Η γερμανική εταιρεία αύξησε τη μέση τιμή της κατά 2% στα 74.200 ευρώ (80.396 δολάρια) και αύξησε τις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη για μελλοντικές τεχνολογίες
Χαμηλότερες αποδόσεις από τις πωλήσεις στο τμήμα αυτοκινήτων και φορτηγών της αναμένει για φέτος η Mercedes-Benz, όπως ανακοίνωσε σήμερα, τονίζοντας την αβεβαιότητα που προκαλούν οι συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία και οι εντάσεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ.
Τα προβλήματα που παρατηρούνται στην αλυσίδα εφοδιασμού για κρίσιμα εξαρτήματα παρέμειναν σημαντικός παράγοντας κινδύνου, ενώ το ενδεχόμενο μιας χειρότερης επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης θα μπορούσε επίσης να έχει αντίκτυπο στις αγορές αυτοκινήτων, ανέφερε ο όμιλος σε ανακοίνωση, με τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου να είναι πιθανότατα χαμηλότερες από το επίπεδο του προηγούμενου έτους.
Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, αναμένεται να παραμείνουν περίπου στο 19-21% των συνολικών πωλήσεων, δήλωσε η Mercedes-Benz, ενώ τώρα περιμένει ότι έως και το 50% των πωλήσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα προέρχεται από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δηλώσει εδώ και καιρό ότι προετοιμάζεται για αμιγώς ηλεκτρικές πωλήσεις μέχρι το 2030, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kaellenius προειδοποίησε προς το τέλος του περασμένου έτους ότι ακόμη και η Ευρώπη δεν θα είναι πιθανότατα έτοιμη μέχρι τότε.
Η γερμανική εταιρεία αύξησε τη μέση τιμή της κατά 2% στα 74.200 ευρώ (80.396 δολάρια) και αύξησε τις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη για μελλοντικές τεχνολογίες, όπως η πλατφόρμα MB.OS.
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων του ομίλου μειώθηκαν στα 19,7 δισ. ευρώ από 20,5 δισ. ευρώ πέρυσι, παρά την αύξηση των εσόδων κατά 2%.
Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές ποντάρουν πολλά στη μελλοντική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, οι επενδύσεις σε δυναμικότητα και τεχνολογική ανάπτυξη έχουν ξεπεράσει την πραγματική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, αυξάνοντας την πίεση στις εταιρείες να μειώσουν το κόστος.
Η εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων ανακοίνωσε προσαρμοσμένη απόδοση επί των πωλήσεων στο τμήμα αυτοκινήτων της 12,6% για το 2023, σύμφωνα με τις προβλέψεις της, καθώς ο πληθωρισμός και τα έξοδα που σχετίζονται με την αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς και οι ελλείψεις εξαρτημάτων συρρίκνωσαν τα κέρδη της.
Υψηλότερο κόστος στους πελάτες
Για το 2024, δήλωσε ότι αναμένει χαμηλότερη προσαρμοσμένη απόδοση 10-12% για τα αυτοκίνητα και 12-14% για τα φορτηγά, από 15,1% πέρυσι.
Κατά τη διάρκεια του 2023, η αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποίησε ότι οι δυσχέρειες στον εφοδιασμό και ο πληθωρισμός θα επιβαρύνουν τις πωλήσεις, ενώ ο πόλεμος των τιμών ιδιαίτερα στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων θα ασκήσει πίεση στα περιθώρια κέρδους.
Παρόλα αυτά, η Mercedes-Benz, η πρώτη από τις τρεις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας που ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του 2023, αναμενόταν να έχει το υψηλότερο περιθώριο απόδοσης μεταξύ των τριών, εν μέρει λόγω της στρατηγικής της να μετακυλίσει το υψηλότερο κόστος στους πελάτες.
www.worldenergynews.gr
Τα προβλήματα που παρατηρούνται στην αλυσίδα εφοδιασμού για κρίσιμα εξαρτήματα παρέμειναν σημαντικός παράγοντας κινδύνου, ενώ το ενδεχόμενο μιας χειρότερης επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης θα μπορούσε επίσης να έχει αντίκτυπο στις αγορές αυτοκινήτων, ανέφερε ο όμιλος σε ανακοίνωση, με τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου να είναι πιθανότατα χαμηλότερες από το επίπεδο του προηγούμενου έτους.
Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, αναμένεται να παραμείνουν περίπου στο 19-21% των συνολικών πωλήσεων, δήλωσε η Mercedes-Benz, ενώ τώρα περιμένει ότι έως και το 50% των πωλήσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα προέρχεται από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δηλώσει εδώ και καιρό ότι προετοιμάζεται για αμιγώς ηλεκτρικές πωλήσεις μέχρι το 2030, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kaellenius προειδοποίησε προς το τέλος του περασμένου έτους ότι ακόμη και η Ευρώπη δεν θα είναι πιθανότατα έτοιμη μέχρι τότε.
Η γερμανική εταιρεία αύξησε τη μέση τιμή της κατά 2% στα 74.200 ευρώ (80.396 δολάρια) και αύξησε τις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη για μελλοντικές τεχνολογίες, όπως η πλατφόρμα MB.OS.
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων του ομίλου μειώθηκαν στα 19,7 δισ. ευρώ από 20,5 δισ. ευρώ πέρυσι, παρά την αύξηση των εσόδων κατά 2%.
Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές ποντάρουν πολλά στη μελλοντική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, οι επενδύσεις σε δυναμικότητα και τεχνολογική ανάπτυξη έχουν ξεπεράσει την πραγματική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, αυξάνοντας την πίεση στις εταιρείες να μειώσουν το κόστος.
Η εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων ανακοίνωσε προσαρμοσμένη απόδοση επί των πωλήσεων στο τμήμα αυτοκινήτων της 12,6% για το 2023, σύμφωνα με τις προβλέψεις της, καθώς ο πληθωρισμός και τα έξοδα που σχετίζονται με την αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς και οι ελλείψεις εξαρτημάτων συρρίκνωσαν τα κέρδη της.
Υψηλότερο κόστος στους πελάτες
Για το 2024, δήλωσε ότι αναμένει χαμηλότερη προσαρμοσμένη απόδοση 10-12% για τα αυτοκίνητα και 12-14% για τα φορτηγά, από 15,1% πέρυσι.
Κατά τη διάρκεια του 2023, η αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποίησε ότι οι δυσχέρειες στον εφοδιασμό και ο πληθωρισμός θα επιβαρύνουν τις πωλήσεις, ενώ ο πόλεμος των τιμών ιδιαίτερα στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων θα ασκήσει πίεση στα περιθώρια κέρδους.
Παρόλα αυτά, η Mercedes-Benz, η πρώτη από τις τρεις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας που ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του 2023, αναμενόταν να έχει το υψηλότερο περιθώριο απόδοσης μεταξύ των τριών, εν μέρει λόγω της στρατηγικής της να μετακυλίσει το υψηλότερο κόστος στους πελάτες.
www.worldenergynews.gr