Η πτώχευση έρχεται καθώς οι αμερικανικές εταιρείες ανταγωνίζονται Ευρώπη και Κίνα, ενώ παρακολουθούν τη φθίνουσα ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Αίτηση πτώχευσης κατέθεσε η αμερικανική startup που δραστηριοποιείται στην κατασκευή EV, Fisker Inc, ύστερα από τις άκαρπες συζητήσεις που είχε με μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία για ενδεχόμενες επενδύσεις.
Σύμφωνα με το Investing.com, στην αίτηση πτώχευσης που κατέθεσε στις 17 Ιουνίου στο Ντελαγουέαρ, η Fisker ανέφερε περιουσιακά στοιχεία μεταξύ 500 εκατομμυρίων και 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων και υποχρεώσεις μεταξύ 100 εκατομμυρίων και 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η κατάθεση της αίτησης πτώχευσης προστατεύει τη Fisker από τους πιστωτές της, ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζει πως θα γίνει η εξόφλησή τους.
Η Fisker ζήτησε την πτώχευση, αφού νωρίτερα ανακοίνωσε ασθενέστερα από τα αναμενόμενα κέρδη και σχέδια για μείωση του 15% του εργατικού δυναμικού της.
Η εταιρεία τον Φεβρουάριο δήλωσε ότι πιθανότατα θα υπάρχουν «σημαντικές αμφιβολίες» σχετικά με την ικανότητά της να συνεχίσει να λειτουργεί εάν δεν μπορεί να εξασφαλίσει περισσότερη χρηματοδότηση.
Το deal που δεν ήρθε ποτέ
Τον Μάρτιο η Fisker είχε δηλώσει ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 150 εκατομμυρίων δολαρίων από κάποιον δανειστή, ωστόσο η χρηματοδότηση εξαρτιόταν από την εξασφάλιση επενδύσεων από μια άγνωστη αυτοκινητοβιομηχανία.
Όμως οι συνομιλίες με την αυτοκινητοβιομηχανία τερματίστηκαν χωρίς συμφωνία, δήλωσε η Fisker.
Η πτώχευση έρχεται καθώς οι αμερικανικές εταιρείες ανταγωνίζονται Ευρώπη και Κίνα, ενώ παρακολουθούν τη φθίνουσα ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αν και ο ενθουσιασμός για τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένει ισχυρός, σχεδόν το 60% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2024 θα είναι στην Κίνα, ανέφερε το BloombergNEF σε έκθεση του Ιανουαρίου.
Η Fisker αντιμετώπισε προβλήματα παραγωγής και τεχνικές δυσλειτουργίες και πέρυσι μείωσε τις οδηγίες παραγωγής της. Η εταιρεία ακολουθεί μερικές άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις EV σε πτώχευση, συμπεριλαμβανομένης της Charge Enterprises, η οποία εγκαθιστά σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, και η οποία κατέθεσε αίτηση για προστασία βάσει του κεφαλαίου 11 τον Μάρτιο. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων Lordstown Motors και Proterra κατέθεσαν αίτηση πτώχευσης πέρυσι.
Σύμφωνα με το Investing.com, στην αίτηση πτώχευσης που κατέθεσε στις 17 Ιουνίου στο Ντελαγουέαρ, η Fisker ανέφερε περιουσιακά στοιχεία μεταξύ 500 εκατομμυρίων και 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων και υποχρεώσεις μεταξύ 100 εκατομμυρίων και 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η κατάθεση της αίτησης πτώχευσης προστατεύει τη Fisker από τους πιστωτές της, ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζει πως θα γίνει η εξόφλησή τους.
Η Fisker ζήτησε την πτώχευση, αφού νωρίτερα ανακοίνωσε ασθενέστερα από τα αναμενόμενα κέρδη και σχέδια για μείωση του 15% του εργατικού δυναμικού της.
Η εταιρεία τον Φεβρουάριο δήλωσε ότι πιθανότατα θα υπάρχουν «σημαντικές αμφιβολίες» σχετικά με την ικανότητά της να συνεχίσει να λειτουργεί εάν δεν μπορεί να εξασφαλίσει περισσότερη χρηματοδότηση.
Το deal που δεν ήρθε ποτέ
Τον Μάρτιο η Fisker είχε δηλώσει ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 150 εκατομμυρίων δολαρίων από κάποιον δανειστή, ωστόσο η χρηματοδότηση εξαρτιόταν από την εξασφάλιση επενδύσεων από μια άγνωστη αυτοκινητοβιομηχανία.
Όμως οι συνομιλίες με την αυτοκινητοβιομηχανία τερματίστηκαν χωρίς συμφωνία, δήλωσε η Fisker.
Η πτώχευση έρχεται καθώς οι αμερικανικές εταιρείες ανταγωνίζονται Ευρώπη και Κίνα, ενώ παρακολουθούν τη φθίνουσα ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αν και ο ενθουσιασμός για τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένει ισχυρός, σχεδόν το 60% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2024 θα είναι στην Κίνα, ανέφερε το BloombergNEF σε έκθεση του Ιανουαρίου.
Η Fisker αντιμετώπισε προβλήματα παραγωγής και τεχνικές δυσλειτουργίες και πέρυσι μείωσε τις οδηγίες παραγωγής της. Η εταιρεία ακολουθεί μερικές άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις EV σε πτώχευση, συμπεριλαμβανομένης της Charge Enterprises, η οποία εγκαθιστά σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, και η οποία κατέθεσε αίτηση για προστασία βάσει του κεφαλαίου 11 τον Μάρτιο. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων Lordstown Motors και Proterra κατέθεσαν αίτηση πτώχευσης πέρυσι.
www.worldenergynews.gr