Ενέργεια

Motor Oil προς ΔΕΣΦΑ: Τα φτιάχνουμε ταχύτερα και φθηνότερα μόνοι μας

Motor Oil προς ΔΕΣΦΑ: Τα φτιάχνουμε ταχύτερα και φθηνότερα μόνοι μας
Επιστολή Motor Oil εκφράζει την απορία για διπλασιασμό του κόστους
Αφήστε μας να αναθέσουμε σε κατασκευαστική εταιρία του ομίλου τα έργα διπλασιασμού της δυναμικότητας του αγωγού φυσικού αερίου Πάτημα-Λιβαδειά και του μετρητικού-ρυθμιστικού σταθμού σύνδεσης του FSRU Διώρυγα ώστε να μειώσουμε το κόστος και το χρόνο κατασκευής τους.
Αυτό λέει η Motor Oil προς τον ΔΕΣΦΑ με επιστολή της στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το Σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου 2023 -2032, για τα δυο έργα που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του FSRU Διώρυγα. Χαρακτηρίζει ως «αδικαιολόγητα χρονικά απομακρυσμένη» την ένταξη του έργου Πάτημα Λιβαδειά τον Οκτώβριο του 2027 και εκφράζει απορία για τον διπλασιασμό του κόστους του μετρητικού σταθμού της «Διώρυγας» από 9,9 εκατ. ευρώ σε 19,5 εκατ. ευρώ.

Όπως επισημαίνεται στην επιστολή η ένταξη του έργου «Διπλασιασμός του Κλάδου υψηλής πίεσης Πάτημα-Λιβαδειά» στο σύστημα τον Οκτώβριο του 2027 είναι αδικαιολόγητα χρονικά απομακρυσμένη, ειδικά εάν ληφθεί υπόψιν ότι η σύνδεση του FSRU με το ΕΣΦΑ είναι προγραμματισμένη για τον Μάιο του 2025. Η ΜΟΗ επισημαίνει ακόμη ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου αγωγού είναι αναγκαία για τη λειτουργία του FSRU, το οποίο ως σημείο εισόδου στο ΕΣΦΑ θα αποτελεί τη μόνη εναλλακτική λύση εφοδιασμού σε περίπτωση συμφόρησης του τερματικού της Ρεβυθούσας ή και διακοπής της ροής φυσικού αερίου μέσω αγωγών.


Αδικαιολόγητος διπλασιασμός κόστους

Σε ότι αφορά δε τον προϋπολογισμό για το έργο « Μετρητικός Σταθμός για τη σύνδεση με το FSRU της Διώρυγα» η ΜΟΗ επισημαίνει ότι διπλασιάστηκε από 9,9 εκατ. ευρώ σε 19,5 εκατ. ευρώ και αυτό δημιουργεί απορία για τον λόγο που συνέβη, δεδομένου ότι έχουν μεν σημειωθεί αυξήσεις υλικών στην αγορά τον τελευταίο χρόνο αλλά όχι σε τέτοιον εκτεταμένο βαθμό.
Έχει ενδιαφέρον πάντως η πρόταση της ΜΟΗ προς τον ΔΕΣΦΑ. Όπως αναφέρει στην επιστολή της, ζητεί να δοθεί η δυνατότητα σε ομίλο εταιριών που διαθέτει μετοχές σε κατασκευαστικές (όπως η ίδια και προφανώς τον Ελλάκτωρα) να αναθέσει την κατασκευή των δυο έργων, με την καθοδήγηση του ΔΕΣΦΑ προκειμένου να επιτευχθεί μείωση κόστους αλλά και χρόνου.

Μάλιστα η ΜΟΗ σημειώνει ότι σε περίπτωση που η πρόταση της δεν γίνει αποδεκτή, ζητεί την μετατόπιση του ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου Πάτημα Λιβαδειά κατά δυο χρόνια νωρίτερα ώστε να ολοκληρωθεί παράλληλα με τον μετρητικό σταθμό και να συμπέσει με την εμπορική λειτουργία του FSRU.

Σημειώνεται τέλος ότι στην ίδια επιστολή η ΜΟΗ, αναφέρεται τόσο στα νέα έργα υδρογόνου που σχεδιάζει ο ΔΕΣΦΑ όσο και στη συμβατότητα των υποδομών του φυσικού αερίου με υδρογόνο, επικροτώντας την προσπάθεια του Διαχειριστή για την ενσωμάτωση ενεργειακών λύσεων του μέλλοντος. Υπενθυμίζει δε ότι ο όμιλος έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα προς την εξέλιξη του πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα και θεωρεί ότι η συμβατότητα του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου με το νέο καύσιμο είναι στη σωστή κατεύθυνση για την πράσινη μετάβση.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης