Η Ρωσία αύξησε τις αποστολές του καυσίμου κινητήρων σε αφρικανικές χώρες όπως η Νιγηρία, η Τυνησία και η Λιβύη μετά την απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά προϊόντα
Η Ρωσία αύξησε τις εξαγωγές βενζίνης κατά σχεδόν 50% από έτος σε έτος το πρώτο τρίμηνο, στέλνοντας φορτία απευθείας στην Αφρική καθώς χάραξε νέους εμπορικούς δρόμους μετά την επιβολή κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο ρωσικό πετρέλαιο, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων.
Aφρική, ο νέος πελάτης
Η Ρωσία αύξησε τις αποστολές του καυσίμου κινητήρων σε αφρικανικές χώρες όπως η Νιγηρία, η Τυνησία και η Λιβύη μετά την απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά προϊόντα στις 5 Φεβρουαρίου.
Το ανώτατο όριο τιμής 100 δολαρίων ανά βαρέλι για τη ρωσική βενζίνη και το πετρέλαιο που επιβλήθηκε από την Ομάδα των G7, την ΕΕ και την Αυστραλία ανάγκασε τη Μόσχα να βρει νέες αγορές.
Στο παρελθόν εξήγαγε περίπου 2,5 εκατομμύρια τόνους (60.000 βαρέλια ημερησίως) βενζίνης ετησίως στην Ευρώπη.
Οι προσπάθειες της Ρωσίας να ενισχύσει τις πωλήσεις βενζίνης στην Αφρική βοήθησαν στη μείωση των εξαγωγών από την Ολλανδία, όπου νέοι κανονισμοί τέθηκαν σε ισχύ την 1η Απριλίου που απαιτούσαν τα μείγματα καυσίμων για τις εξαγωγικές αγορές να πληρούν τα πρότυπα για την περιεκτικότητα σε θείο, βενζόλιο και μαγγάνιο.
Χάνει μερίδιο η Ευρώπη
«Φαίνεται ότι η Ευρώπη χάνει κάποιο μερίδιο αγοράς από τη Ρωσία όσον αφορά τις εξαγωγές βενζίνης στη Νιγηρία», ανέφεραν σε σημείωμα αναλυτές της εταιρείας συμβούλων FGE.
Το ανώτατο όριο τιμής της βενζίνης είναι υπερδιπλάσιο από το ανώτατο όριο που επιβάλλεται στη νάφθα, καθιστώντας πιο κερδοφόρους τους Ρώσους πωλητές να αναμειγνύουν τη νάφθα με βενζίνη, σημείωσε η FGE, και να πωλούν στα 100 δολάρια το βαρέλι αντί για μόλις 45 δολάρια.
Η Ρωσία εξήγαγε 1,9 εκατομμύρια βενζίνη μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου φέτος, από 1,3 εκατομμύρια τόνους το πρώτο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Μια άλλη εταιρεία παρακολούθησης πλοίων Kpler δεσμεύει τις εξαγωγές Ιανουαρίου-Μαρτίου σε 2,2 εκατομμύρια τόνους, από περίπου 1,5 εκατομμύρια τόνους την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η Μόσχα εξάγει συνήθως περισσότερη βενζίνη κατά τους χειμερινούς μήνες, όταν η εγχώρια ζήτηση είναι υποτονική και τα διυλιστήρια της κλείνουν για συντήρηση, είπαν οι αναλυτές.
Όγκοι ρεκόρ στην Αφρική
Αλλά αναγκάστηκε να βρει εναλλακτικούς αγοραστές αφού οι εμπορικοί κόμβοι Αμβέρσας-Ρότερνταμ-Άμστερνταμ και το λιμάνι Ventspils της Λετονίας απέφυγαν τα προϊόντα της.
Η Αφρική εισήγαγε όγκους ρεκόρ ρωσικής βενζίνης το πρώτο τρίμηνο σε 812.000 τόνους, που ισοδυναμούν με περίπου το ένα τρίτο των συνολικών εξαγωγών καυσίμων της Ρωσίας, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
Πριν από την απαγόρευση της ΕΕ, η Ρωσία εξήγαγε βενζίνη στην Αφρική κυρίως μέσω Ventspils, όπου αναμιγνύεται με ρωσική νάφθα για να πληροί τις προδιαγραφές των εισαγωγέων.
Η Ventspils εισήγαγε περίπου 550.000 τόνους ρωσικής βενζίνης το τέταρτο τρίμηνο, η οποία επρόκειτο να φτάσει στην Αφρική στις αρχές του 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Ωστόσο, οι φορτώσεις βενζίνης από τη Λετονία στην Αφρική εξαντλήθηκαν εντελώς τον Μάρτιο.
Η Νιγηρία αναδείχθηκε ως ο κορυφαίος αφρικανικός αγοραστής ρωσικής βενζίνης, εισάγοντας 488.000 τόνους το πρώτο τρίμηνο, από 38.000 τόνους την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
www.worldenergynews.gr
Aφρική, ο νέος πελάτης
Η Ρωσία αύξησε τις αποστολές του καυσίμου κινητήρων σε αφρικανικές χώρες όπως η Νιγηρία, η Τυνησία και η Λιβύη μετά την απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά προϊόντα στις 5 Φεβρουαρίου.
Το ανώτατο όριο τιμής 100 δολαρίων ανά βαρέλι για τη ρωσική βενζίνη και το πετρέλαιο που επιβλήθηκε από την Ομάδα των G7, την ΕΕ και την Αυστραλία ανάγκασε τη Μόσχα να βρει νέες αγορές.
Στο παρελθόν εξήγαγε περίπου 2,5 εκατομμύρια τόνους (60.000 βαρέλια ημερησίως) βενζίνης ετησίως στην Ευρώπη.
Οι προσπάθειες της Ρωσίας να ενισχύσει τις πωλήσεις βενζίνης στην Αφρική βοήθησαν στη μείωση των εξαγωγών από την Ολλανδία, όπου νέοι κανονισμοί τέθηκαν σε ισχύ την 1η Απριλίου που απαιτούσαν τα μείγματα καυσίμων για τις εξαγωγικές αγορές να πληρούν τα πρότυπα για την περιεκτικότητα σε θείο, βενζόλιο και μαγγάνιο.
Χάνει μερίδιο η Ευρώπη
«Φαίνεται ότι η Ευρώπη χάνει κάποιο μερίδιο αγοράς από τη Ρωσία όσον αφορά τις εξαγωγές βενζίνης στη Νιγηρία», ανέφεραν σε σημείωμα αναλυτές της εταιρείας συμβούλων FGE.
Το ανώτατο όριο τιμής της βενζίνης είναι υπερδιπλάσιο από το ανώτατο όριο που επιβάλλεται στη νάφθα, καθιστώντας πιο κερδοφόρους τους Ρώσους πωλητές να αναμειγνύουν τη νάφθα με βενζίνη, σημείωσε η FGE, και να πωλούν στα 100 δολάρια το βαρέλι αντί για μόλις 45 δολάρια.
Η Ρωσία εξήγαγε 1,9 εκατομμύρια βενζίνη μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου φέτος, από 1,3 εκατομμύρια τόνους το πρώτο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Μια άλλη εταιρεία παρακολούθησης πλοίων Kpler δεσμεύει τις εξαγωγές Ιανουαρίου-Μαρτίου σε 2,2 εκατομμύρια τόνους, από περίπου 1,5 εκατομμύρια τόνους την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η Μόσχα εξάγει συνήθως περισσότερη βενζίνη κατά τους χειμερινούς μήνες, όταν η εγχώρια ζήτηση είναι υποτονική και τα διυλιστήρια της κλείνουν για συντήρηση, είπαν οι αναλυτές.
Όγκοι ρεκόρ στην Αφρική
Αλλά αναγκάστηκε να βρει εναλλακτικούς αγοραστές αφού οι εμπορικοί κόμβοι Αμβέρσας-Ρότερνταμ-Άμστερνταμ και το λιμάνι Ventspils της Λετονίας απέφυγαν τα προϊόντα της.
Η Αφρική εισήγαγε όγκους ρεκόρ ρωσικής βενζίνης το πρώτο τρίμηνο σε 812.000 τόνους, που ισοδυναμούν με περίπου το ένα τρίτο των συνολικών εξαγωγών καυσίμων της Ρωσίας, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
Πριν από την απαγόρευση της ΕΕ, η Ρωσία εξήγαγε βενζίνη στην Αφρική κυρίως μέσω Ventspils, όπου αναμιγνύεται με ρωσική νάφθα για να πληροί τις προδιαγραφές των εισαγωγέων.
Η Ventspils εισήγαγε περίπου 550.000 τόνους ρωσικής βενζίνης το τέταρτο τρίμηνο, η οποία επρόκειτο να φτάσει στην Αφρική στις αρχές του 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Ωστόσο, οι φορτώσεις βενζίνης από τη Λετονία στην Αφρική εξαντλήθηκαν εντελώς τον Μάρτιο.
Η Νιγηρία αναδείχθηκε ως ο κορυφαίος αφρικανικός αγοραστής ρωσικής βενζίνης, εισάγοντας 488.000 τόνους το πρώτο τρίμηνο, από 38.000 τόνους την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
www.worldenergynews.gr