Ωριμάζουν επενδύσεις ως 300 εκατ. στα logistics σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ωριμάζουν επενδύσεις ως 300 εκατ. στα logistics σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Η ωρίμανση των δύο έργων προχωρά με καλούς ρυθμούς από τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ.

Μέσα στον ορίζοντα του επόμενου έτους αναμένονται οι διαγωνισμοί για τα δύο εμπορευματικά πρότζεκτς που θα αλλάξουν τον μεταφορικό χάρτη Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Το πρώτο χτύπημα θα είναι ως το τέλος του έτους το έργο για τη μετεγκατάσταση των μεταφορικών επιχειρήσεων από τον Ελαιώνα στη Φυλή, ενώ αναμένεται να ακολουθήσει το καλοκαίρι του 2024 ο διαγωνισμός για τη δημιουργία του μεγαλύτερου logistics park στη Βόρεια Ελλάδα, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου της Θεσσαλονίκης.

Τα δύο έργα θα απελευθερώσουν τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας από το πλήθος των φορτηγών που δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση σε βασικούς οδικούς άξονες, περιορίζοντας εκτός από την ταλαιπωρία των οδηγών και τους εκπεμπόμενους ρύπους.

Η σύνδεση και των δύο έργων με τον σιδηρόδρομο θα εξασφαλίσει πιο «πράσινες» μεταφορές εμπορευμάτων, καθώς θα μειώσει ραγδαία το ανθρακικό - περιβαλλοντικό αποτύπωμα εντός αστικού ιστού. Παράλληλα, τα κέντρα των δύο πόλεων θα εφοδιάζονται με μηδενικούς ρύπους όλο το 24ωρο, ενώ ο σχεδιασμός περιλαμβάνει φιλικά υλικά.

Η ωρίμανση των δύο έργων προχωρά με καλούς ρυθμούς από τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ.

Υποδοχέας για του διαμεταφορείς της Αθήνας

Περίπου 4.000 φορτηγά θα απομακρυνθούν από τον Δήμο Αθηναίων, χάρη στον οργανωμένο υποδοχέα που θα γίνει σε ακίνητο 447 στρ. του Δήμου Φυλής. Η επένδυση που θα απαιτηθεί για την προετοιμασία του χώρου, ο οποίος θα υποδεχθεί τις 350 μεταφορικές επιχειρήσεις που σήμερα βρίσκονται εγκατεστημένες, υπό ακαθόριστο νομικό καθεστώς, στον Ελαιώνα, εκτιμάται σε 32 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει επίσης σύνδεση της έκτασης με την Αττική Οδό, καθώς και σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο ανάδοχος του έργου, που θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ ή παραχώρηση, θα αναλάβει να κατασκευάσει όλες τις σύγχρονες υποδομές που απαιτούνται για τη μετεγκατάσταση των μεταφορέων σε μία έκταση περί τα 80-100 στρ., ώστε να είναι έτοιμες το 2025. Επίσης, θα δοθεί κίνητρο στις μεταφορικές επιχειρήσεις για να μετακινηθούν στη Φυλή. Για τον σκοπό αυτόν έχουν εξασφαλιστεί πόροι, ύψους 21 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Στο υπόλοιπο της τεράστιας έκτασης, ο ιδιώτης ανάδοχος θα μπορεί να αναπτύξει ποικίλες δραστηριότητες, μεταφορών, διαμετακόμισης, εμπορικές, μεικτών χρήσεων κλπ.

Οι συνολικές επενδύσεις για τη μετεγκατάσταση 350 μεταφορικών επιχειρήσεων από τον Ελαιώνα στη Φυλή αναμένεται να υπερβούν τα 500 εκατ. και η οικονομική δραστηριότητα το 1 δισ. ευρώ.

Το μεγαλύτερο logistics hub στη Βόρεια Ελλάδα

Σε καλό δρόμο βρίσκεται και η ωρίμανση του δεύτερου πρότζεκτ του PPF για το στρατόπεδο Γκόνου της Θεσσαλονίκης για την ανάπτυξη του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου πολυτροπικών μεταφορών της Βόρειας Ελλάδας. Πρόκειται για ένα ακίνητο, που έχει παραχωρηθεί κατά χρήση στη ΓΑΙΑΟΣΕ, έκτασης 672 στρ., το οποίο γειτνιάζει με το λιμάνι και τις σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις.

Η σύμβαση της ΓΑΙΑΟΣΕ με το ΤΑΙΠΕΔ έχει υπογραφεί και θα χρηματοδοτηθεί από ίδιους πόρους της εταιρείας, που εκτιμώνται περί το 1 εκατ. ευρώ. Σε εξέλιξη βρίσκονται αυτή την περίοδο οι τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες. Η διάρκεια της παραχώρησης αναμένεται να ανέλθει τουλάχιστον σε 30 έτη.

Η προμελέτη σκοπιμότητας που διενήργησε η ΓΑΙΟΣΕ, σε συνεργασία με μεγάλο διεθνή οίκο, κατέληξε σε δύο εναλλακτικά σενάρια με διαφορετικό μίγμα χρήσεων logistics και μεταποίησης, ενώ εξετάστηκε και χρήση για συναρμολόγηση εξαρτημάτων που έρχονται από την Άπω Ανατολή. Το ύψος της επένδυσης ανάλογα με το μίγμα που θα επιλεγεί εκτιμάται από 120 ως και 260 εκατ. ευρώ. Βάσει των εξεταζόμενων σεναρίων, η εσωτερική απόδοση των ιδίων κεφαλαίων εκτιμάται περί το 10% και το project IRR ανέρχεται σε 6-7%, ενώ αναμένονται οφέλη άνω των 325 εκατ. ευρώ σε όρους Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας, με το 30% αυτών να είναι άμεσα. Σε επίπεδο απασχόλησης εκτιμώνται 3.500 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων το 30% άμεσες.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης