Η Exxon έθεσε προς πώληση το 70,68% και η QatarEnergy το 22%
Η εταιρεία VTTI, η οποία υποστηρίζεται από τη Vitol, βρίσκεται κοντά στην απόκτηση από τις Exxon Mobil και QatarEnergy, του πλειοψηφικού μετοχικού πακέτου του μεγαλύτερου τερματικού σταθμού εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ιταλίας.
Σύμφωνα με το Reuters, το deal για το οποίο οι πηγές ανέφεραν προηγουμένως ότι θα μπορούσε να αποτιμήσει ολόκληρο τον τερματικό σταθμό σε περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ (868 εκατομμύρια δολάρια), θα δώσει στην VTTI έναν αναβαθμισμένο ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου σε μια εποχή που οι ροές του LNG προς την Ιταλία αυξάνονται.
Η Exxon έθεσε προς πώληση το 70,68% της συμμετοχής της στον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου της Αδριατικής, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής για την εκποίηση μη κύριων περιουσιακών στοιχείων, ενώ από την άλλη, η QatarEnergy θα πουλήσει το μερίδιό της που ανέρχεται στο 22%.
Μόλις υπογραφεί η συμφωνία, ο ιταλικός διαχειριστής του δικτύου φυσικού αερίου Snam, ο οποίος κατέχει σήμερα ποσοστό 7,3% στον τερματικό σταθμό, θα έχει 45 ημέρες για να αποφασίσει εάν θα ασκήσει το δικαίωμά του για να αυξήσει το μερίδιό του στο έργο.
Κομβική η σημασία του Adriatic LNG
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Snam είχε δηλώσει τον Ιανουάριο πως ο όμιλος θα μπορούσε να αυξήσει το μερίδιό του στον τερματικό σταθμό στο 30% βάσει συμφωνίας με τους σημερινούς μετόχους, ενισχύοντας την επιρροή του σε ένα περιουσιακό στοιχείο που θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη χώρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου της Αδριατικής βρίσκεται περίπου 15 χιλιόμετρα (9 μίλια) από την ακτογραμμή του Veneto και έχει δυνατότητα επαναεριοποίησης 9 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως.
Ταυτόχρονα, είναι και ο μόνος ιταλικός τερματικός σταθμός LNG που μπορεί να υποδεχθεί τα πλοία μεταφοράς αερίου υπερμεγέθους κλίμακας με χωρητικότητα έως 217.000 κυβικά μέτρα υγρού.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με το Reuters, το deal για το οποίο οι πηγές ανέφεραν προηγουμένως ότι θα μπορούσε να αποτιμήσει ολόκληρο τον τερματικό σταθμό σε περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ (868 εκατομμύρια δολάρια), θα δώσει στην VTTI έναν αναβαθμισμένο ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου σε μια εποχή που οι ροές του LNG προς την Ιταλία αυξάνονται.
Η Exxon έθεσε προς πώληση το 70,68% της συμμετοχής της στον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου της Αδριατικής, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής για την εκποίηση μη κύριων περιουσιακών στοιχείων, ενώ από την άλλη, η QatarEnergy θα πουλήσει το μερίδιό της που ανέρχεται στο 22%.
Μόλις υπογραφεί η συμφωνία, ο ιταλικός διαχειριστής του δικτύου φυσικού αερίου Snam, ο οποίος κατέχει σήμερα ποσοστό 7,3% στον τερματικό σταθμό, θα έχει 45 ημέρες για να αποφασίσει εάν θα ασκήσει το δικαίωμά του για να αυξήσει το μερίδιό του στο έργο.
Κομβική η σημασία του Adriatic LNG
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Snam είχε δηλώσει τον Ιανουάριο πως ο όμιλος θα μπορούσε να αυξήσει το μερίδιό του στον τερματικό σταθμό στο 30% βάσει συμφωνίας με τους σημερινούς μετόχους, ενισχύοντας την επιρροή του σε ένα περιουσιακό στοιχείο που θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη χώρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου της Αδριατικής βρίσκεται περίπου 15 χιλιόμετρα (9 μίλια) από την ακτογραμμή του Veneto και έχει δυνατότητα επαναεριοποίησης 9 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως.
Ταυτόχρονα, είναι και ο μόνος ιταλικός τερματικός σταθμός LNG που μπορεί να υποδεχθεί τα πλοία μεταφοράς αερίου υπερμεγέθους κλίμακας με χωρητικότητα έως 217.000 κυβικά μέτρα υγρού.
www.worldenergynews.gr