Φόβοι ότι ο Ρεμπουμπλικάνος υποψήφιος Πρόεδρος των ΗΠΑ θα καταργήσει νόμους όπως έπραξε το 2017
Σε όλη την Ουάσιγκτον, οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές αγωνίζονται για την οριστικοποίηση των πρωτοβουλιών της κυβέρνησης Μπάιντεν για το κλίμα αγγίζοντας… τα πάντα (από τα αυτοκίνητα που οδηγούν οι Αμερικανοί μέχρι τις συσκευές που χρησιμοποιούν).
Η γραμμή τερματισμού πλησιάζει
Οτιδήποτε δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη της άνοιξης θα μπορούσε να είναι ευκολότερο για το Κογκρέσο να το ακυρώσει ή για τους Ρεπουμπλικάνους εχθρούς να το αναιρέσουν εάν ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν χάσει την επανεκλογή του τον Νοέμβριο.
Ακόμη και η ομοσπονδιακή χρηματοδότηση που προορίζεται για προγράμματα για το κλίμα και την καθαρή ενέργεια στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού θα μπορούσε να ανακληθεί από το Κογκρέσο ή να μην δαπανηθεί αν τα χρήματα δεν διατεθούν φέτος.
Εάν ο Λευκός Οίκος αλλάξει χέρια, οτιδήποτε δεν έχει γίνει μέχρι το μεσημέρι της 20ης Ιανουαρίου 2025 είναι στον αέρα...
«Είναι ώρα για τη διοίκηση. Ο στόχος είναι να βγάλουμε τα πράγματα από την πόρτα το συντομότερο δυνατό, είτε πρόκειται για χρηματοδότηση είτε για τελικούς κανόνες», είπε ο Τζος Πράις (Διευθυντής της Capstone, μιας ερευνητικής ομάδας με έδρα την Ουάσινγκτον).
Η τσιμεντοποίηση των κανονισμών είναι το κλειδί για τη διασφάλιση της κλιματικής κληρονομιάς του Μπάιντεν και την οικοδόμηση στον σαρωτικό IRA, ο οποίος παρέδωσε εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια για να ενθαρρύνει την προηγμένη παραγωγή και την καθαρή ενέργεια.
Οι προγραμματισμένοι περιβαλλοντικοί κανόνες προορίζονται να συμπληρώσουν αυτά τα κίνητρα και μαζί είναι ζωτικής σημασίας για να βοηθήσουν τις ΗΠΑ να εκπληρώσουν τη δέσμευσή τους στη Συμφωνία του Παρισιού να μειώσουν στο μισό τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της χώρας μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Οι περιβαλλοντολόγοι φοβούνται ότι ο Μπάιντεν δεν θα προλάβει
Οι περιβαλλοντολόγοι είναι ήδη θυμωμένοι, με κάποιους να ανησυχούν ότι πρωτοβουλίες υψηλού προφίλ δεν θα ολοκληρωθούν εγκαίρως, συμπεριλαμβανομένων των προτύπων οχημάτων, των κανόνων άνθρακα για σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής και ενός πιθανού κανόνα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς που διευρύνει τις απαιτήσεις των εταιρειών για την υποβολή εκθέσεων για το κλίμα.
Οι υποστηρικτές του περιβάλλοντος θυμούνται τι συνέβη το 2027 όταν η Βουλή και η Γερουσία που ελέγχονταν από τους Ρεπουμπλικάνους, ένωσαν τις δυνάμεις τους με τον πρώην Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ για να καταρρίψουν γρήγορα 14 κανόνες της εποχής Ομπάμα, αξιοποιώντας ειδικές εξουσίες σύμφωνα με έναν κάποτε σκοτεινό νόμο γνωστό ως Νόμος για την Αναθεώρηση του Κογκρέσου.
Ο κίνδυνος του CRA
Όταν οι ρόλοι αντιστράφηκαν 4 χρόνια αργότερα, οι Δημοκρατικοί του Κογκρέσου συνεργάστηκαν με τον Μπάιντεν και υιοθέτησαν επιτυχώς τον CRA (ειδικός νόμος των ΗΠΑ) ενάντια σε 3 κανονισμούς της εποχής Τραμπ.
Ο κίνδυνος CRA είναι ιδιαίτερα μεγάλος εάν ο Τραμπ διώξει… τον Μπάιντεν από τον Λευκό Οίκο και οι Ρεπουμπλικάνοι αποκτήσουν τον έλεγχο της Γερουσίας. Στο πλαίσιο του CRA, το Κογκρέσο θα μπορούσε να προωθήσει ψηφίσματα που ανατρέπουν τους πρόσφατα επιβληθέντες κανονισμούς με απλή πλειοψηφία, χωρίς τα μέτρα κατάργησης να μπλοκάρονται από φίλμ ή να εμφιαλώνονται σε επιτροπές.
Όποιος σημαντικός κανόνας επιβλήθηκε τις προηγούμενες 60 νομοθετικές ημέρες θα μπορούσε να στοχευτεί (το προβλέπει το Κογκρέσο).
Με βάση το τρέχον πρόγραμμα των Ρεπουμπλικανών ηγετών για τη Βουλή των Αντιπροσώπων φέτος, το παράθυρο… ευπάθειας των 60 ημερών θα μπορούσε να ανοίξει ήδη από τις 22 Μαΐου, σύμφωνα με υπολογισμούς του Dan Goldbeck, (Διευθυντής ρυθμιστικής πολιτικής στο American Action Forum).
Ο Goldbeck λέει ακόμη ότι «αν θέλετε η δουλειά σας να αντέξει, καλύτερα να προχωρήσετε νωρίτερα παρά αργότερα.
Το τέλος της άνοιξης ή η αρχή του καλοκαιριού είναι ίσως η καλύτερη ευκαιρία για να βεβαιωθείτε ότι είστε ασφαλείς από αυτό».
Τελευταίες πινελιές… για μείωση CO2
Ο σύνδεσμος της ρύθμισης των κανόνων της διοίκησης για το κλίμα είναι η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος, η οποία βάζει τώρα τις τελευταίες πινελιές σε ένα σχέδιο περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά.
Η EPA στοχεύει επίσης σε μια εφαρμογή τον Απρίλιο ενός μέτρου που καταπνίγει τη ρύπανση από τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν σήμερα. Αλλά το έργο καλύπτει την ομοσπονδιακή κυβέρνηση.
Η κυβέρνηση Μπάιντεν δεν πέτυχε «το καλύτερο άλμα από τη γραμμή εκκίνησης.
Η κυβέρνηση Τραμπ τους άφησε ένα μεγάλο χάος και ακόμα δεν τα έχουν καθαρίσει όλα. Όλο το διοικητικό κράτος ήταν παγιδευμένο σε παγίδες όταν μπήκαν μέσα», είπε ο Goodwin.
Οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές μοχθούν κάτω από μια νομική σκιά, θεωρώντας βέβαιο ότι το έργο τους θα αμφισβητηθεί αργότερα στο δικαστήριο.
Η συντηρητική πλειοψηφία του Ανωτάτου Δικαστηρίου είναι ήδη σκεπτική απέναντι σε αυτό που θεωρεί ως υπέρβαση των υπηρεσιών.
«Αντιμέτωποι με τη νομική αβεβαιότητα το καλύτερο πράγμα που μπορούν να κάνουν αυτή τη στιγμή οι αξιωματούχοι της κυβέρνησης Μπάιντεν είναι να δώσουν προτεραιότητα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να παραμερίσουν κάποιες πρωτοβουλίες.
Δεν θα μπορέσουν να καταφέρουν τα πάντα, επομένως θα πρέπει να διαλέξουν τα πράγματα που είναι πραγματικά συνεπακόλουθα και να τα κάνουν», είπε, ακόμα κι αν «αυτό είναι πραγματικά δύσκολο να γίνει», δήλωσε η Λίζα Χάιντζερλινγκ (ειδική στο περιβαλλοντικό και διοικητικό δίκαιο που διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν).
www.worldenergynews.gr