Την εκτίμηση ότι έως το 2030 ενδέχεται η Ευρώπη να μην κάνει χρήση του 60% της προγραμματισμένης χωρητικότητας σε LNG, έκανε σε νέα σημερινή της μελέτη το Ινστιτούτο Ενεργειακής Οικονομίας και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης (IEEFA)
Όπως αναμεταδίδει το Montel, η χωρητικότητα του τερματικού σταθμού LNG της Ευρώπης θα μπορούσε να αυξηθεί από 270 bcm στα τέλη του περασμένου έτους σε 400 bcm έως το 2030, με βάση τα τρέχοντα αναπτυξιακά σχέδια, αν και η ζήτηση μπορεί να ανέλθει σε μόλις 150 bcm, σύμφωνα με την πρόβλεψη της έκθεσης. Ο βαθμός χρήσης νέων και υφιστάμενων τερματικών LNG θα είναι μόνο 36% με βάση αυτό το σενάριο, πρόσθεσε η IEEFA.
Οι σοβαροί κίνδυνοι
Είναι σαφές ότι η απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο έχει οδηγήσει όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να στραφούν στα FSRU, δρομολογώντας μια σειρά νέων δρόμων και επιλογών. Η πλειοψηφία των χωρών κατασκευάζει νέες υποδομές με τις εισαγωγές LNG να σημειώνουν νέα ρεκόρ, έτσι ώστε να αντικαταστήσουν τους χαμένους όγκους ρωσικού φυσικού αερίου λόγω των επιπτώσεων από τον πόλεμο της Ουκρανίας.
Σύμφωνα με την συγγραφέα της εν λόγω έκθεσης, Ana Maria Jaller-Makarewicz, η Ευρώπη πρέπει να εξισορροπήσει προσεκτικά τα συστήματα φυσικού αερίου και LNG και να αποφύγει την ανατροπή της κλίμακας από την αξιοπιστία στον πλεονασματικό προσανατολισμό.
«Η ενίσχυση της υποδομής LNG της Ευρώπης δεν θα αυξήσει απαραίτητα την αξιοπιστία – υπάρχει απτός κίνδυνος να λανθάνουν τα περιουσιακά στοιχεία», πρόσθεσε.
Η Ισπανία αντιμετώπισε τον υψηλότερο κίνδυνο λανθάνοντος ενεργητικού στα 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, ακολουθούμενη από την Τουρκία με 44 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα και το Ηνωμένο Βασίλειο με 40 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, σύμφωνα με την έκθεση.
www.worldenergynews.gr