Στο ναυπηγείο Keppel της Σιγκαπούρης, ξεκινούν στις αρχές Φεβρουαρίου οι εργασίες για τη μετασκευή του πλοίου που θα αποτελέσει το κεντρικό τμήμα του πλωτού σταθμού αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη.
Ταυτόχρονα στο εργοτάξιο που βρίσκεται στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχουν ξεκινήσει οι εργασίες προετοιμασίας για την υποδοχή στις αρχές Μαρτίου των σωλήνων που κατασκευάζονται από τα Σωληνουργεία Κορίνθου και θα συνδέσουν τις χερσαίες με τις θαλάσσιες εγκαταστάσεις.
Στόχος της εταιρίας Gastrade που προωθεί το έργο και στην οποία μετέχουν με ποσοστό 20% ο κάθε μέτοχος, η Ελμίνα Κοπελούζου, η Gaslog, η ΔΕΠΑ Εμπορίας, η Bulgartransgaz και ο ΔΕΣΦΑ είναι το FSRU της Αλεξανδρούπολης να λειτουργήσει έως το τέλος του 2023 και να αναμένεται να είναι η πρώτη από τις πέντε συνολικά ανάλογες υποδομές που σχεδιάζονται στην ελληνική αγορά.
Οι εργασίες μετασκευής του LNG Carrier, μήκους περίπου 300 μέτρων της Gaslog σε ένα πλήρως λειτουργικό FSRU, στο εξειδικευμένο ναυπηγείο της Σιγκαπούρης, αναμένεται α ολοκληρωθούν το Φθινόπωρο του 2023 με στόχο έως το τέλος Νοεμβρίου το πλοίο να έχει φθάσει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για να γίνει η σύνδεση του με τις υποδομές που ήδη κατασκευάζονται στην περιοχή και να λειτουργήσει το έργο.
Οι προσθήκες των αεροποιητών
Το πλοίο με το όνομα Ορφέας προβλέπεται να ταξιδέψει αυτοπροωθούμενο από τον Ινδικό Ωκεανό προς τη Μεσόγειο, και θα είναι πλέον ένας πλωτός σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης αερίου (FSRU), που θα αγκυροβολήσει μόνιμα στη βόρεια Ελλάδα, σε απόσταση 17,6 χιλιομέτρων νοτιοδυτικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, εκεί όπου η θάλασσα έχει βάθος 40 μέτρων.
Για την μετασκευή του σε FSRU θα γίνει προσθήκη των αεριοποιητών LNG και όλων των απαραίτητων συστημάτων για την αποδοτική και ασφαλή λειτουργία του και θα φθάσει στην Ελλάδα και πλήρως λειτουργικό.
Στη θέση πρόσδεσής του, θα γίνουν μόνο οι απαραίτητες εργασίες σύνδεσης με το υπόλοιπο σύστημα του ΑΣΦΑ (Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου), δηλαδή με το αγκυροβόλιο και με τον υποθαλάσσιο αγωγό.
Πρόκειται για μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG FSRU) και έναν υποθαλάσσιο αγωγό μεταφοράς του καυσίμου, συνολικού μήκους 28 χιλιομέτρων (24 χλμ υποθαλάσσιος και τέσσερα χερσαίος).
Η αποθηκευτική ικανότητα LNG της μονάδας θα είναι 153.500 κυβικά μέτρα.
Η δυναμικότητα του FSRU
Το FSRU θα δέχεται ένα πλοίο μεταφοράς LNG ανά δύο εβδομάδες.
Η χωρητικότητα αυτών των πλοίων θα είναι 145.000-180.000 κυβικών LNG και θα προσεγγίζουν το FSRU με τη βοήθεια ρυμουλκών.
Στη συνέχεια, το LNG θα μεταγγίζεται από τις δεξαμενές του πλοίου μεταφοράς μέσω εύκαμπτων σωλήνων στις δεξαμενές του FSRU.
Το FSRU θα μπορεί να μεταφορτώσει LNG και σε μικρότερα πλοιάρια (barges) αποθηκευτικής ικανότητας 3.000 – 20.000 κυβικών μέτρων.
Αυτά, με τη σειρά τους, θα προσεγγίζουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και από εκεί θα προμηθεύουν LNG σε φορτηγά (truck loading) για τη μεταφορά του LNG σε πελάτες εκτός δικτύου (οι οποίοι θα διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές αποθήκευσης και αεριοποίησης).
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ. Η μέγιστη ετήσια τεχνική δυναμικότητα αεριοποίησης του FSRU ανέρχεται σε 5,5 δις. κυβικά μέτρα.
Ο τερματικός σταθμός αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2023, με τη συμβολαιοποιημένη δυναμικότητα αεριοποίησης να φθάνει ήδη μέχρι και το 50% της τεχνικής δυναμικότητας των 5,5 δισ. κυβικών ετησίως.
www.worldenergynews.gr
Αρχίζει η μετασκευή του "Oρφέα" για το FSRU της Αλεξανδρούπολης με την προσθήκη των αεριοποιητών LNG
Στόχος της εταιρίας Gastrade που προωθεί το έργο, είναι το FSRU της Αλεξανδρούπολης να λειτουργήσει έως το τέλος του 2023