Ενέργεια

Πτώση 50% στη ζήτηση της βενζίνης λόγω της έκρηξης των EV (Oil Price)

Πτώση 50% στη ζήτηση της βενζίνης λόγω της έκρηξης των EV (Oil Price)
Η Κίνα βρίσκεται σε τροχιά υπερανάπτυξης όσον αφορά την παραγωγή EV
Οι όλο και περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε Ηνωμένες Πολιτείες και Κίνα αναμένεται να προκαλέσουν σημαντικό πλήγμα στην αύξηση της ζήτησης βενζίνης φέτος.

Σε ένα από τα πιο αποκαλυπτικά στοιχεία σχετικά με τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην παγκόσμια αγορά που έχουμε δει μέχρι στιγμής, η συμβουλευτική Wood Mackenzie προβλέπει ότι η αύξηση της ζήτησης βενζίνης θα μειωθεί κατά το ήμισυ κατά τη διάρκεια του 2024.

Η Κίνα βρίσκεται σε τροχιά υπερανάπτυξης όσον αφορά την παραγωγή EV.

Το 60% του συνόλου των πωλήσεων EV στον κόσμο πραγματοποιείται στην Κίνα και τα EV αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 40% των συνολικών εξαγωγών οχημάτων της χώρας το 2024, σε ένα επιβλητικό αριθμό 2,4 εκατομμυρίων αμαξιών, διπλάσιο νούμερο σε σχέση με πέρυσι, αφού η χώρα είχε ήδη αυξήσει τις πωλήσεις νέων EV κατά ένα εντυπωσιακό 82% το προηγούμενο έτος, το 2022.

Εκτός από την κυριαρχία της στην παγκόσμια κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, η Κίνα βρίσκεται σήμερα σε καλό δρόμο για να επιτύχει τον δικό της φιλόδοξο στόχο υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων: 40% των οχημάτων που πωλούνται μέχρι το 2030.

Εντός του ίδιου χρονικού πλαισίου, ορισμένες επαρχίες, όπως το νησί Hainan, θα καταγράψουν πιθανότατα 100% πωλήσεις νέων αυτοκινήτων EV.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επικριθεί ως «αργοπορημένες» όσον αφορά την υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε σύγκριση με την Κίνα και πολλά ευρωπαϊκά κράτη, αλλά σε όγκο οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες συμβάλλουν επίσης σημαντικά στο παγκόσμιο σύνολο.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν εργάζεται σκληρά προσπαθώντας να αυξήσει τις πωλήσεις EV. Μόλις αυτή την εβδομάδα, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δημοσίευσε τους τελικούς κανόνες σχετικά με τις διατάξεις για τα καθαρά οχήματα του νόμου περί μείωσης του πληθωρισμού (IRA), οι οποίοι θα μειώσουν το κόστος των EV για τους καταναλωτές ελπίζοντας ότι θα ωθήσουν σε σημαντική αύξηση.

Αύξηση της ζήτησης σε μικρότερους ρυθμούς

Η αύξηση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων από αυτούς τους δύο οικονομικούς γίγαντες, καθώς και τα ακόμη υψηλότερα ποσοστά υιοθέτησης σε μικρότερα κράτη που έχουν υιοθετήσει πρώιμα, όπως η Νορβηγία, η Ισλανδία, η Σουηδία και οι Κάτω Χώρες, ωθούν την παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων σε νέα ύψη.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν τα 2/3 των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι το 2030.

Όλα αυτά θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων και ειδικότερα στη ζήτηση βενζίνης.

Η παγκόσμια ζήτηση βενζίνης θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά το υπόλοιπο του έτους, αλλά κατά μόλις 340.000 βαρέλια ανά ημέρα (bpd), για να φθάσει συνολικά τα 26,5 εκατομμύρια bpd, σε σύγκριση με την αύξηση του 2023 κατά 700.000 bpd.

Ο ρυθμός αύξησης θα είναι τόσο χαμηλός όσο ήταν το 2020, κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας του Covid-19.

Στην πραγματικότητα, η Wood Mackenzie λέει ότι η Κίνα πλησιάζει γρήγορα στην κορύφωση της ζήτησης βενζίνης και οι Ηνωμένες Πολιτείες την έχουν ήδη ξεπεράσει.

Η κατανάλωση βενζίνης στις ΗΠΑ αναμένεται να παραμείνει στάσιμη το 2024.

Οι κλιματικοί στόχοι

Ωστόσο, ακόμη και αυτή η δραματική αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων και η συναφής επιβράδυνση της ζήτησης βενζίνης δεν είναι αρκετή για την επίτευξη των παγκόσμιων κλιματικών στόχων.

«Τα EV πρέπει να αντιπροσωπεύουν το 75% έως 95% των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων έως το 2030, προκειμένου να επιτευχθούν οι διεθνείς κλιματικοί στόχοι που αποσκοπούν στη συγκράτηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,5 βαθμούς Κελσίου», αναφέρει το World Resources Institute.

Αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο ποσοστό από το 66% που αναμένεται να πετύχουμε, γεγονός που υποδηλώνει ότι ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να θέσουν τώρα τις βάσεις για να καμφθεί η καμπύλη τα επόμενα 6 χρόνια.  

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης