Ενέργεια

OPIS: Αβέβαιος ο εφοδιασμός μαζούτ της Ευρώπης - Αυστηρότεροι οι κανονισμοί εκπομπών

OPIS: Αβέβαιος ο εφοδιασμός μαζούτ της Ευρώπης - Αυστηρότεροι οι κανονισμοί εκπομπών

Αύξηση των τιμών διαπιστώνει το European Refining and Petrochemical Market Outlook 2024

 

Οι Ρώσοι εξαγωγείς μαζούτ αναγκάστηκαν να βρουν νέα σημεία πώλησης μετά την απαγόρευση εξαγωγής των διυλισμένων προϊόντων της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι. Η σύσφιξη της προσφοράς μαζούτ εν μέσω μείωσης των εισαγωγών ξινού αργού στην Ευρώπη, που χρησιμοποιείται από τα διυλιστήρια ως πρώτη ύλη για την παραγωγή πετρελαίου υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO), είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών σύμφωνα με το European Refining and Petrochemical Market Outlook 2024 της OPIS .

Οι τιμές OPIS bulk HSFO στη βορειοδυτική Ευρώπη ήταν κατά μέσο όρο 381 $/μετρικό τόνο τον Φεβρουάριο του 2022 όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία. Οι προμήθειες HSFO περιορίστηκαν στην περιοχή καθώς οι αγοραστές προσπάθησαν να προμηθευτούν βαρέλια από άλλες χώρες και οι τιμές έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο του 2023 στα 588 $/mt πριν υποχωρήσουν κατά μέσο όρο στα 422,50 $/mt τον Δεκέμβριο.
Επίσης, οι τιμές για το VLSFO και το ντίζελ ναυτιλιακού καυσίμου A έχουν ενισχυθεί, εν μέρει υποστηριζόμενες από την αύξηση των τιμών του αργού κατά το 2023. Οι ρωγμές VLSFO, βάση ARA, ήταν σε αρνητικό έδαφος τον Σεπτέμβριο, τον Οκτώβριο και τις αρχές Νοεμβρίου του περασμένου έτους. Οι ρωγμές VLSFO μεταπήδησαν σε κυρίως θετικά εδάφη στις 8 Νοεμβρίου. Η ρωγμή VLSFO FOB Rotterdam, ένα μέτρο της διαφοράς μεταξύ της σταθερής τιμής έναντι των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης Brent, έληξε πέρυσι στα 0,42 $/βαρέλι στις 29 Δεκεμβρίου.

Το 2024, η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία θα συνεχίσει τη μετάβαση σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, καθώς αντιμετωπίζει αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς, σε συνδυασμό με οικονομική αβεβαιότητα και πεισματικά υψηλό πληθωρισμό.
Πολλές εταιρείες μηχανικών εργάζονται για την ανάπτυξη κινητήρων πλοίων που μπορούν μελλοντικά να λειτουργούν με πράσινα καύσιμα, όπως αμμωνία, μεθανόλη και υδρογόνο, καθώς και κινητήρες διπλού καυσίμου που μπορούν να λειτουργούν με παραδοσιακά καύσιμα πλοίων ή/και ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Καθώς περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν καύσιμα πλοίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα το 2024 και μετά, ο ανταγωνισμός για αυτά θα είναι σκληρός και η προσφορά μπορεί να μην ανταποκρίνεται στη ζήτηση.
Στις αρχές του 2023, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) εφάρμοσε τους νέους περιβαλλοντικούς του κανονισμούς, τον Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης Υφιστάμενων Πλοίων (EEXI) και τον Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII).
Θεωρείται ότι ένα αποτέλεσμα της νέας νομοθεσίας μπορεί να είναι ο παγκόσμιος ναυτιλιακός στόλος να μειώσει την ποσότητα καυσίμου που καταναλώνεται σε μια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών. Αυτό θα έβλεπε επίσης τα πλοία να μειώνουν την ταχύτητά τους, να δημιουργούν μεγαλύτερους χρόνους ταξιδιού και να δένουν τα πλοία για μεγαλύτερες περιόδους, γεγονός που θα μπορούσε να περιορίσει τον ανεφοδιασμό των πλοίων spot.

Ναυτιλία και EU ETS

Το 2024, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS) θα απαιτήσει από τους πλοιοκτήτες να αγοράσουν δικαιώματα άνθρακα που θα αυξήσουν το κόστος κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων για τους χειριστές πλοίων.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες με πλοία βάρους άνω των 5.000 μικτών τόνων θα πληρώσουν για το 40% των αναφερόμενων εκπομπών τους αγοράζοντας EU Allowances (EUAs). Τα πλοία που ταξιδεύουν από και προς λιμάνια εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να λογοδοτούν πλήρως για τις εκπομπές τους, ενώ τα πλοία που μετακινούνται από λιμένες της ΕΕ σε λιμένες εκτός ΕΕ πρέπει να αντιπροσωπεύουν μόνο το ήμισυ, σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ. Οι αποστολείς θα παραδώσουν άδειες το επόμενο ημερολογιακό έτος για το 40% των εκπομπών τους το 2024, το 70% των εκπομπών τους το 2025 και το σύνολο των εκπομπών τους το 2026.
Ωστόσο, στο μεσοδιάστημα, η συντριπτική πλειονότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας θα παραμείνει εξαρτημένη από καύσιμα πλοίων που βασίζονται σε ορυκτά καύσιμα. Οι αναλυτές αναμένουν ότι οι ευρωπαϊκές τιμές του μαζούτ θα συνεχίσουν να παρακολουθούν τις κινήσεις των τιμών του αργού το 2024, για το οποίο οι πιθανές περικοπές από τον Οργανισμό Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών και την ομάδα συμμαχικών παραγωγών πετρελαίου (OPEC+) θα είναι πάντα βασικός παράγοντας επιρροής.
«Πολλοί αναλυτές στοιχηματίζουν στη Σαουδική Αραβία... να επεκτείνει (ή ακόμα και να αυξήσει) την πρόσθετη εθελοντική περικοπή κατά 1 εκατομμύριο b/d μετά τον Δεκέμβριο και έως το [2024]», δήλωσε ο Steve Christy, αναλυτής ερευνητής στο bunker broker Intergr8 Fuels τον Νοέμβριο του 2023.

Κείμενο.JPG

Hi-5 Spread

Κατά τη διάρκεια του 2023, η διαφορά τιμής μεταξύ του HSFO και του αντίστοιχου χαμηλού θείου του VLSFO, γνωστό και ως spread Hi-5, αυξήθηκε στο ευρύτερο σημείο των 344,25 $/mt στις 5 Ιουλίου πριν μειωθεί στη χαμηλότερη διαφορά του έτους στα 14,50 $/mt στις 8 Αυγούστου και μέχρι το τέλος του 2023 στα 110,50 $/mt στις 29 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία του OPIS.

Ωστόσο, το spread του Hi-5 θα μπορούσε να είναι περιορισμένο σε εμβέλεια το 2024 εν μέσω αυξανόμενης προσφοράς, σύμφωνα με τον Royston Huan, ερευνητή αναλυτή για το μαζούτ και τις πρώτες ύλες στην Energy Aspects.

«Το ευρωπαϊκό Hi-5 θα μπορούσε να μαλακώσει μέχρι το 2024», πρότεινε ο Huan. "Περιμένω ότι το Hi-5 θα διατηρηθεί σε όριο μεταξύ 50-100 $/mt στη συνέχεια, αποκλείοντας οποιεσδήποτε περαιτέρω νέες εξελίξεις."
«Ο βασικός παράγοντας είναι οι περισσότερες προμήθειες που θα μπορούσαν να προκύψουν από το διυλιστήριο Kuwait Al-Zour, με ελάχιστα περισσότερα βαρέλια VLSFO που θα εισρεύσουν στην αγορά, ενώ η μονάδα απόσταξης ακατέργαστου 3 θα πρέπει να έχει πλήρη άνοδο αυτή τη στιγμή», κατέληξε ο Huan.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης