Η υψηλή ζήτηση και οι μεγάλες ποσότητες ενέργειας που απαιτούνται για την παραγωγή τους κάνουν τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα ακριβά
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa προσπάθησε να προωθήσει τις αρχές της βιωσιμότητας τα τελευταία χρόνια— η εισαγωγή των λεγόμενων «πράσινων ναύλων» νωρίτερα φέτος είναι ένα παράδειγμα, όπου οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ναύλους στους οποίους είναι ήδη ενσωματωμένη η λειτουργία αντιστάθμισης άνθρακα. Η εταιρεία επίσης λέει ότι είναι μεταξύ των μεγαλύτερων αγοραστών βιώσιμων καυσίμων αεροσκαφών (SAF), τα οποία είναι εναλλακτικά των παραδοσιακών ορυκτών καυσίμων.
Ωστόσο, ενώ η Lufthansa προσπάθησε να κάνει τα αδύνατα δυνατά για να υιοθετήσει βιώσιμες πρακτικές, ο επικεφαλής της εταιρείας δήλωσε ότι αν επιχειρήσει να κάνει τη μετάβαση στα πράσινα καύσιμα, για παράδειγμα στην συνθετική κηροζίνη, θα έχει πολύ μεγάλο κόστος - όσο κοστίζει το ήμισυ της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας της Γερμανίας.
Πολύ υψηλές απαιτήσεις ενέργειας
«Θα χρειαζόμασταν περίπου τη μισή ηλεκτρική ενέργεια της Γερμανίας για να δημιουργήσουμε αρκετά καύσιμα», δήλωσε ο Carsten Spohr της Lufthansa σε συνέδριο αερομεταφορών τη Δευτέρα 25/9, αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg.Ο Carsten Spohr πρόσθεσε ότι ενώ τα πράσινα καύσιμα που κατασκευάζονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα βοηθούσαν τη Lufthansa να απανθρακοποιήσει την κατανάλωση καυσίμων της, η πιθανότητα να έχει όση ηλεκτρική ενέργεια χρειάζεται για να παράγει τέτοια υλικά είναι πολύ χαμηλή.
«Δεν νομίζω ότι ο κ. Habeck θα μου κάνει τη χάρη», είπε ο Spohr στη διάσκεψη του Αμβούργου, αναφερόμενος στον Γερμανό υπουργό Ενέργειας Robert Habeck.
Οι αερομεταφορές αναζητούν εναλλακτικές λύσεις
Τα σχόλια του επικεφαλής της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Γερμανίας έρχονται καθώς η αεροπορική βιομηχανία αναζητά εναλλακτικές λύσεις στα παραδοσιακά αεροπορικά καύσιμα που έχουν υψηλές εκπομπές άνθρακα. Τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα προσφέρουν έναν δρόμο προς την επίτευξη αυτού του στόχου, καθώς είναι βιοκαύσιμα που κατασκευάζονται με χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα. Η πράσινη κηροζίνη, ή συνθετική κηροζίνη (e-kerosene) είναι ένας τύπος βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων που παρασκευάζεται από διοξείδιο του άνθρακα και νερό, αλλά απαιτεί πολύ μεγάλη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Η υψηλή ζήτηση και η ανάγκη για μεγάλες ποσότητες ενέργειας έχουν κάνει τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα ακριβά – και οι ηγέτες της αεροπορικής βιομηχανίας προβληματίζονται σχετικά με το πώς μπορεί να πραγματοποιηθεί η μετάβαση σε τέτοιες πηγές καυσίμων αφού θα αυξήσει πολύ την τιμή των αεροπορικών ταξιδιών για τους πελάτες.
Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι η υιοθέτηση της συνθετικής κηροζίνης - μόνο στην Ευρώπη, θα μπορούσε να εξοικονομήσει εκατομμύρια τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030.
Στελέχη του κλάδου όπως ο Spohr έχουν αναγνωρίσει ότι τέτοιες πηγές καυσίμων ανοίγουν το δρόμο για την απαλλαγή των αερομεταφορών από τις εκπομπές άνθρακα. Ταυτόχρονα, όμως, ο Spohr έχει απορρίψει τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί επιβολής στόχου ποσοστώσεων για τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα στις αεροπορικές εταιρείες για να προωθήσει τις καθαρότερες επιλογές.
«Με τους σημερινούς όρους, δεν είναι καλή ιδέα, ακόμη κι αν υπήρχε η διαθεσιμότητα των ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας που χρειαζόμαστε, δεδομένου ότι έχουν πολύ υψηλό κόστος που στο τέλος θα πρέπει να πληρώσει ο επιβάτης», είπε ο Spohr κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. νωρίτερα αυτό το μήνα.
Η χωρητικότητα είναι επίσης ένας από τους βασικούς περιορισμούς αν πρόκειται να αυξηθεί υποχρεωτικά η χρήση οικολογικών εναλλακτικών καυσίμων.
Οι προϋποθέσεις για να αυξηθεί η χρήση πράσινων καυσίμων
«Εάν η Lufthansa χρησιμοποιούσε όλα τα διαθέσιμα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα αυτή τη στιγμή, θα της έφταναν για πτήσεις λιγότερο κι από δύο εβδομάδες. Απαιτούνται επειγόντως η ανάπτυξη των βιώσιμων καυσίμων, υψηλότερη διαθεσιμότητα και σχετικά χαμηλότερες τιμές για να καταστεί δυνατή η μεγαλύτερη χρήση τους» απάντησε εκπρόσωπος της Lufthansa σε σχετικό ερώτημα του Fortune.
Ακόμα και τώρα, η Lufthansa είναι μπροστά από τις άλλες εταιρείες σε ότι αφορά τη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων - που βρίσκεται παγκοσμίως, στο 0,1% των συνόλου καυσίμων των αεροπορικών εταιρειών, ενώ στο 0,2% για τη Lufthansa.
«Η χρήση των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων βρίσκεται ακόμη στην αρχή της, οι διαθέσιμοι όγκοι είναι πολύ χαμηλοί και το μερίδιο τους στη συνολική κατανάλωση καυσίμων του Ομίλου Lufthansa είναι αντίστοιχα πολύ μικρό», είπε ο εκπρόσωπος. «Ο Όμιλος Lufthansa κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πτήσεων», κατέληξε.
www.worldenergynews.gr
Ωστόσο, ενώ η Lufthansa προσπάθησε να κάνει τα αδύνατα δυνατά για να υιοθετήσει βιώσιμες πρακτικές, ο επικεφαλής της εταιρείας δήλωσε ότι αν επιχειρήσει να κάνει τη μετάβαση στα πράσινα καύσιμα, για παράδειγμα στην συνθετική κηροζίνη, θα έχει πολύ μεγάλο κόστος - όσο κοστίζει το ήμισυ της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας της Γερμανίας.
Πολύ υψηλές απαιτήσεις ενέργειας
«Θα χρειαζόμασταν περίπου τη μισή ηλεκτρική ενέργεια της Γερμανίας για να δημιουργήσουμε αρκετά καύσιμα», δήλωσε ο Carsten Spohr της Lufthansa σε συνέδριο αερομεταφορών τη Δευτέρα 25/9, αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg.Ο Carsten Spohr πρόσθεσε ότι ενώ τα πράσινα καύσιμα που κατασκευάζονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα βοηθούσαν τη Lufthansa να απανθρακοποιήσει την κατανάλωση καυσίμων της, η πιθανότητα να έχει όση ηλεκτρική ενέργεια χρειάζεται για να παράγει τέτοια υλικά είναι πολύ χαμηλή.
«Δεν νομίζω ότι ο κ. Habeck θα μου κάνει τη χάρη», είπε ο Spohr στη διάσκεψη του Αμβούργου, αναφερόμενος στον Γερμανό υπουργό Ενέργειας Robert Habeck.
Οι αερομεταφορές αναζητούν εναλλακτικές λύσεις
Τα σχόλια του επικεφαλής της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Γερμανίας έρχονται καθώς η αεροπορική βιομηχανία αναζητά εναλλακτικές λύσεις στα παραδοσιακά αεροπορικά καύσιμα που έχουν υψηλές εκπομπές άνθρακα. Τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα προσφέρουν έναν δρόμο προς την επίτευξη αυτού του στόχου, καθώς είναι βιοκαύσιμα που κατασκευάζονται με χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα. Η πράσινη κηροζίνη, ή συνθετική κηροζίνη (e-kerosene) είναι ένας τύπος βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων που παρασκευάζεται από διοξείδιο του άνθρακα και νερό, αλλά απαιτεί πολύ μεγάλη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Η υψηλή ζήτηση και η ανάγκη για μεγάλες ποσότητες ενέργειας έχουν κάνει τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα ακριβά – και οι ηγέτες της αεροπορικής βιομηχανίας προβληματίζονται σχετικά με το πώς μπορεί να πραγματοποιηθεί η μετάβαση σε τέτοιες πηγές καυσίμων αφού θα αυξήσει πολύ την τιμή των αεροπορικών ταξιδιών για τους πελάτες.
Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι η υιοθέτηση της συνθετικής κηροζίνης - μόνο στην Ευρώπη, θα μπορούσε να εξοικονομήσει εκατομμύρια τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030.
Στελέχη του κλάδου όπως ο Spohr έχουν αναγνωρίσει ότι τέτοιες πηγές καυσίμων ανοίγουν το δρόμο για την απαλλαγή των αερομεταφορών από τις εκπομπές άνθρακα. Ταυτόχρονα, όμως, ο Spohr έχει απορρίψει τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί επιβολής στόχου ποσοστώσεων για τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα στις αεροπορικές εταιρείες για να προωθήσει τις καθαρότερες επιλογές.
«Με τους σημερινούς όρους, δεν είναι καλή ιδέα, ακόμη κι αν υπήρχε η διαθεσιμότητα των ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας που χρειαζόμαστε, δεδομένου ότι έχουν πολύ υψηλό κόστος που στο τέλος θα πρέπει να πληρώσει ο επιβάτης», είπε ο Spohr κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. νωρίτερα αυτό το μήνα.
Η χωρητικότητα είναι επίσης ένας από τους βασικούς περιορισμούς αν πρόκειται να αυξηθεί υποχρεωτικά η χρήση οικολογικών εναλλακτικών καυσίμων.
Οι προϋποθέσεις για να αυξηθεί η χρήση πράσινων καυσίμων
«Εάν η Lufthansa χρησιμοποιούσε όλα τα διαθέσιμα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα αυτή τη στιγμή, θα της έφταναν για πτήσεις λιγότερο κι από δύο εβδομάδες. Απαιτούνται επειγόντως η ανάπτυξη των βιώσιμων καυσίμων, υψηλότερη διαθεσιμότητα και σχετικά χαμηλότερες τιμές για να καταστεί δυνατή η μεγαλύτερη χρήση τους» απάντησε εκπρόσωπος της Lufthansa σε σχετικό ερώτημα του Fortune.
Ακόμα και τώρα, η Lufthansa είναι μπροστά από τις άλλες εταιρείες σε ότι αφορά τη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων - που βρίσκεται παγκοσμίως, στο 0,1% των συνόλου καυσίμων των αεροπορικών εταιρειών, ενώ στο 0,2% για τη Lufthansa.
«Η χρήση των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων βρίσκεται ακόμη στην αρχή της, οι διαθέσιμοι όγκοι είναι πολύ χαμηλοί και το μερίδιο τους στη συνολική κατανάλωση καυσίμων του Ομίλου Lufthansa είναι αντίστοιχα πολύ μικρό», είπε ο εκπρόσωπος. «Ο Όμιλος Lufthansa κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πτήσεων», κατέληξε.
www.worldenergynews.gr