Στις βασικές αλλαγές το τρίτου κύκλου του πολύ επιτυχημένου προγράμματος, περιλαμβάνεται ο διπλασιασμός του bonus απόσυρσης, το ψαλίδι στις επιδοτήσεις για εταιρικούς στόλους και η ενίσχυση των νησιωτικών περιοχών
Με λιγότερη γραφειοκρατία και κατά 3 εκατ. αυξημένο αρχικό προϋπολογισμό, που αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω σε διάστημα 10 μηνών, ξεκινάει το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Στις βασικές αλλαγές το τρίτου κύκλου του πολύ επιτυχημένου προγράμματος, περιλαμβάνεται ο διπλασιασμός του bonus απόσυρσης, το ψαλίδι στις επιδοτήσεις για εταιρικούς στόλους και η ενίσχυση των νησιωτικών περιοχών.
Από εχθές το βράδυ η πλατφόρμα του νέου προγράμματος (https://www.kinoumeilektrika3.gov.gr), άνοιξε πιλοτικά, ώστε σε μία εβδομάδα να είναι σε πλήρη λειτουργία. Ο τρίτος ανανεωμένος κύκλος του προγράμματος τίθεται σε ισχύ για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος από την 1η Μαΐου 2024, με συνολικό προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ και ποσά επιδότησης για ιδιώτες καταναλωτές που μπορεί να φθάσουν τις 11.500 ευρώ.
Απλοποίηση της διαδικασίας
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, χαρακτήρισε το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» πιο ελκυστικό προς τους πολίτες, ενώ συγχρόνως απευθύνεται σε περισσότερες επιχειρήσεις και ενισχύει τη διαδικασία της απόσυρσης. «Με την ενεργοποίησή του επιδιώκουμε όχι απλώς την περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, αλλά την εδραίωσή της στην ελληνική αγορά» είπε.
Η νέα πλατφόρμα σχεδιάστηκε με στόχο να μην επαναληφθούν φαινόμενα δέσμευσης πόρων από αιτούντες που δεν έχουν πρόθεση να αποκτήσουν άμεσα ηλεκτρικό ΙΧ, καθώς και να επιταχυνθούν οι πληρωμές. Έτσι, ακολουθείται μία απλοποιημένη διαδικασία στη λογική «πρώτος αγοράζεις, πρώτος επιδοτείσαι», δηλαδή όποιος έχει τιμολόγιο αγοράς ή μίσθωσης από την 1η Μαΐου 2024 και μετά, θα πληρώνεται άμεσα, μέχρι εξαντλήσεως των 33 εκατ. ευρώ.
«Αγοράζεις το όχημα, κάνεις την αίτησή σου στην πλατφόρμα, προσκομίζεις το τιμολόγιο αγοράς ή μίσθωσης και πληρώνεσαι. Ένα μόνο στάδιο, χωρίς ανοιγο-κλεισίματα της πλατφόρμας, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα, μόνο με έμπρακτο ενδιαφέρον», εξήγησε η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά τη χθεσινή παρουσίαση του νέου κύκλου του προγράμματος.
Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» εκτός από οχήματα επιδοτεί και ηλεκτρικά δίκυκλα-moto, ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά και microcars. Ως προς, δε, τα νομικά πρόσωπα η επιδότηση είναι μειωμένη, προκειμένου να καλυφθεί μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης. Την ίδια στιγμή, οι επιχειρήσεις ευνοούνται και από άλλα φορολογικά οφέλη που «σπρώχουν» τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα, υπάρχει αυξημένη απόσβεση 50%, άρα σε δύο χρόνια τα νομικά πρόσωπα αποσβαίνουν το πάγιο.
Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, ο διαθέσιμος προϋπολογισμός του νέου προγράμματος καθορίζεται, αρχικά, στα 33 εκατ. ευρώ, τα οποία αντλούνται από έσοδα πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων. Αυτός δύναται να τροποποιηθεί και να ενισχυθεί, με νέα έσοδα από πλειστηριασμούς ρύπων, με νέα έσοδα από το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, καθώς και με πρόσθετες χρηματοδοτήσεις από εθνικούς πόρους.
Τα κίνητρα
Ο πολίτης μπορεί να λάβει επιδότηση, για το 30% της λιανικής τιμής προ φόρων του οχήματος και μέχρι ύψους 9.000 ευρώ – από 8.000 που ήταν στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» – για να αποκτήσει ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι πιο ασφαλές, πιο αποδοτικό και ρυπαίνει ελάχιστα ως καθόλου. Επιπλέον, μπορεί να λάβει διπλάσια επιδότηση απόσυρσης σε σχέση με πριν, ύψους 2.000 ευρώ, αποσύροντας το παλιό του αυτοκίνητο αν αυτό έχει ταξινομηθεί πριν το 2010.
Για ειδικές κατηγορίες προβλέπονται επιπλέον επιδοτήσεις», όπως διευκρίνισε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών «Για συμπολίτες μας ΑμεΑ, το ύψος της επιπλέον επιδότησης, φτάνει τα 1.000 ευρώ. Για συμπολίτες μας νέους, με ηλικία έως 29 ετών επίσης υπάρχει επιπλέον επιδότηση, 1.000 ευρώ.
Για πολύτεκνες οικογένειες η επιδότηση ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο από το τρίτο και πάνω και μπορεί να φτάσει τα 4.000 ευρώ επιπλέον, συνολικά. Τέλος, επιδοτείται και η τοποθέτηση φορτιστή με 500 ευρώ». Τόνισε, επίσης την σημασία επιδότησης των ηλεκτρικών ποδηλάτων, καθώς «αποτελούν μέρος της μικροκινητικότητας, η οποία είναι δομικό στοιχείο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στην οποία επενδύουμε ως κυβέρνηση. Το ύψος της επιδότησης για ηλεκτρικά ποδήλατα μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», παραμένει ίδιο με αυτό του β’ κύκλου (40% της λιανικής τιμής προ φόρων και έως 800 ευρώ). Υπάρχουν επιπλέον επιδοτήσεις για πολύτεκνους και ΑμεΑ ύψους 500 ευρώ».
www.worldenergynews.gr
Από εχθές το βράδυ η πλατφόρμα του νέου προγράμματος (https://www.kinoumeilektrika3.gov.gr), άνοιξε πιλοτικά, ώστε σε μία εβδομάδα να είναι σε πλήρη λειτουργία. Ο τρίτος ανανεωμένος κύκλος του προγράμματος τίθεται σε ισχύ για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος από την 1η Μαΐου 2024, με συνολικό προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ και ποσά επιδότησης για ιδιώτες καταναλωτές που μπορεί να φθάσουν τις 11.500 ευρώ.
Απλοποίηση της διαδικασίας
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, χαρακτήρισε το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» πιο ελκυστικό προς τους πολίτες, ενώ συγχρόνως απευθύνεται σε περισσότερες επιχειρήσεις και ενισχύει τη διαδικασία της απόσυρσης. «Με την ενεργοποίησή του επιδιώκουμε όχι απλώς την περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, αλλά την εδραίωσή της στην ελληνική αγορά» είπε.
Η νέα πλατφόρμα σχεδιάστηκε με στόχο να μην επαναληφθούν φαινόμενα δέσμευσης πόρων από αιτούντες που δεν έχουν πρόθεση να αποκτήσουν άμεσα ηλεκτρικό ΙΧ, καθώς και να επιταχυνθούν οι πληρωμές. Έτσι, ακολουθείται μία απλοποιημένη διαδικασία στη λογική «πρώτος αγοράζεις, πρώτος επιδοτείσαι», δηλαδή όποιος έχει τιμολόγιο αγοράς ή μίσθωσης από την 1η Μαΐου 2024 και μετά, θα πληρώνεται άμεσα, μέχρι εξαντλήσεως των 33 εκατ. ευρώ.
«Αγοράζεις το όχημα, κάνεις την αίτησή σου στην πλατφόρμα, προσκομίζεις το τιμολόγιο αγοράς ή μίσθωσης και πληρώνεσαι. Ένα μόνο στάδιο, χωρίς ανοιγο-κλεισίματα της πλατφόρμας, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα, μόνο με έμπρακτο ενδιαφέρον», εξήγησε η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά τη χθεσινή παρουσίαση του νέου κύκλου του προγράμματος.
Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» εκτός από οχήματα επιδοτεί και ηλεκτρικά δίκυκλα-moto, ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά και microcars. Ως προς, δε, τα νομικά πρόσωπα η επιδότηση είναι μειωμένη, προκειμένου να καλυφθεί μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης. Την ίδια στιγμή, οι επιχειρήσεις ευνοούνται και από άλλα φορολογικά οφέλη που «σπρώχουν» τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα, υπάρχει αυξημένη απόσβεση 50%, άρα σε δύο χρόνια τα νομικά πρόσωπα αποσβαίνουν το πάγιο.
Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, ο διαθέσιμος προϋπολογισμός του νέου προγράμματος καθορίζεται, αρχικά, στα 33 εκατ. ευρώ, τα οποία αντλούνται από έσοδα πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων. Αυτός δύναται να τροποποιηθεί και να ενισχυθεί, με νέα έσοδα από πλειστηριασμούς ρύπων, με νέα έσοδα από το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, καθώς και με πρόσθετες χρηματοδοτήσεις από εθνικούς πόρους.
Τα κίνητρα
Ο πολίτης μπορεί να λάβει επιδότηση, για το 30% της λιανικής τιμής προ φόρων του οχήματος και μέχρι ύψους 9.000 ευρώ – από 8.000 που ήταν στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» – για να αποκτήσει ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι πιο ασφαλές, πιο αποδοτικό και ρυπαίνει ελάχιστα ως καθόλου. Επιπλέον, μπορεί να λάβει διπλάσια επιδότηση απόσυρσης σε σχέση με πριν, ύψους 2.000 ευρώ, αποσύροντας το παλιό του αυτοκίνητο αν αυτό έχει ταξινομηθεί πριν το 2010.
Για ειδικές κατηγορίες προβλέπονται επιπλέον επιδοτήσεις», όπως διευκρίνισε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών «Για συμπολίτες μας ΑμεΑ, το ύψος της επιπλέον επιδότησης, φτάνει τα 1.000 ευρώ. Για συμπολίτες μας νέους, με ηλικία έως 29 ετών επίσης υπάρχει επιπλέον επιδότηση, 1.000 ευρώ.
Για πολύτεκνες οικογένειες η επιδότηση ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο από το τρίτο και πάνω και μπορεί να φτάσει τα 4.000 ευρώ επιπλέον, συνολικά. Τέλος, επιδοτείται και η τοποθέτηση φορτιστή με 500 ευρώ». Τόνισε, επίσης την σημασία επιδότησης των ηλεκτρικών ποδηλάτων, καθώς «αποτελούν μέρος της μικροκινητικότητας, η οποία είναι δομικό στοιχείο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στην οποία επενδύουμε ως κυβέρνηση. Το ύψος της επιδότησης για ηλεκτρικά ποδήλατα μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», παραμένει ίδιο με αυτό του β’ κύκλου (40% της λιανικής τιμής προ φόρων και έως 800 ευρώ). Υπάρχουν επιπλέον επιδοτήσεις για πολύτεκνους και ΑμεΑ ύψους 500 ευρώ».
www.worldenergynews.gr