Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Η Διώρυγα του Παναμά το "κλειδί" για τις εξαγωγές αμερικανικού LNG (Oil Price)

Η Διώρυγα του Παναμά το

 Συνομιλίες με τους παραγωγούς LNG των ΗΠΑ για το πώς θα καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση για διελεύσεις

 

Τον Μάρτιο, η S&P Global ανέφερε ότι ένα ρεκόρ 24 φορτίων που μετέφεραν σχεδόν 1,6 εκατομμύρια μετρικούς τόνους LNG ΗΠΑ είχαν φτάσει στην Ασία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας τους πρώτους τρεις μήνες του 2024, με τους εξαγωγείς να επιλέγουν την πολύ μεγαλύτερη διαδρομή και να αποφύγουν τον Παναμά και το Σουέζ λόγω διαφόρων προκλήσεων.

Η S&P ανέφερε ότι μόνο 14 φορτία έφτασαν στην Ασία μέσω της Διώρυγας του Παναμά κατά το πρώτο τρίμηνο, μια απότομη πτώση από 40 φορτία που καταγράφηκαν κατά την αντίστοιχη περίοδο το 2022 μετά από τα χαμηλά επίπεδα νερού που προκλήθηκαν από έντονη ξηρασία και επέβαλαν μεγαλύτερους χρόνους αναμονής για τα πλοία μεταφοράς LNG. Η κατάσταση παρέμεινε δεινή τον Απρίλιο, με τις διελεύσεις LNG μέσω των Neopanamax του καναλιού να αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 5% των διελεύσεων, ενώ τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 60% των διελεύσεων.

"Χρησιμοποιούμε το κανάλι όταν είναι οικονομικό να το κάνουμε, αυτή τη στιγμή δεν είναι. Αυτή τη στιγμή η αγορά στην Άπω Ανατολή δεν το υποστηρίζει και ο χρόνος αναμονής, καθώς δεν είμαστε πελάτες προτεραιότητας, απλά δεν αξίζει να το χρησιμοποιήσουμε αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Corey Grindal, Chief Operating Officer της Cheniere Energy σύμφωνα με το OilPrice. Η Cheniere Energy είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός και εξαγωγέας LNG των Ηνωμένων Πολιτειών.

H κατάσταση πρόκειται να αλλάξει: Η Διώρυγα του Παναμά βρίσκεται επί του παρόντος σε συνομιλίες με παραγωγούς LNG των ΗΠΑ για το πώς να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση για περάσματα καθώς ανακάμπτουν τα επίπεδα του νερού, ανέφερε το Reuters. Οι αρχές του καναλιού συνεργάζονται με τους φορτωτές για να εξασφαλίσουν περισσότερη διέλευση για τους πελάτες LNG, με σχέδια για την κατασκευή δεξαμενών νερού ως λύση για τον μετριασμό των ελλείψεων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή.

Πέρυσι, η Ευρώπη αντιπροσώπευε το 66% των συνολικών εξαγωγών LNG των ΗΠΑ, ακολουθούμενη από την Ασία με 26% και τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή με ένα συνδυασμένο 8%. Ωστόσο, η Cheniere είναι πολύ αισιόδοξη για τη ζήτηση LNG στην Ασία, παρά το γεγονός ότι ορισμένες χώρες με μεγάλες οικονομίες που εξαρτώνται από το φυσικό αέριο δυσκολεύονται επί του παρόντος από τις κακές αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας.

"Τείνουν να βασίζονται περισσότερο σε συμφωνίες μεταξύ κρατών. Προφανώς αυτό δεν είναι κάτι στο οποίο μπορούμε να συμμετάσχουμε. Βλέπουμε την Ταϊλάνδη και τις Φιλιππίνες ως πολύ ελκυστικές αγορές", δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής εμπορικός διευθυντής Anatol Feygin. Ο Feygin αναμένει από την Κίνα να εισάγει 100 εκατομμύρια μετρικούς τόνους ετησίως στο μέλλον, από περίπου 64 εκατομμύρια μετρικούς τόνους το 2022.

Ισχυρή ανάπτυξη LNG

Πέρυσι, οι ΗΠΑ ξεπέρασαν το Κατάρ και έγιναν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας LNG στον κόσμο για πρώτη φορά στην ιστορία του κλάδου. Αυτή η εξέλιξη ήρθε την ώρα που η χώρα αναδείχθηκε επίσης ως η κορυφαία παραγωγός αργού πετρελαίου στον κόσμο.

Οι προοπτικές LNG παραμένουν ευοίωνες: η Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ (EIA) έχει προβλέψει ότι οι εξαγωγές LNG θα αυξηθούν κατά 2% το 2024 σε μέσο όρο 12,2 Bcf/d παρά την επιβράδυνση της παραγωγής φυσικού αερίου λόγω των χαμηλών τιμών. Η ΕΙΑ βλέπει πιο ισχυρή ανάπτυξη με τις εξαγωγές να αυξάνονται κατά 18%, για επιπλέον 2,1 Bcf/ημέρα.
Εν τω μεταξύ, η ενεργειακή εποπτική αρχή έχει προβλέψει λιγότερο ανάπτυξη για τις εξαγωγές φυσικού αερίου των ΗΠΑ μέσω αγωγών, αυξάνοντας κατά 3% (0,3 Bcf/ημέρα) το 2024 και κατά 4% το 2025. Η EIA αναμένει ότι οι εισαγωγές αγωγών θα μειωθούν κατά 0,4 Bcf/ημέρα το 2024 και στη συνέχεια να αυξηθεί ελαφρά (0,1 Bcf/d) το 2025.

Η Energy Intelligence ανέφερε ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για μακροπρόθεσμα έργα LNG των ΗΠΑ. Η υπηρεσία ενέργειας εκτιμά ότι περίπου 69 εκατομμύρια τόνοι LNG ετησίως θα κατέληγαν στην Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) το τρέχον έτος, δυνητικά το πιο σημαντικό έτος για τα FID από το 2019, όταν επιβλήθηκαν κυρώσεις για περισσότερους από 70 εκατομμύρια τόνους/έτος. Πάνω από 40 εκατομμύρια τόνοι ετησίως σε συμφωνίες προμήθειας θεμελίων επετεύχθησαν τα τελευταία δύο χρόνια, υποστηρίζοντας έργα που περιλαμβάνουν την Commonwealth, το CP2 στη Βόρεια Αμερική, το Delfin και το Saguaro. Οι νέες εγκρίσεις πρόκειται να αυξήσουν την υπό κατασκευή ικανότητα κατά 40% και να επεκτείνουν το επόμενο κύμα εφοδιασμού έως το 2028-29.

Η Ευρώπη είναι πιθανό να συνεχίσει να είναι ο κορυφαίος καταναλωτής LNG των ΗΠΑ για τα επόμενα χρόνια, με την ήπειρο να είναι έτοιμη να διακόψει περισσότερο ρωσικό φυσικό αέριο. Η Politico ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει κυρώσεις στον ρωσικό τομέα LNG ως μέρος του 14ου πακέτου κυρώσεων των Βρυξελλών κατά της Ρωσίας.

Οι προτεινόμενες κυρώσεις δεν εμποδίζουν άμεσα τις ρωσικές εισαγωγές LNG στην ΕΕ. Ωστόσο, θα εμποδίσουν τις χώρες της ΕΕ να επανεξάγουν ρωσικό LNG μετά την παραλαβή του και θα απαγορεύσουν επίσης τη συμμετοχή της ΕΕ σε επερχόμενα έργα LNG στη Ρωσία. Τα μέτρα έχουν σκοπό να διαταράξουν την ικανότητα του Πούτιν να συνεχίσει να χρηματοδοτεί τον πόλεμό του στην Ουκρανία, με τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη να εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων για το Κρεμλίνο. Αν και το ρωσικό LNG αντιπροσώπευε μόλις το 5% της ενεργειακής κατανάλωσης του μπλοκ το 2023, εξακολουθούσε να κερδίζει το Κρεμλίνο ~ 8 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα.

Η πρόταση προτείνει επίσης την απαγόρευση της χρήσης λιμένων, χρηματοδότησης και υπηρεσιών της ΕΕ για την επανεξαγωγή ρωσικού LNG, μια κίνηση που πιθανότατα θα αναγκάσει τη Ρωσία να αναθεωρήσει το μοντέλο εξαγωγής LNG, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή προμηθεύει LNG στην Ασία μέσω της Ευρώπης, όπου η Ισπανία, το Βέλγιο και η Γαλλία αποτελούν σημαντικούς κόμβους.

«Εάν δεν μπορούν να μεταφορτώσουν στην Ευρώπη, ίσως χρειαστεί να πάρουν τα δεξαμενόπλοια κατηγορίας πάγου σε μεγαλύτερα ταξίδια», είπε στο Politico η Λόρα Πέιτζ, εμπειρογνώμονας φυσικού αερίου στην εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Kpler, προσθέτοντας ότι η Ρωσία «ίσως να μην είναι σε θέση να βγάλει τόσα φορτία από το Yamal γιατί τα πλοία τους δεν μπορούν να επιστρέψουν το ίδιο γρήγορα».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης