Οι ΗΠΑ τις μεγαλύτερες απώλειες - Την ίδια περίοδο υπερδιπλασιάζονται οι αγορές σε Ευρώπη και Ιαπωνία
Οι πωλήσεις πέφτουν κατακόρυφα στις ΗΠΑ και τη Νότια Κορέα, πιθανώς λόγω μεγάλων διακοπών τροφοδοσίας καυσίμων και σημαντικών αυξήσεων στο κόστος των καυσίμων H2 το 2023.
Ειδικότερα οι παγκόσμιες πωλήσεις υδρογονοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 36,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε ετήσια βάση (από 3.743 το α΄ τρίμηνο του 2023 σε μόλις 2.382), σύμφωνα με τον Κορεάτη αναλυτή SNE Research.
ΗΠΑ και Κορέα στην κορυφή των μειωμένων πωλήσεων
Οι ΗΠΑ σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση (69,5%) στις πωλήσεις (από 731 το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε μόλις 223 το πρώτο τρίμηνο του 2024), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα της οποίας οι αγορές μειώθηκαν κατά 67% (από 1.914 σε 623 την ίδια περίοδο).
Αμφότερες οι δύο χώρες, είδαν μεγάλες διακοπές τροφοδοσίας καυσίμων και μεγάλες αυξήσεις στο κόστος των καυσίμων H2 το 2023 οι οποίες πιθανότατα οδήγησαν σε βύθιση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου (FCEV), παρά το γεγονός ότι οι κατασκευαστές προσφέρουν νέα οχήματα στη μισή τιμή.
Πρόοδος για Ευρώπη και Ιαπωνία - Πρώτη η Κίνα στις πωλήσεις FCEV
Αντίθετα η Ευρώπη και η Ιαπωνία σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη αυξάνοντας από 128 σε 432 (αύξηση 137,4%) και 113 σε 262, αντίστοιχα, την ίδια περίοδο.
Η Κίνα παρέμεινε η πρώτη χώρα στις πωλήσεις FCEV, με 823 οχήματα που πωλήθηκαν το 1ο τρίμηνο του 2024 (αύξηση 3,8% από τα 793 που αγοράστηκαν το 1ο τρίμηνο του 2023) αντιστοιχώντας σε μερίδιο 34,6% της παγκόσμιας αγοράς.
Τα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία) στην Κίνα συνέβαλαν στο 1/3 των παγκόσμιων πωλήσεων FCEV, με 801 πωλήσεις το 1ο τρίμηνο του 2024 (έναντι 793 το α΄ τρίμηνο του 2023).
Ωστόσο, η SNE δεν φαίνεται να έχει καταγράψει πωλήσεις από εμπορικούς κατασκευαστές FCEV όπως οι Polaris, Stellantis, Hyzon ή Nikola.
Πεσμένες πωλήσεις σε Κίνα και Κορέα - Αιτίες
Ωστόσο, οι κινεζικές πωλήσεις μειώθηκαν πάνω από 60% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο (δ΄ τρίμηνο 2023), όταν η χώρα κατέγραψε 2.095 αγορές FCEV.
Η Κορέα η οποία παρέμεινε στην κορυφή της λίστας όσον αφορά στο μερίδιο αγοράς υδρογόνου, σημείωσε συνεχή πτώση στις πωλήσεις μετά την κορύφωση το 2022 (πουλήθηκαν 10.336 FCEV).
Η SNE αποδίδει την πτώση των πωλήσεων FCEV σε ανεπαρκείς υποδομές τροφοδοσίας H2, αύξηση του κόστους καυσίμου, «ελαττωματικά συμβάντα υδρογόνου» και «άλυτα ζητήματα» με την ανθεκτικότητα των κυψελών καυσίμου.
Μειωμένες πωλήσεις για Hyundai και Toyota
Η Hyundai έχασε επίσης το στέμμα της ως ο κορυφαίος κατασκευαστής FCEV στον κόσμο από την Toyota, κυρίως λόγω της πτώσης των πωλήσεων στη Νότια Κορέα, όπου το Nexo είναι το μόνο αυτοκίνητο υδρογόνου στην αγορά.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις των Hyundai FCEV (το αυτοκίνητο Nexo και το λεωφορείο Elec City) μειώθηκαν από 2.044 το 1ο τρίμηνο του 2023 σε μόλις 691 το πρώτο τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας πτώση 66,2%, ενώ οι πωλήσεις των FCEV της Toyota (το Mirai παγκοσμίως και το Crown στην Ιαπωνία μειώθηκαν μόνο από την Ιαπωνία) 906 το 1ο τρίμηνο του 2023 σε 868 το 1ο τρίμηνο του 2024.
www.worldenergynews.gr