Τελευταία Νέα
Αναλύσεις

Φόροι και εισφορές «πνίγουν» τους πρατηριούχους, που τείνουν να μηδενίσουν τα περιθώρια κέρδους

Φόροι και εισφορές «πνίγουν» τους πρατηριούχους, που τείνουν να μηδενίσουν τα περιθώρια κέρδους
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ο κλάδος να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει
Σε οικονομικό αδιέξοδο οδηγείται ο κλάδος των πρατηρίων καυσίμων.
Ο κίνδυνος είναι υπαρκτός ακόμη και να …κατεβάσει ρολά, όπως λένε οι ιδιοκτήτες που θεωρούν δυσβάσταχτα τα καθημερινά έξοδα, την ίδια στιγμή που μειώνονται τα έσοδα.  
Οι αιτίες του «κακού» είναι το νέο καθεστώς ασφαλιστικών εισφορών, η φορολογία των επιχειρήσεων και η κύρια πηγή όλων είναι η μείωση της κατανάλωσης που τους υποχρεώνει να κατεβάζουν το περιθώριο κέρδους: Από τα 5 και 6 λεπτά το λίτρο μειώθηκε στα 3 λεπτά το λίτρο, ενώ μέχρι πρότινος έφθανε μέχρι τα 9 λεπτά το λίτρο.  
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων - ΠΟΠΕΚ κ. Γιώργος Ασμάτογλου υποστηρίζει στο World Energy News ότι το 82% με 92% των καθαρών κερδών του πρατηρίου πηγαίνουν στην κάλυψη των εξόδων αφήνοντας ελάχιστο διαθέσιμο εισόδημα για τους πρατηριούχους για να επιβιώσουν.
Ο κ. Ασμάτογλου υποστηρίζει ότι το κόστος των Pos δεν έχει περάσει στη κατανάλωση, το οποίο αντιστοιχεί στα 12 ευρώ στα 1.000 λίτρα με αποτέλεσμα το καθαρό κέρδος του πρατηριούχου να μειώνεται στα 38 ευρώ στα 1.000 λίτρα.
Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ αναφέρει ότι κλάδος λόγω των οικονομικών συνθηκών οδηγείται σε λουκέτο.
Να σημειωθεί ότι την Κυριακή 19 Μαρτίου, ο κλάδος θα πραγματοποιήσει την ετήσια απολογιστική του συνέλευση σε πανελλαδικό επίπεδο.

Ανοιχτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων

Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο ο κλάδος να αποφασίσει κινητοποιήσεις, ενώ αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο οι πρατηριούχοι να αποφασίσουν και το κλείσιμο των πρατηρίων πριν τους κλείσει το ίδιο το θνησιγενές περιβάλλον.
Να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι τιμές των καυσίμων «απογειώθηκαν» το Φεβρουάριο εξαιτίας της ανόδου των διεθνών τιμών, ενώ σήμερα βρίσκονται σε φάση υποχώρησης.
Πιο αναλυτικά οι τιμές σε βενζίνη και πετρέλαιο κίνησης αυξήθηκαν κατά 18,2%, στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 39,9% και στο φυσικό αέριο κατά 17%.
Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν, μάλιστα, ότι η Ελλάδα παραμένει στις υψηλότερες θέσεις μεταξύ των υπολοίπων κρατών της Ε.Ε. στις τελικές τιμές των καυσίμων, απέχοντας ως και 16 λεπτά το λίτρο από τη μέση τιμή!
Κατόπιν τούτου δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη ότι συνεχίζεται η μείωση της κατανάλωσης των καυσίμων (- 3,3% το Δεκέμβριο και - 4% κατά μέσο όρο το 2016), όπως επίσης ότι τον πρώτο μήνα του έτους υπήρξε υστέρηση στα έσοδα (17 εκατ. ευρώ) από τον ΕΦΚ πετρελαιοειδών, με φόντο τις προβλέψεις του υπουργείου Οικονομικών για αύξηση των εν λόγω εσόδων κατά 420 εκατ. ευρώ στο σύνολο του έτους.

Νίκος Θεοδωρόπουλος

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης