EY και Savillis ανέλαβαν τις προμελέτες για την αξιοποίηση των σιδηροδρομικών σταθμών Πειραιά και Θεσσαλονίκης

EY και Savillis ανέλαβαν τις προμελέτες για την αξιοποίηση των σιδηροδρομικών σταθμών Πειραιά και Θεσσαλονίκης

Οι ανάδοχοι καλούνται να διερευνήσουν και να αποτυπώσουν τις υφιστάμενες συνθήκες στις περιοχές των δύο τερματικών σταθμών, να αξιολογήσουν τα διαφορετικά σενάρια από άποψη βιωσιμότητας

 

Στη γραμμή της εκκίνησης βρίσκεται η αξιοποίηση των σιδηροδρομικών σταθμών σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Μετά τα σενάρια για τη δημιουργία εμπορικών κέντρων, ακόμη και ξενοδοχείων, που είχαν μαγνητίσει τα φώτα της δημοσιότητας το 2017, τα σχέδια παρέμειναν στα συρτάρια. Η ΓΑΙΑΟΣΕ, στην οποία ανήκουν τα ακίνητα στα οποία στεγάζονται οι δύο επιβατικοί σταθμοί, συνολικής έκτασης άνω των 100 στρεμμάτων, βάζει μπρος την εξέταση εναλλακτικών σεναρίων για την εμπορική αξιοποίησή τους.


Τις προηγούμενες ημέρες, η διοίκηση της εταιρείας ανέθεσε τις προμελέτες των σεναρίων ανάπτυξης των δύο σιδηροδρομικών σταθμών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, στις Savills ΕΛΛΑΣ και ERNST AND YOUNG ΕΛΛΑΣ αντίστοιχα. Οι δύο εταιρείες έχουν στη διάθεσή τους δύο μήνες για να εξετάσουν τα διαφορετικά σενάρια και να οριστικοποιήσουν τις προτάσεις τους.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει των σεναρίων που είχαν προκριθεί κατά την περασμένη πενταετία, κυρίαρχος στόχος ήταν η εμπορική αξιοποίηση των δύο κεντρικών σιδηροδρομικών σταθμών, στα πρότυπα του εξωτερικού. Εξάλλου, τα κτήρια των επιβατικών σταθμών είναι εμβληματικά και για τις δύο πόλεις, παρότι οι συνθήκες σήμερα είναι αρκετά διαφορετικές.

Ο επιβατικός σταθμός του Πειραιά βρίσκεται στο επίκεντρο μίας κοσμογονίας που συντελείται σήμερα γύρω από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, που εξελίσσεται μετά και την άφιξη του μετρό στον μεγαλύτερο συγκοινωνιακό κόμβο της πόλης. Παράλληλα, στην περιοχή αναπτύσσονται και πρότζεκτς, όπως η εμβληματική ανάπλαση του Πύργου του Πειραιά από τη Dimand. Από την άλλη, ο σταθμός της Θεσσαλονίκης μπορεί να αποτελεί ένα τοπόσημο για την πόλη, έχει αφεθεί όμως να παρακμάζει. Παρόλα αυτά, η κατασκευή στην περιοχή του τερματικού σταθμού του πολυαναμενόμενου μετρό της πόλης, φέρνει αέρα ανανέωσης.


Τα σενάρια

Σύμφωνα με τα σενάρια, που στηρίχθηκαν στην Πολεοδομική Μελέτη και την αντίστοιχη ΣΜΠΕ, το εμπορικό κέντρο, τύπου Mall, πάνω από τον τερματικό σταθμό του Πειραιά, θα είχε έκταση 40.000 τ.μ. Σε αυτό, θα φιλοξενούνταν εμπορικές χρήσεις, πολυχώρος αναψυχής, κεντρική αγορά τροφίμων, πάρκινγκ 800 θέσεων κ.ά., με παράλληλη διατήρηση του παλιού κτηρίου του σταθμού, που έχει κριθεί διατηρητέο από το 1987. Ως εμπόδιο που οδήγησε στην καθυστέρηση του πρότζεκτ προβάλουν τα προβλήματα με τις χρήσεις γης.

Την κατασκευή mall άνω από τις αποβάθρες και του σιδηροδρομικού σταθμού της Θεσσαλονίκης προέβλεπαν τα σενάρια της προηγούμενης δεκαετίας. Μάλιστα, γύρω από το εμπορικό κέντρο προβλεπόταν χώρος πρασίνου, καθώς και πάρκινγκ. Στόχος βεβαίως είναι η αναβάθμιση ευρύτερα της δυτικής πλευράς της πόλης.

Σε αυτή την κατεύθυνση, οι ανάδοχοι καλούνται να διερευνήσουν και να αποτυπώσουν τις υφιστάμενες συνθήκες στις περιοχές των δύο τερματικών σταθμών, να αξιολογήσουν τα διαφορετικά σενάρια από άποψη βιωσιμότητας, καθώς και να βολιδοσκοπήσουν και καταγράψουν το επενδυτικό ενδιαφέρον. Στο πλαίσιο αυτό, θα καταγράψουν και ανταγωνιστικά πρότζεκτς, αλλά θα αποτυπώσουν και το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τα δύο ακίνητα.


Τα δύο ακίνητα

O Σιδηροδρομικός Σταθμός Πειραιώς, που σήμερα αποτελεί τον τερματικό σταθμό του προαστιακού και του υπεραστικού δικτύου, βρίσκεται σε προνομιακή τοποθεσία. Γειτνιάζει με το λιμάνι του Πειραιά και με τον τερματικό σταθμό του ΗΣΑΠ. Το συνολικό εμβαδόν του ακινήτου ανέρχεται σε 13 στρ. περίπου. Τo βασικό κτήριο του Σιδηροδρομικού Σταθμού αποτελείται από ένα κεντρικό διώροφο τμήμα και δύο πλαϊνά ισόγεια τμήματα, με συνολικό εμβαδόν 590 τ.μ.

Το κτίριο έχει κατασκευαστεί στις αρχές του 20ου αιώνα και βρίσκεται εντός της περιοχής του ιστορικού κέντρου του Πειραιά.
Αντίστοιχα, η συνολική έκταση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης είναι περίπου 90 στρ. Βρίσκεται στο δυτικό τμήμα του κέντρου της πόλης και αποτελεί κέντρο μεταφορών, καθώς πέραν του σιδηροδρομικού σταθμού, λειτουργεί αφετηρία αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ. Λόγω των παραπάνω, το ακίνητο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης