρφαλώνει στα 86,60 δολάρια/βαρέλι την 1η Ιουλίου, την υψηλότερη τιμή του πρώτου μήνα από τις 30 Απριλίου και 10,24 δολάρια/βαρέλι πάνω από το χαμηλό της 3ης Ιουνίου.
Τώρα η Wall Street γίνεται όλο και πιο σίγουρη ότι το ράλι θα συνεχιστεί και θα διαρκέσει περισσότερο.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Standard Chartered, το ράλι του Brent είναι βιώσιμο και μετά τα 90 δολάρια/βαρέλι, κυρίως με βάση τα θεμελιώδη μεγέθη.
Η StanChart έχει προβλέψει ότι οι παγκόσμιες αγορές πετρελαίου θα καταγράψουν έλλειμμα το γ' τρίμηνο, το οποίο θα μεταφερθεί στο δ' τρίμηνο, ασκώντας περαιτέρω καθοδική πίεση στα αποθέματα, ενώ βραχυπρόθεσμα, το ιδιόκτητο μοντέλο μηχανικής μάθησης SCORPIO της StanChart προβλέπει αύξηση κατά 1,70 δολάρια/βαρέλι σε σχέση με την τιμή διακανονισμού της 8ης Ιουλίου στα 88,30 δολάρια/βαρέλι, με τις τρέχουσες στενές διαφορές Brent-WTI και Brent-Dubai, καθώς και τους τεχνικούς δείκτες τιμών και τα επίπεδα των τιμών του πετρελαίου να αποτελούν τους σημαντικότερους ανοδικούς καταλύτες.
Aπό τα κάτω...στα πάνω
Επίσης, η StanChart σημειώνει ότι το κλίμα στην αγορά πετρελαίου έγινε εξαιρετικά πτωτικό τον Απρίλιο, με τα κερδοσκοπικά κεφάλαια να μετακινούνται ταχύτατα προς τη βραχυπρόθεσμη πλευρά της αγοράς.
Αυτή η πτώση του κλίματος στην αγορά οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αδύναμη ζήτηση καυσίμων στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τις αναφορές των εβδομαδιαίων στοιχείων της Υπηρεσίας Πληροφοριών Ενέργειας (EIA).
Συγκεκριμένα, η EIA εκτίμησε ότι η ζήτηση βενζίνης στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 4,4% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο, προκαλώντας μια ταχεία στροφή των κερδοσκοπικών κεφαλαίων προς την πλευρά των short της αγοράς.
Ωστόσο, οι αναλύσεις δείχνουν ότι φαίνεται να υπάρχει μια συστηματική πτώση στις εκτιμήσεις για τη ζήτηση καυσίμων στις ΗΠΑ, με την πραγματική ζήτηση βενζίνης να υπερβαίνει τις εκτιμήσεις στους 22 από τους τελευταίους 24 μήνες, ενώ η ζήτηση αποσταγμάτων (κυρίως ντίζελ) έχει αναθεωρηθεί υψηλότερα όλους τους τελευταίους 24 μήνες.
Η StanChart προέβλεψε ότι οι εκτιμήσεις της EIA για τη ζήτηση βενζίνης τον Απρίλιο ήταν πολύ χαμηλές με την πραγματική ζήτηση να κρύβει μάλλον θετικές εκπλήξεις.
Όπως φαίνεται, η StanChart δικαιώθηκε, καθώς η ζήτηση βενζίνης τον Απρίλιο ήταν σε χαμηλό δύο μηνών και όχι σε χαμηλό δύο δεκαετιών.
Στις 28 Ιουνίου, η EIA δημοσίευσε τη Μηνιαία Έκθεση για την Προσφορά Πετρελαίου (PSM) που περιείχε μεγάλες ανοδικές αναθεωρήσεις για τη βενζίνη, τα αποστάγματα (κυρίως ντίζελ) και το καύσιμο αεροσκαφών.
Οι μεταβολές της ζήτησης σε ετήσια βάση αναθεωρήθηκαν σε -1,5% από -4,1% για τη βενζίνη, σε -2,0% από -9,2% για τα αποστάγματα και σε +5,4% από -1,0% για το καύσιμο αεροσκαφών.
Η έκθεση σημειώνει ότι η συνδυασμένη αναθεώρηση προς τα πάνω της ζήτησης καυσίμων μεταφορών έφτασε τα 602 χιλιάδες βαρέλια ανά ημέρα (kb/d), ξεπερνώντας τις αναθεωρήσεις προς τα πάνω κατά 547 kb/d και 487 kb/d που έγιναν στα αρχικά στοιχεία του Σεπτεμβρίου και του Νοεμβρίου 2023, αντίστοιχα.
www.worldenergynews.gr