Σε χαμηλά επίπεδα κινείται η δραστηριότητα στις διαλύσεις πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, δείγμα ότι οι ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου τύπου πλοίων αναμένουν ανάκαμψη της αγοράς, παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν επιβεβαιώνονται και οι ναύλοι ακολουθούν την κατιούσα.
Πρόσφατη ανάλυση της VesselsValue σημειώνει ότι ο Δεκέμβριος ήταν ο πιο ενεργός μήνας για τις διαλύσεις bulk carriers, μετά τον Μάρτιο του 2021. Έκτοτε ωστόσο υπάρχει σχετική «σιγή» και ενώ, για παράδειγμα, οι spot ναύλοι των Panamaxes είναι στα χαμηλότερα επίπεδά τους από το 2020. Ο μέσος όρος ηλικίας των bulkers που στέλνονται στα διαλυτήρια εντός του έτους είναι τα 28 έτη, δείγμα ότι μόνο το παλαιότερο και λιγότερο αποδοτικό τονάζ «περισσεύει», εξηγεί η VesselsValue.
Μεταξύ των τεσσάρων κύριων τύπων πλοίων (bulkers, tankers, containerships, gas carriers), τα containerships καταγράφουν την πιο έντονη δραστηριότητα στις διαλύσεις, ενώ, σύμφωνα με δημοσιεύματα, σημειώνονται ανοδικές τάσεις και στις διαλύσεις bulkers. Οι αξίες των τελευταίων, ανεξαρτήτως μεγέθους και ηλικίας, υποχωρούν, με το μεγαλύτερο πλήγμα να δέχονται τα Supramaxes και Handys 20ετίας, των οποίων οι αξίες διαμορφώνονται αντίστοιχα σε $9,6 εκατ. και $8,4 εκατ. Με τις αξίες και τους ναύλους να μειώνονται, είναι εξαιρετικά πιθανό οι διαλύσεις bulk carriers να αυξηθούν στο προσεχές μέλλον, εκτιμά η VesselsValue.
Πηγή:naftikachronika.gr
www.worldenergynews.gr