Η Θεσσαλονίκη όπου η εγκατάσταση των φορτιστών έχει ξεκινήσει θα δει πρώτη τα ολοκαίνουργια ηλεκτροκίνητα λεωφορεία της χώρας εντός Απριλίου
Περί τα μέσα Μαΐου εκτιμάται ότι θα βγουν στους δρόμους της Αθήνας τα 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία της ΟΣΥ που έφτασαν στο λιμάνι του Πειραιά την περασμένη Κυριακή. Το ζήτημα που ανέκυψε σχετικά με την εγκατάσταση των φορτιστών, που βάσει της σύμβασης προμήθειας από την κινεζική Yutong έχουν έρθει «πακέτο» με τα λεωφορεία, αν και εκτιμάται ότι δεν θα προκαλέσει μεγάλη καθυστέρηση, φέρνει όμως αρρυθμίες. Εντωμεταξύ, δρομολογούνται οι απαιτούμενες ενέργειες, ώστε να κόψουν το πρώτο εισιτήριο.
Η Θεσσαλονίκη όπου η εγκατάσταση των φορτιστών έχει ξεκινήσει θα δει πρώτη τα ολοκαίνουργια ηλεκτροκίνητα λεωφορεία της χώρας εντός Απριλίου. Στην πόλη έχουν ήδη φτάσει τα 110 ηλεκτρικά οχήματα.
Τα επόμενα βήματα
Για να βγουν στους δρόμους τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, εντός των επόμενων 2-3 μηνών, όπως το προσδιόρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, θα πρέπει αυτά να εκτελωνιστούν, βάσει των διαδικασιών που προβλέπει η σχετική νομοθεσία. Επίσης, θα μπουν αμέσως στο στάδιο του προβλεπόμενου μακροσκοπικού ελέγχου.
Εν συνεχεία, τα 38 εξ αυτών θα μπουν σε δοκιμαστική λειτουργία χωρίς επιβάτες. Παράλληλα, θα πρέπει να εγκατασταθεί εντός οχημάτων ο απαραίτητος εξοπλισμός, όπως τα μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίων, το σύστημα τηλεματικής κ.ά.
Βεβαίως, το μεγάλο στοίχημα είναι η εγκατάσταση των απαραίτητων υποδομών στα αμαξοστάσια που θα υποδεχθούν τα νέα λεωφορεία. Ο σχετικός διαγωνισμός, προϋπολογισμού 7,95 εκατ. ευρώ, διάρκειας 3 μηνών, με ανάδοχο την Εύδρομος ΑΤΕ, έχει κολλήσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που εντόπισε «νομικές πλημμέλειες». Η ΟΣΥ έχει δώσει πρόσθετα στοιχεία στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ έχει υποβάλει και αίτηση ανάκλησης, αλλά η συζήτηση εκκρεμεί.
Εντωμεταξύ, ως backup σχέδιο, για την περίπτωση που η διαδικασία καθυστερήσει πολύ, τα δύο αμαξοστάσια των τρόλεϊ θεωρούνται κατάλληλα για την προσωρινή τοποθέτηση των φορτιστών. Τα αμαξοστάσια σε Αττική και Ρουφ διαθέτουν υποσταθμούς που εκτιμάται ότι μπορούν να σηκώσουν μία προσωρινή λύση για να ενταχθούν τα οχήματα στα δρομολόγια. Οι φορτιστές θα εγκατασταθούν μόνιμα στα αμαξοστάσια σε Ρέντη, Άγιο Δημήτριο, Ρουφ και Πλατεία Αττικής.
Οι φορτιστές
Η σύμβαση με την κινεζική εταιρεία, όπως προβλέφθηκε από τον διαγωνισμό, προέβλεπε την προμήθεια και των απαραίτητων φορτιστών για το σύνολο των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων. Πρόκειται, ειδικότερα, για ανεξάρτητους σταθερούς φορτιστές αργής φόρτισης, που αντιστοιχούν ένας ανά ένα ή δύο οχήματα, ανάλογα με τις δυνατότητες φόρτισης και των προδιαγραφών που ορίζει ο κατασκευαστής των οχημάτων.
Όπως είχε προβλεφθεί στα τεύχη του διαγωνισμού, η ελάχιστη ονομαστική ισχύς εκάστου φορτιστή ήταν 60kW, με προϋπόθεση ότι η πλήρης φόρτιση από το ελάχιστο προδιαγραφόμενο, βάθος εκφόρτισης (DoD) θα γίνεται σε maximum πέντε ώρες. Σημειώνεται ότι η φόρτιση θα γίνεται, στα αμαξοστάσια των ΟΣΥ και ΟΑΣΘ κυρίως, κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η τροφοδοσία των φορτιστών θα γίνεται από το δίκτυο χαμηλής τάσης, με τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα ΑC 400V/50Hz.
Ο κάθε φορτιστής θα είναι είτε ανεξάρτητος, είτε εγκατεστημένος σε συγκρότημα δύο το πολύ φορτιστών και θα διαθέτει πίνακα ελέγχου με οθόνη LCD, real time παρακολούθηση των παραμέτρων της φόρτισης, διασυνδεδεμένη και στο ταμπλό του οδηγού και η λειτουργία του θα πρέπει να καλύπτει εύρος θερμοκρασιών από 10 ως 45 βαθμούς Κελσίου. Οι εν λόγο φορτιστές θα είναι εναλλάξιμοι μεταξύ τους και θα μπορούν να επαναφορτίζουν ταυτόχρονα όλα τα ηλεκτρικά λεωφορεία του αμαξοστασίου.
Υποχρέωση του προμηθευτή ήταν να εγκαταστήσει επάνω σε κάθε φορτιστή έναν μετρητή ηλεκτρικής ενέργειας για τη μέτρηση της κατανάλωσης των λεωφορείων.
www.worldenergynews.gr
Η Θεσσαλονίκη όπου η εγκατάσταση των φορτιστών έχει ξεκινήσει θα δει πρώτη τα ολοκαίνουργια ηλεκτροκίνητα λεωφορεία της χώρας εντός Απριλίου. Στην πόλη έχουν ήδη φτάσει τα 110 ηλεκτρικά οχήματα.
Τα επόμενα βήματα
Για να βγουν στους δρόμους τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, εντός των επόμενων 2-3 μηνών, όπως το προσδιόρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, θα πρέπει αυτά να εκτελωνιστούν, βάσει των διαδικασιών που προβλέπει η σχετική νομοθεσία. Επίσης, θα μπουν αμέσως στο στάδιο του προβλεπόμενου μακροσκοπικού ελέγχου.
Εν συνεχεία, τα 38 εξ αυτών θα μπουν σε δοκιμαστική λειτουργία χωρίς επιβάτες. Παράλληλα, θα πρέπει να εγκατασταθεί εντός οχημάτων ο απαραίτητος εξοπλισμός, όπως τα μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίων, το σύστημα τηλεματικής κ.ά.
Βεβαίως, το μεγάλο στοίχημα είναι η εγκατάσταση των απαραίτητων υποδομών στα αμαξοστάσια που θα υποδεχθούν τα νέα λεωφορεία. Ο σχετικός διαγωνισμός, προϋπολογισμού 7,95 εκατ. ευρώ, διάρκειας 3 μηνών, με ανάδοχο την Εύδρομος ΑΤΕ, έχει κολλήσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που εντόπισε «νομικές πλημμέλειες». Η ΟΣΥ έχει δώσει πρόσθετα στοιχεία στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ έχει υποβάλει και αίτηση ανάκλησης, αλλά η συζήτηση εκκρεμεί.
Εντωμεταξύ, ως backup σχέδιο, για την περίπτωση που η διαδικασία καθυστερήσει πολύ, τα δύο αμαξοστάσια των τρόλεϊ θεωρούνται κατάλληλα για την προσωρινή τοποθέτηση των φορτιστών. Τα αμαξοστάσια σε Αττική και Ρουφ διαθέτουν υποσταθμούς που εκτιμάται ότι μπορούν να σηκώσουν μία προσωρινή λύση για να ενταχθούν τα οχήματα στα δρομολόγια. Οι φορτιστές θα εγκατασταθούν μόνιμα στα αμαξοστάσια σε Ρέντη, Άγιο Δημήτριο, Ρουφ και Πλατεία Αττικής.
Οι φορτιστές
Η σύμβαση με την κινεζική εταιρεία, όπως προβλέφθηκε από τον διαγωνισμό, προέβλεπε την προμήθεια και των απαραίτητων φορτιστών για το σύνολο των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων. Πρόκειται, ειδικότερα, για ανεξάρτητους σταθερούς φορτιστές αργής φόρτισης, που αντιστοιχούν ένας ανά ένα ή δύο οχήματα, ανάλογα με τις δυνατότητες φόρτισης και των προδιαγραφών που ορίζει ο κατασκευαστής των οχημάτων.
Όπως είχε προβλεφθεί στα τεύχη του διαγωνισμού, η ελάχιστη ονομαστική ισχύς εκάστου φορτιστή ήταν 60kW, με προϋπόθεση ότι η πλήρης φόρτιση από το ελάχιστο προδιαγραφόμενο, βάθος εκφόρτισης (DoD) θα γίνεται σε maximum πέντε ώρες. Σημειώνεται ότι η φόρτιση θα γίνεται, στα αμαξοστάσια των ΟΣΥ και ΟΑΣΘ κυρίως, κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η τροφοδοσία των φορτιστών θα γίνεται από το δίκτυο χαμηλής τάσης, με τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα ΑC 400V/50Hz.
Ο κάθε φορτιστής θα είναι είτε ανεξάρτητος, είτε εγκατεστημένος σε συγκρότημα δύο το πολύ φορτιστών και θα διαθέτει πίνακα ελέγχου με οθόνη LCD, real time παρακολούθηση των παραμέτρων της φόρτισης, διασυνδεδεμένη και στο ταμπλό του οδηγού και η λειτουργία του θα πρέπει να καλύπτει εύρος θερμοκρασιών από 10 ως 45 βαθμούς Κελσίου. Οι εν λόγο φορτιστές θα είναι εναλλάξιμοι μεταξύ τους και θα μπορούν να επαναφορτίζουν ταυτόχρονα όλα τα ηλεκτρικά λεωφορεία του αμαξοστασίου.
Υποχρέωση του προμηθευτή ήταν να εγκαταστήσει επάνω σε κάθε φορτιστή έναν μετρητή ηλεκτρικής ενέργειας για τη μέτρηση της κατανάλωσης των λεωφορείων.
www.worldenergynews.gr