Οι υπερβολικοί έμμεσοι φόροι είναι ένας λόγος που καθιστά την βενζίνη ακριβότερη στη χώρα μας
Ανοδικά επιμένουν οι τιμές των καυσίμων και στη χώρα μας παρά τη σημαντική αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου.
Μολονότι το πετρέλαιο τύπου brent υποχώρησε στα 83 δολάρια το βαρέλι από τα 92 δολάρια στις αρχές Απριλίου, εντούτοις η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης παραμένει καρφωμένη στα ύψη, καθώς βρίσκεται στα 1,91 ευρώ.
Όταν στις αρχές Ιανουαρίου 2022 το brent κινούνταν σε παρόμοια με τα σημερινά επίπεδα, η τιμή της βενζίνης ήταν σημαντικά χαμηλότερη και συγκεκριμένα στα 1,76.
Ο Νίκος Παπαγεωργίου, Πρόεδρος Πρατηριούχων Αττικής, δήλωσε πως «ο ένας λόγος είναι το ότι τα προϊόντα διαπραγματεύονται ανεξάρτητα στα διεθνή χρηματιστήρια, δηλαδή οι βενζίνες και το πετρέλαιο ανάλογα με τη ζήτηση που υπάρχει ανεβάζουν ή κατεβάζουν τιμή. Και ο δεύτερος λόγος είναι ότι υπάρχουν κρυφές χρεώσεις οι οποίες έρχονται προ ή κατά τη διύλιση. Στην ελληνική αγορά έχει επιβληθεί πλαφόν οπότε εταιρίες χονδρικής και πρατήρια καυσίμων δεν μπορούν να ανεβάσουν το περιθώριο κέρδους τους».
Η διαφορά στις τιμές ανά περιοχή είναι αξιοσημείωτη. Την ώρα που στην Αττική η μέση τιμή της βενζίνης διαμορφώνεται στα 1,87, στις Κυκλάδες αγγίζει τα 2,16 και στα Δωδεκάνησα τα 2 ευρώ/λίτρο.
Υψηλοί έμμεσοι φόροι
Η Ελλάδα άλλωστε συνεχίζει να κάνει πρωταθλητισμό ακρίβειας στα καύσιμα αφού οι τιμές ξεπερνούν σταθερά τόσο τον μέσο όρο της Ευρωζώνης όσο και της Ευρώπης των 27 κρατών-μελών.
Είναι μάλιστα η τρίτη ακριβότερη χώρα στην ΕΕ μετά την Ολλανδία και τη Δανία.
Οι υπερβολικοί έμμεσοι φόροι είναι ένας λόγος που καθιστά την βενζίνη ακριβότερη στη χώρα μας, αφού στα 20 ευρώ βενζίνης τα 11 ευρώ πάνε στο κράτος.
Το πρόβλημα ωστόσο είναι ότι και η προ φόρων τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα παραμένει στα ύψη μιας και διαμορφώνεται στα 0,86 ευρώ/λίτρο, τιμή που συνιστά την έβδομη ακριβότερη στην Ευρώπη.
www.worldenergynews.gr
Μολονότι το πετρέλαιο τύπου brent υποχώρησε στα 83 δολάρια το βαρέλι από τα 92 δολάρια στις αρχές Απριλίου, εντούτοις η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης παραμένει καρφωμένη στα ύψη, καθώς βρίσκεται στα 1,91 ευρώ.
Όταν στις αρχές Ιανουαρίου 2022 το brent κινούνταν σε παρόμοια με τα σημερινά επίπεδα, η τιμή της βενζίνης ήταν σημαντικά χαμηλότερη και συγκεκριμένα στα 1,76.
Ο Νίκος Παπαγεωργίου, Πρόεδρος Πρατηριούχων Αττικής, δήλωσε πως «ο ένας λόγος είναι το ότι τα προϊόντα διαπραγματεύονται ανεξάρτητα στα διεθνή χρηματιστήρια, δηλαδή οι βενζίνες και το πετρέλαιο ανάλογα με τη ζήτηση που υπάρχει ανεβάζουν ή κατεβάζουν τιμή. Και ο δεύτερος λόγος είναι ότι υπάρχουν κρυφές χρεώσεις οι οποίες έρχονται προ ή κατά τη διύλιση. Στην ελληνική αγορά έχει επιβληθεί πλαφόν οπότε εταιρίες χονδρικής και πρατήρια καυσίμων δεν μπορούν να ανεβάσουν το περιθώριο κέρδους τους».
Η διαφορά στις τιμές ανά περιοχή είναι αξιοσημείωτη. Την ώρα που στην Αττική η μέση τιμή της βενζίνης διαμορφώνεται στα 1,87, στις Κυκλάδες αγγίζει τα 2,16 και στα Δωδεκάνησα τα 2 ευρώ/λίτρο.
Υψηλοί έμμεσοι φόροι
Η Ελλάδα άλλωστε συνεχίζει να κάνει πρωταθλητισμό ακρίβειας στα καύσιμα αφού οι τιμές ξεπερνούν σταθερά τόσο τον μέσο όρο της Ευρωζώνης όσο και της Ευρώπης των 27 κρατών-μελών.
Είναι μάλιστα η τρίτη ακριβότερη χώρα στην ΕΕ μετά την Ολλανδία και τη Δανία.
Οι υπερβολικοί έμμεσοι φόροι είναι ένας λόγος που καθιστά την βενζίνη ακριβότερη στη χώρα μας, αφού στα 20 ευρώ βενζίνης τα 11 ευρώ πάνε στο κράτος.
Το πρόβλημα ωστόσο είναι ότι και η προ φόρων τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα παραμένει στα ύψη μιας και διαμορφώνεται στα 0,86 ευρώ/λίτρο, τιμή που συνιστά την έβδομη ακριβότερη στην Ευρώπη.
www.worldenergynews.gr