Η εξαγορά του διυλιστηρίου από ξένο επενδυτή θα πρέπει να εγκριθεί από την ιταλική κυβέρνηση - Reuters
Απαντώντας σε δημοσίευμα εφημερίδας που ανέφερε ότι η Vitol είχε προσφέρει 2,20 ευρώ ανά μετοχή για να αγοράσει το μερίδιο 40% της οικογένειας, οι Μοράτι ανέφεραν ότι οι δημοσιευμένες λεπτομέρειες ήταν λανθασμένες, χωρίς να δώσουν περισσότερες διευκρινίσεις.
Δύο πηγές με γνώση του θέματος είπαν στο Reuters ότι η τιμή που αναφέρεται στο δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας MF ήταν εσφαλμένη.
Η οικογένεια πρόσθεσε ότι θα εξετάσει επίσης πιθανές πρωτοβουλίες για την προστασία των συμφερόντων της και του Saras, αν και δεν ανέφεραν ποιες θα μπορούσαν να είναι αυτές.
Οι μετοχές της Saras σημείωσαν άνοδο 10,8% στα 1,84 ευρώ στις 14:18 GMT.
Η μετοχή είχε εκτιναχθεί έως και 14% στις αρχές της διαπραγμάτευσης σχετικά με την έκθεση για το πιθανό ενδιαφέρον για τo Saras, η οποία λειτουργεί το διυλιστήριο Sarroch 300.000 βαρελιών την ημέρα στη Σαρδηνία, ένα από τα μεγαλύτερα στη Μεσόγειο.
Οι μετοχές της Saras έκλεισαν στα 1,66 ευρώ στο χρηματιστήριο του Μιλάνου την Πέμπτη, δίνοντας στην εταιρεία συνολική αξία λίγο κάτω από 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η Vitol - ο μεγαλύτερος trader πετρελαίου στον κόσμο, με διαπραγμάτευση 7,4 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα - δήλωσε ότι δεν σχολιάζει ποτέ τις φήμες της αγοράς.
Προσφορά εξαγοράς
Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, η αγορά μεριδίου 40% θα προκαλούσε μια υποχρεωτική προσφορά εξαγοράς.
Η εξαγορά του διυλιστηρίου από ξένο επενδυτή θα πρέπει επίσης να εγκριθεί από την ιταλική κυβέρνηση στο πλαίσιο των λεγόμενων χρυσών εξουσιών που στοχεύουν στη θωράκιση των στρατηγικών περιουσιακών στοιχείων.
Όπως πολλές άλλες δυναστείες στην Ιταλία, όπου οι επιχειρήσεις είναι σε μεγάλο βαθμό οικογενειακές, οι Μοράτι αντιμετωπίζουν προβλήματα διαδοχής καθώς οι νέες γενιές αντιμετωπίζουν την κληρονομιά των επιχειρηματιών που έχτισαν την περιουσία τους μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
To Saras ιδρύθηκε το 1962 από τον αείμνηστο Angelo Moratti, επίσης γνωστό στην Ιταλία ως ιδιοκτήτης και πρόεδρος της κορυφαίας κατηγορίας ποδοσφαιρικής ομάδας της Serie A, Inter Milan, όταν ο σύλλογος κέρδισε δύο ευρωπαϊκά κύπελλα στη σειρά.
Ο γιος του Angelo Massimo, 78 ετών, είναι ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου και κατέχει το 20% του διυλιστηρίου. Διετέλεσε επίσης πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας Ίντερ.
Ένα επιπλέον 20% της Saras ανήκει, σε δύο ίσα μέρη, στους εγγονούς του ιδρυτή Angelo και Gabriele μέσω δύο χωριστών οικογενειακών συμμετοχών.
Ο ανταγωνιστής της Vitol, η Trafigura με έδρα τη Γενεύη, κατέχει επί του παρόντος το 9,6% μετά τη μείωση του μερίδιού της τον Ιανουάριο.
www.worldenergynews.gr