Η κατασκευή του προγραμματισμένου υποβρύχιου αγωγού φυσικού αερίου που συνδέει τη Βαρκελώνη και τη Μασσαλία πιθανότατα δεν θα ολοκληρωθεί πριν από το 2030, καθώς εξακολουθεί να βρίσκεται σε πολύ προκαταρκτικό στάδιο, δήλωσε η Υπουργός Ενέργειας της Γαλλίας την Παρασκευή.
Σε συνέντευξή του στην ισπανική εφημερίδα El Pais η Agnes Pannier-Runacher δήλωσε ότι το έργο, που ονομάστηκε Barmar, θα χρειασθεί περισσότερο χρόνο για να χτίσει από ό, τι ο αγωγός που αντικαθιστά.
"Το χρονοδιάγραμμα είναι μάλλον το 2030", είπε, προσθέτοντας ότι ο στόχος ήταν να "είναι σε θέση να μεταφέρει κυρίως υδρογόνο, αντί να αναπτύξει μια υποδομή φυσικού αερίου που θα μπορούσε αργότερα να μετατραπεί σε υδρογόνο".
Το κοινό έργο μεταξύ της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Γαλλίας θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για το"πράσινο" υδρογόνο και άλλα ανανεώσιμα αέρια στο ευρωπαϊκό δίκτυο, καθώς η ήπειρος αντιμετωπίζει μια ενεργειακή κρίση που χαρακτηρίζεται από τις αυξανόμενες τιμές και τον κίνδυνο έλλειψης φυσικού αερίου μετά την εισβολή της Ρωσίας Ουκρανία στις αρχές του τρέχοντος έτους.
Λειτουργία
Την περασμένη εβδομάδα, η ισπανίδα υπουργός Ενέργειας Teresa Ribera δήλωσε ότι ο Barmar θα χρειασθεί περίπου τέσσερα έως πέντε χρόνια για να γίνει λειτουργικό.
Όμως,η Pannier-Runacher δήλωσε ότι, ενώ η ημερομηνία παράδοσης του 2030 ήταν ένα από τα σενάρια που συζητήθηκαν, ένα πιο συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο θα είναι διαθέσιμο όταν μια ομάδα εργασίας παρουσίασει τις πρώτες αναλύσεις της στην επερχόμενη σύνοδο κορυφής της EUROMED-9 των χωρών της Νότιας Ευρώπης τον Δεκέμβριο.
Πρόσθεσε ότι ένας από τους λόγους για την απόρριψη του έργου Midcat ήταν ότι οι ειδικοί δήλωσαν ότι η οικοδόμηση ενός αγωγού φυσικού αερίου και αργότερα η μετατροπή του στη μεταφορά υδρογόνου δεν θα λειτουργούσε.
"Ωστόσο, αν αρχικά θεωρείται ως υποδομή υδρογόνου, θα είναι πιο ακριβό, αλλά είναι δυνατόν."
www.worldenergynews.gr