Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν κερδίσει τους διαχειριστές στόλου, αλλά η εργασία γύρω από το χρόνο διακοπής λειτουργίας για τη φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για τους στόλους σε ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα.
Οι μπαταρίες γρήγορης φόρτισης είναι μια λύση.
Η αλλαγή μπαταριών EV αναδύεται ως μια άλλη επιλογή, όταν οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λύσουν το παλιό πρόβλημα της αντιστοίχισης οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με ανταλλαγή με ένα δίκτυο σταθμών ανταλλαγής.
Προς το παρόν εφαρμογή βρίσκει στην αμερικάνικη και στην ασιατική ήπειρο.
Κίνα: Ακμάζουσα αγορά αλλαγής μπαταριών EV
Η εναλλαγή μπαταριών EV δεν έχει φέρει ακόμα τα προσδοκώμενα αποτελέσματα στις ΗΠΑ, αλλά κερδίζει γρήγορα στην Κίνα.
Στις 3/6 η κινεζική startup U Power ανέφερε μια γρήγορη συνακόλουθη παραγγελία για τους νέους της σταθμούς αλλαγής μπαταριών EV.
Οι σταθμοί που παρουσιάστηκαν νωρίτερα αυτό το έτος, ανεβάζουν τον πήχη στην άνεση του οδηγού, αναπτύσσοντας ανεξάρτητα, καθοδηγούμενα ρομποτικά οχήματα για την εναλλαγή.
Η U Power πιστώνει τα ρομποτικά της οχήματα με χρόνο ανταλλαγής μόλις 2-3 λεπτών.
Η U Power έχει τελειώσει τη δουλειά της, αλλά η εταιρεία στοχεύει να κερδίσει ένα πλεονέκτημα με το αρθρωτό σύστημα «UOTTA».
Το σύστημα «UOTTA» περιλαμβάνει μια ενιαία, αρθρωτή μπαταρία που μπορεί να εφαρμοστεί τόσο σε δίτροχα όσο και σε ελαφρά τετράτροχα ηλεκτρικά οχήματα. Κάθε σταθμός ανταλλαγής μπορεί να φιλοξενήσει και τα δύο είδη οχημάτων.
Η U Power εξηγεί ότι τα δίτροχα παίρνουν 1-2 μονάδες και τα τετράτροχα 4-8 μονάδες.
«Η διαδικασία αλλαγής μπαταριών είναι απλή και φιλική προς το χρήστη, με τον χρήστη να επαληθεύει την ταυτότητά του στο BSS με το κινητό του τηλέφωνο και να ακολουθεί μια σειρά απλών προτροπών για πρόσβαση και αλλαγή των μπαταριών του», σημείωσε η U Power τον Απρίλιο όταν ανακοίνωσε την επίσημη διάθεση της υπηρεσίας στο Wuhu της Κίνας.
Μεγάλα σχέδια για σταθμούς ανταλλαγής
Στο δελτίο Τύπου της 8ης Απριλίου, η U Power γνωστοποίησε ότι στοχεύει να εντάξει 800 πελάτες για εγκαταστάσεις ανταλλαγής μπαταριών 60 EV.
Ο Jia Li (Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος) δήλωσε: «Παρατηρήσαμε ότι η μέση ημερήσια χιλιομετρική απόσταση ενός οχήματος που χρησιμοποιεί αλλαγή μπαταρίας σημαντικά ξεπερνά αυτό των οχημάτων που χρησιμοποιούν παραδοσιακή φόρτιση.
Αυτό δείχνει ότι το μοντέλο αλλαγής μπαταριών ενισχύει πραγματικά την απόδοση των οχημάτων των πελατών μας, επιτρέποντας στους πελάτες να ξοδεύουν λιγότερο χρόνο φόρτισης και περισσότερο χρόνο ταξιδεύοντας».
Αν και η U Power έρχεται σε αντίθεση με τη NIO (πρωτοπόρος στην αγορά premium EV της Κίνας), έχουν τραβήξει ακόμα και τον χρόνο αλλαγής. Παρά το μακρύ προβάδισμά της, η NIO φαίνεται επίσης να βρίσκεται στη διαδικασία υπολογισμού του νεκρού κόστους για περίπου το 20% των σταθμών ανταλλαγής της, όπως αναφέρθηκε φέτος από το CNBC.
Αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο η U Power μπορεί να έχει εντοπίσει ένα πλεονέκτημα. Η U Power σημειώνει ότι «ο κύκλος συντήρησης των σταθμών ανταλλαγής έχει βελτιοποιηθεί, μειώνοντας τον εβδομαδιαίο χρόνο συντήρησης κατά περίπου έξι ώρες και βελτιώνοντας τη λειτουργική απόδοση κατά περίπου 15%.
Μικρότερος χρόνος φόρτισης με την ανταλλαγή μπαταρίας
Ορισμένοι κατασκευαστές μπαταριών ταχείας φόρτισης αναμένουν να προσφέρουν χρόνο φόρτισης EV κάτω των 5 λεπτών τα επόμενα χρόνια.
Είναι πολύ πιθανό να είναι αρκετά γρήγορο για να ικανοποιήσει το ευρύ κοινό και πολλούς διαχειριστές στόλου επίσης.
Ωστόσο, η μείωση του χρόνου φόρτισης στο επίπεδο των 2-3 λεπτών θα είναι αρκετά δύσκολη.
Για στόλους που μετρούν χρόνο ανά λεπτό, η γρήγορη εναλλαγή μπαταρίας έχει το πλεονέκτημα. Η εξοικονόμηση λίγων μόνο λεπτών μπορεί να είναι ένας σημαντικός παράγοντας και για τους εργαζομένους σε συναυλίες.
Ωστόσο, ο χρόνος δεν είναι ο μόνος παράγοντας. Το κόστος της μπαταρίας είναι ένα άλλο στοιχείο που λαμβάνεται υπόψιν. Τον Απρίλιο, το Forbes δημοσίευσε μια ανάλυση από την προοπτική του κόστους (μειωμένο) ιδιοκτησίας, η οποία αφορά την αλλαγή μπαταριών.
Πλεονεκτήματα της κοινής χρήσης
Με ένα απόθεμα φρέσκων μπαταριών έτοιμο, οι σταθμοί ανταλλαγής μπορούν να επαναφορτίσουν τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες με χαλαρό ρυθμό, με στόχο τη διατήρηση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας.
Οι μπαταρίες EV μεγαλύτερης διάρκειας μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη διαχείριση του τεράστιου προβλήματος των ηλεκτρονικών αποβλήτων, ενώ παράλληλα εξοικονομούν υλικά μπαταριών EV.
Ανταλλαγή μπαταριών σε ΗΠΑ, Ν. Αμερική και Αφρική
Εκτός από την Κίνα, το CleanTechnica έχει εντοπίσει νέα δραστηριότητα στην αγορά ανταλλαγής μπαταριών στην Αφρική και τη Νότια Αμερική.
Όσο για τις ΗΠΑ, η CleanTechnica παρακολουθεί την εκκίνηση Ample για την ανταλλαγή μπαταριών EV, η οποία έχει επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά οχήματα του στόλου. Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Ample συνδέθηκε με τον Stellantis, μια κίνηση που δείχνει την αυξημένη συνεργασία μεταξύ των κατασκευαστών σταθμών ανταλλαγής και των κατασκευαστών EV.
www.worldenergynews.gr