Ναυτιλία

Υποχώρησαν τα premium θαλάσσιων βιοκαυσίμων στην αγορά της Σιγκαπούρης

Υποχώρησαν τα premium θαλάσσιων βιοκαυσίμων στην αγορά της Σιγκαπούρης

Πως διαμορφώθηκαν οι τιμές

 

Τα spot premium θαλάσσιων βιοκαυσίμων μειώθηκαν στον μεγαλύτερο κόμβο καυσίμων του κόσμου στη Σιγκαπούρη στις αρχές του 2024, ανέφεραν αρκετές πηγές της αγοράς σύμφωνα με το Reuters, λόγω της χλιαρής ζήτησης και του χαμηλότερου κόστους πρώτων υλών βιοκαυσίμων.

Η αγορά θαλάσσιων βιοκαυσίμων γνώρισε ανάπτυξη τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς οι ναυλωτές εξερευνούν εναλλακτικές λύσεις με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα, αλλά η ευρύτερη ζήτηση παραμένει υποτονική καθώς οι φορτωτές τείνουν να αγοράζουν για σποραδικές δοκιμές και συμβάσεις διάρκειας.

Το μείγμα B24, η τρέχουσα κατηγορία αναφοράς για τα θαλάσσια βιοκαύσιμα, συνδυάζει 24% χρησιμοποιημένο μεθυλεστέρα μαγειρικού ελαίου (UCOME) με 76% μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO). Τα φορτία συνήθως διαπραγματεύονται με ένα premium σε σχέση με τις τιμές VLSFO της Σιγκαπούρης.
Τα ασφάλιστρα παράδοσης Spot του B24 διαπραγματεύτηκαν έως και 140 $ ο μετρικός τόνος σε σχέση με τις τιμές VLSFO της Σιγκαπούρης τον Ιανουάριο, ανέφεραν πηγές της αγοράς, από 145 $ και 170 $ ο τόνος προς το τέλος του 2023 και πάνω από $ 200 ο τόνος το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Η διαφορά τιμής μειώθηκε φέτος μετά την ενδυνάμωση των συμβατικών τιμών καυσίμων VLSFO, καθώς τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησαν σε σταθερότερη ζήτηση για ναυτιλιακά καύσιμα VLSFO.

Εν τω μεταξύ, οι τιμές UCOME στην Ασία έχουν υποχωρήσει από το 4ο τρίμηνο του 2023 λόγω της περιορισμένης ζήτησης και των άφθονων προμηθειών, πέρα από την ήπια ευρωπαϊκή αγορά, δήλωσαν traders βιοκαυσίμων.
Οι πωλήσεις θαλάσσιων βιοκαυσίμων στη Σιγκαπούρη ξεπέρασαν τους 520.000 τόνους το 2023, υπερτριπλασιαζόμενες από το 2022, αλλά αποτελούν μόνο το 1% του συνολικού όγκου καυσίμων, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής.

Οι όγκοι βιολογικών μικτών σημείωσαν νέο μηνιαίο υψηλό ρεκόρ τον περασμένο Οκτώβριο πριν υποχωρήσουν τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο.
Οι πωλητές βασίζονται στο σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη ναυτιλιακή βιομηχανία προκειμένου να αυξηθεί η παγκόσμια ζήτηση για καύσιμα πλοίων με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα από φέτος.
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ενέκρινε επίσης ενδιάμεσες κατευθυντήριες γραμμές πέρυσι που βοήθησαν να διευκρινιστεί πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν πιστοποιημένα βιώσιμα βιοκαύσιμα για τη βελτίωση της βαθμολογίας δείκτη έντασης άνθρακα ενός πλοίου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης