Τουλάχιστον έξι φορτία εκτρέπονται γύρω από την Αφρική
Σύμφωνα με traders, το Κατάρ αναδιατάσσει σκόπιμα την παγκόσμια προσφορά του για να εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις. Αυτό περιλαμβάνει ανταλλαγή για διαθέσιμες αποστολές κοντά στην Ευρώπη και αλλαγή δρομολόγησης παραδόσεων από άλλες περιοχές. Σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων του Bloomberg, οι μεγαλύτεροι χρόνοι ταξιδιού προσθέτουν περίπου εννέα ημέρες στο ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Αυξήθηκαν οι εξαγωγές
Το Κατάρ συνεχίζει τις εξαγωγές LNG παρά τις καθυστερήσεις και την αλλαγή δρομολόγησης. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία παρακολούθησης πλοίων, οι εξαγωγές LNG από το Κατάρ τις τελευταίες δύο εβδομάδες αυξήθηκαν σχεδόν κατά 7% σε σύγκριση με πέρυσι.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι συγκρούσεις στην Ερυθρά Θάλασσα δεν έχουν προκαλέσει πολύ φόβο στην παγκόσμια αγορά φυσικού αερίου, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι τα ευρωπαϊκά συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης φυσικού αερίου εξακολουθούν να διαπραγματεύονται κοντά σε χαμηλό έξι μηνών λόγω των σημαντικών αποθεμάτων, της ισχυρής παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, της χαμηλής βιομηχανικής ζήτησης και της άφθονης εναλλακτικής προσφοράς LNG.
Ωστόσο, οι πάροχοι LNG έχουν ειδοποιήσει αρκετούς ευρωπαίους αγοραστές - όπως η Edison στην Ιταλία, ότι η προγραμματισμένη προμήθεια ενδέχεται να επηρεαστεί. Χωρίς να κατονομάσει τον πάροχο, η Edison ανακοίνωσε ότι μια αποστολή που αναμενόταν για παράδοση σε λιμάνι της Αδριατικής από τις 31 Ιανουαρίου έως τις 5 Φεβρουαρίου δεν θα παραδοθεί.
Δεδομένων των αυξημένων γεωπολιτικών κινδύνων και των διακοπών στη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα, η Fitch Ratings προβλέπει ότι το γεωπολιτικό premium θα συνεχίσει να υπάρχει σε πολλές αγορές εμπορευμάτων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για λιπάσματα, χημικά, πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Αν και η Fitch διατηρεί το premium της τιμής του πετρελαίου, προειδοποιεί ότι δεν θα υπάρξει μεγάλη ανοδική πορεία στην προβλεπόμενη τιμή του Brent των 80 δολ/βαρέλι για το 2024, εκτός εάν υπάρξουν σημαντικές διακοπές στην παραγωγή πετρελαίου ή περαιτέρω κλιμάκωση των επιθέσεων σε ζωτικής σημασίας διαδρομές μεταφοράς πετρελαίου. Λόγω της παρατεταμένης κρίσης, πολλοί φορτωτές και εταιρείες όπως η BP, η Shell και η QatarEnergy έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ. Αντίθετα, επιλέγουν να ακολουθήσουν άλλες διαδρομές γύρω από την Αφρική.
www.worldenergynews.gr