Σύμφωνα με ανάλυση που δημοσίευσε το ινστιτούτο CE Delft, ο αριθμός των ιδιωτικών πτήσεων στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 64% σε 572.806 το 2022 γράφει το Euractiv
Η Αυστρία, η Γαλλία και η Ολλανδία ζητούν αυστηρότερους κανόνες που να ρυθμίζουν τις πτήσεις των ιδιωτικών τζετ που καταναλώνουν πολλά καύσιμα, ανέφεραν οι τρεις χώρες σε επιστολή που απέστειλαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με πρωτοβουλία του αυστριακού υπουργείου Περιβάλλοντος της Βιέννης, όπως μεταφέρει το Euractiv.
«Οι πτήσεις με ιδιωτικά τζετ αποτελούν χόμπι των πλουσίων, αλλά δεν γίνεται όλοι μας να πληρώνουμε γι’ αυτές, διότι κάθε πτήση με ιδιωτικό τζετ είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για το κλίμα μας», τόνισε η υπουργός Περιβάλλοντος Leonore Gewessler (Πράσινοι), θέτοντας επίσης, το θέμα της ισότητας των πτήσεων με ιδιωτικά τζετ στην ημερήσια διάταξη της επικείμενης συνόδου των υπουργών Μεταφορών την 1η Ιουνίου.
Η αλήθεια των αριθμών
Η Κομισιόν αποφάσισε ότι οι αεροπορικές μεταφορές στην ΕΕ θα πρέπει να γίνουν και αυτές κλιματικά ουδέτερες έως το 2050.
Σύμφωνα με ανάλυση που δημοσίευσε το ερευνητικό ινστιτούτο CE Delft στα τέλη Μαρτίου, ο αριθμός των ιδιωτικών πτήσεων στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 64% σε 572.806 πέρυσι, όπως ανέφερε το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων.
Στην Αυστρία είναι σήμερα εγγεγραμμένα 227 ενεργά ιδιωτικά αεροσκάφη, σύμφωνα με έκθεση της Greenpeace που διερεύνησε την αυστριακή βιομηχανία ιδιωτικών τζετ και τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αυτά προκάλεσαν συνολικά τουλάχιστον 407.000 τόνους εκπομπών CO2, διένυσαν περίπου 96 εκατομμύρια χιλιόμετρα και περιστράφηκαν έτσι γύρω από τη γη 2.399 φορές, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΜΚΟ.
Οι αυστριακοί στόχοι
Πρόσφατα, η Greenpeace Αυστρίας έκρουσε επίσης τον κώδωνα του κινδύνου για την τελευταία έκθεση απογραφής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, η οποία περιγράφει σενάρια με βάση την εξέλιξη των αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2030.
Η αυστριακή κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο να επιτύχει ουδετερότητα ως το 2040, αλλά σύμφωνα με την έκθεση, θα μπορέσει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόνο κατά 30% ως το 2050 σε σχέση με το 1990 και έτσι αναμένεται να χάσει ακόμη και τους λιγότερο φιλόδοξους στόχους της ΕΕ που αποσκοπούν στην ουδετερότητα ως το 2050.
www.worldenergynews.gr
«Οι πτήσεις με ιδιωτικά τζετ αποτελούν χόμπι των πλουσίων, αλλά δεν γίνεται όλοι μας να πληρώνουμε γι’ αυτές, διότι κάθε πτήση με ιδιωτικό τζετ είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για το κλίμα μας», τόνισε η υπουργός Περιβάλλοντος Leonore Gewessler (Πράσινοι), θέτοντας επίσης, το θέμα της ισότητας των πτήσεων με ιδιωτικά τζετ στην ημερήσια διάταξη της επικείμενης συνόδου των υπουργών Μεταφορών την 1η Ιουνίου.
Η αλήθεια των αριθμών
Η Κομισιόν αποφάσισε ότι οι αεροπορικές μεταφορές στην ΕΕ θα πρέπει να γίνουν και αυτές κλιματικά ουδέτερες έως το 2050.
Σύμφωνα με ανάλυση που δημοσίευσε το ερευνητικό ινστιτούτο CE Delft στα τέλη Μαρτίου, ο αριθμός των ιδιωτικών πτήσεων στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 64% σε 572.806 πέρυσι, όπως ανέφερε το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων.
Στην Αυστρία είναι σήμερα εγγεγραμμένα 227 ενεργά ιδιωτικά αεροσκάφη, σύμφωνα με έκθεση της Greenpeace που διερεύνησε την αυστριακή βιομηχανία ιδιωτικών τζετ και τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αυτά προκάλεσαν συνολικά τουλάχιστον 407.000 τόνους εκπομπών CO2, διένυσαν περίπου 96 εκατομμύρια χιλιόμετρα και περιστράφηκαν έτσι γύρω από τη γη 2.399 φορές, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΜΚΟ.
Οι αυστριακοί στόχοι
Πρόσφατα, η Greenpeace Αυστρίας έκρουσε επίσης τον κώδωνα του κινδύνου για την τελευταία έκθεση απογραφής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, η οποία περιγράφει σενάρια με βάση την εξέλιξη των αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2030.
Η αυστριακή κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο να επιτύχει ουδετερότητα ως το 2040, αλλά σύμφωνα με την έκθεση, θα μπορέσει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόνο κατά 30% ως το 2050 σε σχέση με το 1990 και έτσι αναμένεται να χάσει ακόμη και τους λιγότερο φιλόδοξους στόχους της ΕΕ που αποσκοπούν στην ουδετερότητα ως το 2050.
www.worldenergynews.gr