Οι εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου του Κατάρ αυξήθηκαν σε 7,6 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο από 7,1 εκατ. τόνους τον Δεκέμβριο, με 5% περισσότερο να πηγαίνει στην Ασία τον Ιανουάριο
Όλο και περισσότερο περιζήτητα γίνονται στην Ασία τα φορτία spot LNG από το Κατάρ, καθώς η έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις παγκόσμιες μεταφορές καυσίμων.
Όπως αναφέρει το Montel, το πλοίο Al Shamal της Qatar Energy το οποίο αρχικά προοριζόταν για την Ευρώπη, έφυγε από τη χώρα στις 29 Ιανουαρίου και μόλις αυτές τις μέρες περνάει από το νότιο άκρο της Μοζαμβίκης.
Έκτοτε, όλα τα πλοία της εταιρείας στέλνονται απευθείας στην Ασία, όπως έδειξαν τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων της Kpler.
Οι αλλαγές αυτές έρχονται ως απόρροια των επιθέσεων των υποστηριζόμενων από το Ιράν ανταρτών Houthis κατά της διεθνούς ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα από τον Νοέμβριο, με τα αμερικανικά αντίποινα να δυναμιτίζουν ακόμα περισσότερο το κλίμα στην ευρύτερη περιοχή.
Ο περίπλους των ακτών της νότιας Αφρικής για να αποφευχθεί η Ερυθρά Θάλασσα απαιτεί επιπλέον 10 ημέρες για να φτάσει το εμπορικό πλοίο στην Ευρώπη, και υπάρχουν τουλάχιστον 10 φορτία της Qatar Energy που πραγματοποιούν ένα τέτοιο ταξίδι από τα μέσα Ιανουαρίου, τα οποία επομένως αναμένεται να φτάσουν στην Ευρώπη τις επόμενες δύο εβδομάδες.
Επομένως, η Qatar Energy φέρεται τώρα να αυξάνει κατά πολύ τα φορτία LNG spot που εξάγει προς τους Ασιάτες αγοραστές, σύμφωνα με την αναλύτρια της Kpler, Laura Page.
«Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι πωλούν FOB, υποδεικνύοντας ότι θα μπορούσαν να πωλούν περισσότερο spot LNG στις ασιατικές αγορές», δήλωσε η Page.
Οι εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου του Κατάρ αυξήθηκαν σε 7,6 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο από 7,1 εκατ. τόνους τον Δεκέμβριο, με 5% περισσότερο να πηγαίνει στην Ασία τον Ιανουάριο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler.
Η Ευρώπη και η Τουρκία έχουν εισάγει 10 φορτία από το Κατάρ από την αρχή του έτους, φορτωμένα με σχεδόν 0,8 εκατ. τόνους, με τους αναλυτές να ισχυρίζονται πως η μείωση των εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου από το Κατάρ προς την Ευρώπη θα μπορούσε να οδηγήσει σε μικρότερη προσφορά και να ανεβάσει τις τιμές.
Η Ευρώπη έχει βασιστεί στο LNG από τους βασικούς προμηθευτές οι οποίοι είναι το Κατάρ και οι ΗΠΑ εν μέσω των προσπαθειών να αποδεσμευτεί από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Επάρκεια σε LNG έχει η Ευρώπη
Προς το παρόν πάντως η Ευρώπη διαθέτει αρκετό φυσικό αέριο αποθηκευμένο, σε ποσοστό λίγο κάτω από το 70% της δυναμικότητας - για να περάσει άνετα τον χειμώνα, ο οποίος ήταν ηπιότερος από το κανονικό.
Οποιαδήποτε συμπίεση της προσφοράς θα εξαρτηθεί από τυχόν απροσδόκητη επιτάχυνση της ζήτησης για φυσικό αέριο και υγροποιημένο φυσικό αέριο.
«Είναι πολύ δύσκολο να πούμε πόσο LNG χάνει η Ευρώπη.Το Κατάρ στέλνει συχνά πλεονάζοντα φορτία στην Ευρώπη και αυτό το πλεόνασμα εξαρτάται συχνά από το πόσο απαιτούν οι Ασιάτες αγοραστές», δήλωσε ο Page.
«Το Κατάρ θα πρέπει να στηρίξει τα σταθερά μακροπρόθεσμα συμβόλαια με αγοραστές όπως η Ιταλία» συμπλήρωσε σχετικά ο Page.
Οι παραγωγοί LNG του Κατάρ και των ΗΠΑ ενδέχεται να εξετάσουν το ενδεχόμενο ανταλλαγής φορτίων για να παρακάμψουν αποτελεσματικότερα τους υλικοτεχνικούς περιορισμούς στις διώρυγες του Σουέζ και του Παναμά, ανέφερε η Montel τον περασμένο μήνα.
www.worldenergynews.gr
Όπως αναφέρει το Montel, το πλοίο Al Shamal της Qatar Energy το οποίο αρχικά προοριζόταν για την Ευρώπη, έφυγε από τη χώρα στις 29 Ιανουαρίου και μόλις αυτές τις μέρες περνάει από το νότιο άκρο της Μοζαμβίκης.
Έκτοτε, όλα τα πλοία της εταιρείας στέλνονται απευθείας στην Ασία, όπως έδειξαν τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων της Kpler.
Οι αλλαγές αυτές έρχονται ως απόρροια των επιθέσεων των υποστηριζόμενων από το Ιράν ανταρτών Houthis κατά της διεθνούς ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα από τον Νοέμβριο, με τα αμερικανικά αντίποινα να δυναμιτίζουν ακόμα περισσότερο το κλίμα στην ευρύτερη περιοχή.
Ο περίπλους των ακτών της νότιας Αφρικής για να αποφευχθεί η Ερυθρά Θάλασσα απαιτεί επιπλέον 10 ημέρες για να φτάσει το εμπορικό πλοίο στην Ευρώπη, και υπάρχουν τουλάχιστον 10 φορτία της Qatar Energy που πραγματοποιούν ένα τέτοιο ταξίδι από τα μέσα Ιανουαρίου, τα οποία επομένως αναμένεται να φτάσουν στην Ευρώπη τις επόμενες δύο εβδομάδες.
Επομένως, η Qatar Energy φέρεται τώρα να αυξάνει κατά πολύ τα φορτία LNG spot που εξάγει προς τους Ασιάτες αγοραστές, σύμφωνα με την αναλύτρια της Kpler, Laura Page.
«Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι πωλούν FOB, υποδεικνύοντας ότι θα μπορούσαν να πωλούν περισσότερο spot LNG στις ασιατικές αγορές», δήλωσε η Page.
Οι εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου του Κατάρ αυξήθηκαν σε 7,6 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο από 7,1 εκατ. τόνους τον Δεκέμβριο, με 5% περισσότερο να πηγαίνει στην Ασία τον Ιανουάριο σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler.
Η Ευρώπη και η Τουρκία έχουν εισάγει 10 φορτία από το Κατάρ από την αρχή του έτους, φορτωμένα με σχεδόν 0,8 εκατ. τόνους, με τους αναλυτές να ισχυρίζονται πως η μείωση των εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου από το Κατάρ προς την Ευρώπη θα μπορούσε να οδηγήσει σε μικρότερη προσφορά και να ανεβάσει τις τιμές.
Η Ευρώπη έχει βασιστεί στο LNG από τους βασικούς προμηθευτές οι οποίοι είναι το Κατάρ και οι ΗΠΑ εν μέσω των προσπαθειών να αποδεσμευτεί από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Επάρκεια σε LNG έχει η Ευρώπη
Προς το παρόν πάντως η Ευρώπη διαθέτει αρκετό φυσικό αέριο αποθηκευμένο, σε ποσοστό λίγο κάτω από το 70% της δυναμικότητας - για να περάσει άνετα τον χειμώνα, ο οποίος ήταν ηπιότερος από το κανονικό.
Οποιαδήποτε συμπίεση της προσφοράς θα εξαρτηθεί από τυχόν απροσδόκητη επιτάχυνση της ζήτησης για φυσικό αέριο και υγροποιημένο φυσικό αέριο.
«Είναι πολύ δύσκολο να πούμε πόσο LNG χάνει η Ευρώπη.Το Κατάρ στέλνει συχνά πλεονάζοντα φορτία στην Ευρώπη και αυτό το πλεόνασμα εξαρτάται συχνά από το πόσο απαιτούν οι Ασιάτες αγοραστές», δήλωσε ο Page.
«Το Κατάρ θα πρέπει να στηρίξει τα σταθερά μακροπρόθεσμα συμβόλαια με αγοραστές όπως η Ιταλία» συμπλήρωσε σχετικά ο Page.
Οι παραγωγοί LNG του Κατάρ και των ΗΠΑ ενδέχεται να εξετάσουν το ενδεχόμενο ανταλλαγής φορτίων για να παρακάμψουν αποτελεσματικότερα τους υλικοτεχνικούς περιορισμούς στις διώρυγες του Σουέζ και του Παναμά, ανέφερε η Montel τον περασμένο μήνα.
www.worldenergynews.gr