Ισχυρές παραμένουν οι προοπτικές για τον Όμιλο λόγω των ταμειακών ροών – Το 23% της ανάπτυξης των EBITDA θα προέλθει από τον ενεργειακό κλάδο
Σημερινή ανάλυση (3/10) της UBS για την Motor Oil αναφέρει ότι η εταιρεία θα ωφεληθεί σαν διυλιστήριο από μια επιμήκυνση της περιόδου κατά την οποία το περιβάλλον ευνοεί υψηλά περιθώρια κέρδους στα προϊόντα της (strong crack environment)
Παράλληλα, αναμένεται ο Όμιλος να περιοριστεί λιγότερο από το εμπάργκο στο ρώσικο πετρέλαιο, με δεδομένο το ελάχιστο μερίδιο στα urals, στο μείγμα πετρελαίου έναντι των ομοειδών εταιρειών.
Εκτιμάται ότι ο φόρος για τα απροσδόκητα κέρδη στη Motor Oil θα μπορούσε να ανέλθει στα 320 εκατ. ευρώ αλλά με τις μετοχές να έχουν υποχωρήσει 15% τον τελευταίο μήνα, το μεγαλύτερο μέρος της επίπτωσης είναι ήδη στις τιμές.Οι τιμές διαπραγματεύονται σε ένα ελκυστικό 16% σε σχέση με μέσες ταμειακές ροές για την περίοδο 2023-2026.
Η UBS περιμένει ότι η Motor Oil θα είναι σε θέση να διατηρήσει τα περιθώρια κέρδους υψηλότερα από το benchmark (μέσος όρος κλάδου) ακόμα και αν τα στοιχεία της μακροοικονομίας που επηρεάζουν τα διυλιστήρια, εξομαλυνθούν σε σχέση με τις τρέχουσες συνθήκες.
Αυτό θα επιτευχθεί χάρις το ιδανικό μείγμα παραγωγής, που μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω από τον αύξηση του μεριδίου της βενζίνης που προσεγγίζει το 20%, Εκτιμούμε, καθώς νέο προϊόν θα εισαχθεί στην αγορά τους επόμενους μήνες, αναφέρει η UBS. Σημειώνει ότι η Motor Oil θα μπορέσει να διασφαλίσει ένα μέσο προσαρμοσμένο EBITDA στα 640 εκατ. ευρώ την περίοδο 2023-2026.
Παράλληλα, ο κλάδος των ανανεώσιμων πηγών αναμένεται να γίνει ένας αναδυόμενος καταλύτης για τον Όμιλο μετά το deal της εξαγοράς του χαρτοφυλακίου του Ελλάκτωρα.
Προβλέπεται περαιτέρω οργανική κερδοφορία του κλάδου των ΑΠΕ. Εκτιμάται ότι ο ενεργειακός τομέας θα καλύπτει το 23% των EBITDA του Ομίλου το 2026, καθώς τα περιθώρια κέρδους του διυλιστηρίου αναμένεται να έχουν υποχωρήσει λόγω της εξέλιξης του κύκλου.Με το CAPEX να επιστρέφει στα οργανικά επίπεδα, προβλέπεται η Motor Oil να έχει υψηλότατες ταμειακές ροές (FCF yield) έναντι των ανταγωνιστών της της τάξης του 16% για την περίοδο 2023-26.
Δυνατότητα για αυξημένα μερίσματα
Στην πλευρά του μερίσματος, καθώς δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο όσον αφορά την πολιτική που θα ακολουθηθεί, τα ιστορικά στοιχεία για τον 5ετή μέσο όρο εξαιρουμένου του 2020 που ήταν η χρονιά του Covid, αντιστοιχούν σε μερισματική απόδοση 6-7%.
Η εκτίμηση της UBS παραμένει συντηρητική σε σχέση με το μέρισμα και προβλέπει ότι η μέση μερισματική απόδοση για το 2022 θα είναι κοντά στον ιστορικό μέσον όρο.
Με δεδομένο ότι θα είναι ένας ισχυρός χρόνος από πλευράς ταμειακών ροών, εξάγεται το συμπέρασμα ότι το μέρισμα θα κινηθεί ανοδικά. Μακροπρόθεσμα, πιστεύουμε, ότι η μερισματική απόδοση θα φτάσει το 9% κατά μέσον όρο για την περίοδο 2023-2026 με βάση την τρέχουσα χρηματιστηριακή τιμή της μετοχής.
Σημειώνουμε, αναφέρει η ανάλυση, ότι τον Ιούνιο η διοίκηση ενέκρινε πρόγραμμα επαναγοράς των μετοχών που θα διαρκέσει μέχρι τον Μάιο του 2024 και αφορά 7 εκατ. τεμάχια μέχρι την τιμή των 23 ευρώ.
Αποτίμηση: Αγορά με στόχο τα 22 ευρώ
Σε 12μηνη βάση η τιμή στόχος, με κριτήρια τους πολλαπλασιαστές των επιμέρους κλάδων, κάνοντας χρήση της πρόβλεψης ενός εξομαλυμένου EBITDA στο 5, EV/ EBITDA στο 6,5 και στο 10 για διυλιστήριο, marketing και ενεργειακό κλάδο, η τιμή στόχος προσδιορίζεται στα 22 ευρώ.
Στα τρέχοντα επίπεδα, η Motor Oil διαπραγματεύεται 3,9 φορές τη σχέση EV/EBITDA με βάση τις προβλέψεις του 2023, έναντι 3,2 για τη μέση σχέση στον κλάδο και 5 για τον μέσο όρο της ίδιας της εταιρείας για την 5ετία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της UBS, τα καθαρά κέρδη προβλέπονται στα 983 εκατ. ευρώ για το 2022. Η UBS προβλέπει ότι σε επίπεδο προ φόρων, τα καθαρά κέρδη θα 1,422 δις, οι φόροι θα είναι 622 και τα κέρδη μετά φόρους θα είναι 800 εκατ. Αν σε αυτά, προστεθούν έκτακτα έσοδα μετά την φορολογία, (other post-tax items) τότε έχουμε τα 983 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη/μετοχή στα 8,88 ευρώ, το προβλεπόμενο μέρισμα είναι στο 1,24 ευρώ και η μερισματική απόδοση 7,7%.
www.worldenergynews.gr