Ενέργεια

Φινλανδία: Στο παρά πέντε της πλήρους μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση των μεταφορών της

Φινλανδία: Στο παρά πέντε της πλήρους μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση των μεταφορών της
Η μέση τιμή των 50.000 ευρώ για ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ένα άλλο στοιχείο που αποτρέπει σήμερα πολλά φινλανδικά νοικοκυριά, ενώ η έλλειψη σημείων φόρτισης και συναφών υποδομών το δεύτερο σύμφωνα με την Euractiv
Ολοταχώς προς την πλήρη την πλήρη ηλεκτροκίνηση των μεταφορών της κινείται η Φινλανδία καθώς η στάση απέναντι στα ηλεκτρικά οχήματα γίνεται πιο ευνοϊκή, και οι τιμές της βενζίνης συμβάλλουν στην προώθηση της αλλαγής όπως μεταφέρει η Euractiv.
Σε μια χώρα όμως όπου η μέση απόσταση μεταξύ των μεγάλων πόλεων κυμαίνονται μεταξύ 100 και 500 χιλιομέτρων, η στάση φαίνεται να αλλάζει γρήγορα και οι υψηλότερες τιμές της βενζίνης έχουν κάνει τους οδηγούς να αναθεωρήσουν την στάση τους, απέναντι στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η Φινλανδία έχει πληθυσμό 5,5 εκατομμυρίων κατοίκων και 2,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αλλά μόνο το 18% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Φινλανδία το 2022 ήταν πλήρως ηλεκτρικά.
Σύμφωνα με την έρευνα, ενώ το 44% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι έτοιμοι να κινηθούν πλήρως ηλεκτρικά, περίπου 82% δήλωσαν ότι είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν ένα βενζινοκίνητο υβριδικό αυτοκίνητο, ενώ το 55% είπε ότι θα επέλεγαν ένα plug-in υβριδικό.

Η μέση τιμή των 50.000 ευρώ για ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ο πρώτος λόγος που αποτρέπει πολλά φινλανδικά νοικοκυριά από την αγορά του, ενώ η έλλειψη σημείων φόρτισης και συναφών υποδομών είναι ο δεύετερος λόγος τους αποτρέπει από την αγορά τέτοιων αυτοκινήτων, και ενώ ο αριθμός των σημείων φόρτισης αυξάνεται, αυτό δεν συμβαίνει αρκετά γρήγορα ώστε να καλύψει τη ζήτηση.

Ο αριθμός των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων προβλέπεται να αυξηθεί, με το μερίδιό τους να φτάνει το 42% έως το 2025 και σχεδόν το 70% έως το 2030, αναφέρεται σε έρευνα του Φινλανδικού Κέντρου Πληροφόρησης του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, που δημοσιεύθηκε την Τρίτη.

«Όσο μεγαλύτερη είναι η προσωπική εμπειρία με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο πιο θετική είναι η στάση απέναντί τους», δήλωσε ο Tero Kallio, διευθύνων σύμβουλος της Φινλανδικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης