Τρία market tests μέχρι το τέλος της χρονιάς
Συγκεκριμένα, έδωσε το πράσινο φως για την αύξηση της αποθηκευτική ικανότητας του FSRU της Μότορ Οιλ από 135.000‐170.000 m3 και τέσσερις δεξαμενές προσωρινής αποθήκευσης σε 135.000‐210.000 m3 τεχνολογίας MOSS με τέσσερις ή πέντε δεξαμενές προσωρινής αποθήκευσης τεχνολογίας ΜΟSS ή MEMBRANE.
Επίσης, ενέκρινε την αλλαγή του τρόπου πρόσδεσης της μονάδας FSRU από πλωτή εξέδρα σε προβλήτα η οποία θα εγκατασταθεί εντός των ορίων του θαλάσσιου χώρου όπου επιτρέπεται η παραμονή δεξαμενόπλοιων του διυλιστηρίου της εταιρείας. Συνεπώς, δεν θα υπάρχει πλωτό αγκυροβόλιο αλλά ο σταθμός FSRU θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένος.
Επιπλέον, με δεδομένο ότι κατά το στάδιο υποβολής μη δεσμευτικών προσφορών, το οποίο έλαβε χώρα το διάστημα 22.10.2021 – 14.01.2022, εκδήλωσαν ενδιαφέρον δεκαπέντε εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, η ΡΑΕ καλεί την εταιρεία να προχωρήσει στην εκτέλεση της δεύτερης φάσης του Market Test.
Η Mediterranean Gas
Όσο για το FSRU που προετοιμάζεται από την Mediterranean Gas στον Βόλο, σύμφωνα με αντίστοιχη χθεσινή απόφαση της ΡΑΕ εγκρίθηκαν οι κατευθυντήριες γραμμές για τη διεξαγωγή του market test της πρώτης μη δεσμευτικής φάσης, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα Οκτωβρίου. Πάντως, είναι αξιοσημείωτο ότι, πέρα από τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας του Βόλου, η οποίες έχουν οδηγήσει την εταιρεία σε αλλαγή χωροθέτησης, πιθανώς από το λιμάνι της πόλης στην περιοχή του Σορού, όπου το έργο πήρε «Χ» και από τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό. Ο περιφερειάρχης προσφάτως δήλωσε αρνητικός στη κατασκευή πλωτού σταθμού αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικο αερίου (LNG) στον Παγασητικό Κόλπο αντιπαραθέτοντας παραγωγή ενέργειας, όπως είπε, made in Greece, όπως είναι το υδροηλεκτρικό στη Μεσοχώρα της ΔΕΗ.
Άδεια για τον τερματικό LNG της Elpedison
Παράλληλα, market test αναμένεται να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο και για τον δεύτερο τερματικό σταθμό αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου που προωθεί η Gastrade του ομίλου Κοπελούζου στη Θράκη. Πρόκειται για το FSRU που θα κατασκευάσει η εταιρεία κοντά στον άλλο τερματικό σταθμό της Αλεξανδρούπολης, ο οποίος ήδη προχωρά και εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει στις αρχές του 2024.
Επίσης, χθες, η ΡΑΕ εξέδωσε Άδεια Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου για το τερματικό LNG που ετοιμάζει η Elpedison στις εγκαταστάσεις της στη Θεσσαλονίκη. Αφορά στην κατασκευή FSRU, πλωτού αγκυροβόλιου πολλαπλών σημείων πρόσδεσης ή εναλλακτικά μόνιμου αγκυροβόλιου καθώς και ενός υποθαλάσσιου και ενός χερσαίου αγωγού φυσικού αερίου για τη διοχέτευση του φυσικού αερίου αφενός στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) μέσω ενός νέου Μετρητικού Σταθμού και αφετέρου στις μονάδες ηλεκτρoπαραγωγής της Elpedison στην περιοχή, ισχύος 418 MW και 826 MW (υπό ανάπτυξη).
Το έργο περιλαμβάνει τέσσερις δεξαμενές προσωρινής αποθήκευσης ΥΦΑ συνολικής χωρητικότητας 140.000- 170.000 κ.μ. και το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται στα 60.388 εκατ. ευρώ.
www.worldenergynews.gr