- 000 βαρέλια αργού θα παραδοθούν στην Κίνα σύμφωνα με το Reuters
Ένα δεξαμενόπλοιο των Εμιράτων έφτασε αυτή την εβδομάδα στο λιμάνι του Βανκούβερ για να φορτώσει το πρώτο φορτίο που θα παραδοθεί στις διεθνείς αγορές πετρελαίου από τον διευρυμένο αγωγό Trans Mountain.
Το Reuters μετέδωσε ότι σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων από την Kpler το φορτίο ήταν 550.000 βαρέλια αργού πετρελαίου Suncor Energy, που θα παραδοθούν στην Κίνα.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, το Reuters ανέφερε ότι η Suncor (Καναδική ενεργειακή εταιρεία με έδρα το Κάλγκαρι της Αλμπέρτα που ειδικεύεται στην παραγωγή συνθετικού αργού από πετρελαϊκή άμμο) ναύλωνε δεξαμενόπλοια Aframax (τύπος δεξαμενόπλοιου με χωρητικότητα νεκρού βάρους μεταξύ 80.000 και 120.000 μετρικών τόνων) με στόχο να πουλήσει το αργό της σε διεθνείς αγορές πετρελαίου χωρίς να χρησιμοποιήσει μεσάζοντες.
Λόγοι φόρτωσης μικρότερου φορτίου
Το Reuters ανέφερε στη συνέχεια ότι σύμφωνα με ναυλομεσίτες, τα Aframaxes θα περιοριστούν στη φόρτωση 550.000 βαρελιών αντί της χωρητικότητάς τους 800.000 βαρελιών.
Αιτίες είναι η έλλειψη διαθεσιμότητας πιλότων και ρυμουλκών στο λιμάνι του Βανκούβερ, σε συνδυασμό με περιορισμούς φόρτωσης.
Ο διευρυμένος αγωγός Trans Mountain έχει τριπλάσια χωρητικότητα από τον αρχικό αγωγό (890.000 βαρέλια την ημέρα από 300.000 bpd) για να μεταφέρει αργό από την άμμο πετρελαίου της Αλμπέρτα στη Βρετανική Κολομβία στην ακτή του Ειρηνικού.
Η ακριβή αγορά του TMX και οι αντιδράσεις ακτιβιστών
Η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση του Καναδά αγόρασε το Trans Mountain Pipeline Expansion (TMX) από την Kinder Morgan το 2018, μαζί με τα σχετικά περιουσιακά στοιχεία αγωγών και τερματικών σταθμών.
Αυτό κόστισε στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια (4,5 δισεκατομμύρια δολάρια Καναδά) εκείνη την εποχή.
Έκτοτε, το κόστος για την επέκταση του αγωγού έχει τετραπλασιαστεί σε σχεδόν 23 δισεκατομμύρια δολάρια (30,9 δισεκατομμύρια δολάρια Καναδά).
Το έργο επέκτασης αντιμετώπισε επίσης μια σειρά καθυστερήσεων και νομικών προκλήσεων από ομάδες ακτιβιστών, σε σημείο που οι περισσότεροι από αυτούς που επωφελήθηκαν από αυτό είχαν σχεδόν χάσει την ελπίδα ότι θα έβλεπαν ποτέ το φως της δημοσιότητας.
Ωστόσο, παρά όλες τις καθυστερήσεις και τις αντιδράσεις, το νέο Trans Mountains ξεκίνησε τη λειτουργία του αυτόν τον μήνα και υπάρχουν ήδη προειδοποιήσεις ότι σύντομα θα γεμίσει καθώς οι παραγωγοί άμμου πετρελαίου επεκτείνουν την παραγωγή τους ως απάντηση στην πρόσθετη χωρητικότητα.
Σύμφωνα με αυτά, ο διευρυμένος αγωγός θα προσφέρει μόνο ανακούφιση στους παραγωγούς που αναζητούν νέες αγορές για το πετρέλαιο τους για δύο χρόνια στην καλύτερη περίπτωση.
www.worldenergynews.gr