Απλούστατη και χωρίς δέσμευση η διαδικασία αλλαγής παρόχου
Τσουνάμι μετακινήσεων πελατών βλέπουν οι πάροχοι μέσα στο Σεπτέμβριο και αυτό που ανησυχεί ιδιαίτερα είναι οι ανεξόφλητες οφειλές που θα αφήσουν πίσω τους, αφού δεν δεσμεύονται για την αποπληρωμή προηγούμενων λογαριασμών. Αλλωστε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας με μία ακόμη δήλωσή του χθες προσγείωσε κάθε προσδοκία για παρέμβαση, προκειμένου να αποφευχθεί ένα φαινόμενο ¨ενεργειακού τουρισμού¨ όπως το χαρακτηρίζουν οι προμηθευτές. «Σε κανέναν καταναλωτή που άλλαξε πάροχο και έχει οφειλές στον προηγούμενο πάροχο δεν πρόκειται να κόπει το ρεύμα», δήλωσε ο υπουργός χθες μιλώντας στον ΣΚΑΙ 100,3, μένοντας πιστός στην άποψή του ότι ¨η αγορά πρέπει να αυτορυθμιστεί από μόνη της, όπως συμβαίνει στις ώριμες αγορές της Ευρώπης».
Η …ποικιλία χαμηλών τιμολογίων που διαμόρφωσε η γενναιόδωρη επιδότηση των 639 ευρώ/μεγαβατώρα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η πλειονότητα των καταναλωτών, πάνω από το 70%, βρίσκεται σε παρόχους με υψηλές τιμές με πρώτη τη ΔΕΗ που συγκεντρώνει μερίδιο 63%, προεξοφλεί έντονη κινητικότητα και ρεύμα μετακίνησης καταναλωτών προς τους παρόχους με χαμηλή χρέωση της κιλοβατώρας. Οι κρατικές επιδοτήσεις έχουν δημιουργήσει ένα εύρος τιμών από 2 λεπτά η κιλοβατώρα έως και 16,1 λεπτά. Θεωρείται εύλογο λοιπόν, καταναλωτές που μπορούν να μειώσουν το κόστος της κατανάλωσής τους έως και πάνω από 10 λεπτά/κιλοβατώρα να σπεύσουν να αλλάξουν πάροχο και μάλιστα άμεσα για να προλάβουν την χαμηλή τιμολόγηση από τις αρχές του μήνα. Με αυτό το σκεπτικό οι περισσότερες μετακινήσεις αναμένονται μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Ένα ερώτημα που μένει να απαντηθεί στην πράξη είναι το κατά πόσο θα αντέξει το σύστημα του ΔΕΔΔΗΕ στα πολλά αιτήματα μετακινήσεων.
Αυτό που κυρίως ανησυχεί τους παρόχους είναι η ενίσχυση του φαινομένου του «ενεργειακού τουρισμού» από καταναλωτές που θα αλλάζουν ανά μήνα πάροχο, διασφαλίζοντας τσάμπα ηλεκτροδότηση, αφήνοντας απλήρωτους λογαριασμούς, κάτι που θα διογκώσει τις ανεξόφλητες οφειλές που βρίσκονται ήδη στο «κόκκινο» και απειλούν την βιωσιμότητα των εταιριών. Υπό αυτή την έννοια, ο Σεπτέμβριος θα τεστάρει και τις αντοχές των παρόχων και θα δοκιμάσει τη ρευστότητα ακόμη και μεγάλων εταιριών.
Η διαδικασία αλλαγής παρόχου
Η διαδικασία για την αλλαγή παρόχου είναι απλή. Αφού συγκρίνει τα τιμολόγια και αποφασίσει ποιο τον συμφέρει περισσότερο, θα απευθυνθεί στο νέο πάροχο για να υπογράψει σύμβαση μαζί του, διαδικασία που γίνεται τηλεφωνικά και μέσω mail. O νέος πάροχος στέλνει τα στοιχεία στον ΔΕΔΔΗΕ και παράλληλα ενημερώσει τον προηγούμενο, ο οποίος με τη σειρά του θα προβεί επίσης ηλεκτρονικά σε καταγγελία της σύμβασης.
Ο ΔΕΔΔΗΕ θα πρέπει στη συνέχεια να ανεβάσει στο σύστημα "Θαλής" όπου ο κάθε πάροχος μπορεί να βλέπει τους πελάτες τους, τις ενδείξεις του μετρητή μέχρι την ημέρα που αυτός πέρασε σε άλλο πάροχο , βάσει της οποίας ο προηγούμενος θα εκδώσει το τελικό τιμολόγιο του αποχωρούντα πελάτη του. Τον επόμενο μήνα θα μπορεί να τσεκάρει τα νέα τιμολόγια των παρόχων και ακολουθώντας την ίδια διαδικασία να μετακινηθεί σε άλλο πάροχο και ούτε καθ εξής…
Ποιοί ασκούν την επιθετικότερη πολιτική
Η ZΕΝΙΘ, το Φυσικό Αέριο και η Εlpedison ασκούν μια πολιτική η οποία μειώνει σε μονοψήφια επίπεδα το κόστος του καταναλωτή, ενώ ο ΗΡΩΝ με την έκπτωση συνέπειας καθιστά τον λογαριασμό του στην πορεία πιστωτικό.
Από εκεί και πέρα ακολουθεί η NGR στο όριο του διψήφιου.
Πρόκειται για μια πρωτόγνωρη εμπειρία, όπου τα μερίδια θα ανακατανεμηθούν με αποτέλεσμα η ΔΕΗ να αναμένεται να εμφανιστεί με τελείως διαφορετικό ποσοστό στο τέλος του Σεπτεμβρίου.
Κατά ορισμένους αυτό θα την βοηθήσει να μειώσει το μερίδιο σε μια περίοδο που ζητούμενο είναι το ξεκαθάρισμα και ο περιορισμός των ανεξόφλητων, καθώς όσοι φύγουν δεν θα απαλλαγούν από τις οφειλές.
Παράλληλα θα της επιτρέψει να διαχειριστεί ενδεχομένως καλύτερα τις αντισταθμίσεις με καλύτερα ελεγχόμενους όγκους πωλήσεων.
Η Mytilineos έχοντας υπό τον έλεγχο και την Watt & Volt με ποσοστό 10% της αγοράς προφανώς και ετοιμάζει το επόμενο βήμα σε έναν μαραθώνιο αντοχής που ξεκινά για όλους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δύο από τους καθετοποιημένους παρόχους παρουσιάζουν από τα υψηλότερα τιμολόγια.
Ασφαλώς και ο ανταγωνισμός δεν μπορεί να είναι εσαεί ζημιογόνος, ούτε και επιδοτούμενος, όμως τα εταιρικά σχήματα που μπαίνουν στην μάχη είναι ανταγωνιστικά και τα περισσότερα με ισχυρή βάση.
Σίγουρα οι συχετισμοί που θα διαμορφωθούν βραχυπρόθεσμα θα αλλάξουν τα περισσότερα σε σχέση με αυτά που ξέρουμε σήμερα, όμως η αυτορύθμιση θα απαιτήσει χρόνο και πολλά κεφάλαια.
Παράλληλα αναμένεται με πολύ ενδιαφερον οι παράλληλες προσφορές που θα ξεκινήσουν από τους παρόχους προς τους πελάτες αλλά και ποιοί θα "καρπωθούν" εκείνους τους πελάτες που θα παραμείνουν κόκκινοι στο τέλος και στις νέες εταιρίες στις οποίες θα μετακινηθούν.Εν κατακλείδι η διαμόρφωση μιας κερδοφόρας στρατηγικής για τους παρόχους δεν θα είναι μια εύκολη υπόθεση, αυτό θα είναι όμως το τελικό ζητούμενο και όχι απλά ένα καλό μερίδιο αγοράς.
www.worldenergynews.gr
Η …ποικιλία χαμηλών τιμολογίων που διαμόρφωσε η γενναιόδωρη επιδότηση των 639 ευρώ/μεγαβατώρα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η πλειονότητα των καταναλωτών, πάνω από το 70%, βρίσκεται σε παρόχους με υψηλές τιμές με πρώτη τη ΔΕΗ που συγκεντρώνει μερίδιο 63%, προεξοφλεί έντονη κινητικότητα και ρεύμα μετακίνησης καταναλωτών προς τους παρόχους με χαμηλή χρέωση της κιλοβατώρας. Οι κρατικές επιδοτήσεις έχουν δημιουργήσει ένα εύρος τιμών από 2 λεπτά η κιλοβατώρα έως και 16,1 λεπτά. Θεωρείται εύλογο λοιπόν, καταναλωτές που μπορούν να μειώσουν το κόστος της κατανάλωσής τους έως και πάνω από 10 λεπτά/κιλοβατώρα να σπεύσουν να αλλάξουν πάροχο και μάλιστα άμεσα για να προλάβουν την χαμηλή τιμολόγηση από τις αρχές του μήνα. Με αυτό το σκεπτικό οι περισσότερες μετακινήσεις αναμένονται μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Ένα ερώτημα που μένει να απαντηθεί στην πράξη είναι το κατά πόσο θα αντέξει το σύστημα του ΔΕΔΔΗΕ στα πολλά αιτήματα μετακινήσεων.
Αυτό που κυρίως ανησυχεί τους παρόχους είναι η ενίσχυση του φαινομένου του «ενεργειακού τουρισμού» από καταναλωτές που θα αλλάζουν ανά μήνα πάροχο, διασφαλίζοντας τσάμπα ηλεκτροδότηση, αφήνοντας απλήρωτους λογαριασμούς, κάτι που θα διογκώσει τις ανεξόφλητες οφειλές που βρίσκονται ήδη στο «κόκκινο» και απειλούν την βιωσιμότητα των εταιριών. Υπό αυτή την έννοια, ο Σεπτέμβριος θα τεστάρει και τις αντοχές των παρόχων και θα δοκιμάσει τη ρευστότητα ακόμη και μεγάλων εταιριών.
Η διαδικασία αλλαγής παρόχου
Η διαδικασία για την αλλαγή παρόχου είναι απλή. Αφού συγκρίνει τα τιμολόγια και αποφασίσει ποιο τον συμφέρει περισσότερο, θα απευθυνθεί στο νέο πάροχο για να υπογράψει σύμβαση μαζί του, διαδικασία που γίνεται τηλεφωνικά και μέσω mail. O νέος πάροχος στέλνει τα στοιχεία στον ΔΕΔΔΗΕ και παράλληλα ενημερώσει τον προηγούμενο, ο οποίος με τη σειρά του θα προβεί επίσης ηλεκτρονικά σε καταγγελία της σύμβασης.
Ο ΔΕΔΔΗΕ θα πρέπει στη συνέχεια να ανεβάσει στο σύστημα "Θαλής" όπου ο κάθε πάροχος μπορεί να βλέπει τους πελάτες τους, τις ενδείξεις του μετρητή μέχρι την ημέρα που αυτός πέρασε σε άλλο πάροχο , βάσει της οποίας ο προηγούμενος θα εκδώσει το τελικό τιμολόγιο του αποχωρούντα πελάτη του. Τον επόμενο μήνα θα μπορεί να τσεκάρει τα νέα τιμολόγια των παρόχων και ακολουθώντας την ίδια διαδικασία να μετακινηθεί σε άλλο πάροχο και ούτε καθ εξής…
Ποιοί ασκούν την επιθετικότερη πολιτική
Η ZΕΝΙΘ, το Φυσικό Αέριο και η Εlpedison ασκούν μια πολιτική η οποία μειώνει σε μονοψήφια επίπεδα το κόστος του καταναλωτή, ενώ ο ΗΡΩΝ με την έκπτωση συνέπειας καθιστά τον λογαριασμό του στην πορεία πιστωτικό.
Από εκεί και πέρα ακολουθεί η NGR στο όριο του διψήφιου.
Πρόκειται για μια πρωτόγνωρη εμπειρία, όπου τα μερίδια θα ανακατανεμηθούν με αποτέλεσμα η ΔΕΗ να αναμένεται να εμφανιστεί με τελείως διαφορετικό ποσοστό στο τέλος του Σεπτεμβρίου.
Κατά ορισμένους αυτό θα την βοηθήσει να μειώσει το μερίδιο σε μια περίοδο που ζητούμενο είναι το ξεκαθάρισμα και ο περιορισμός των ανεξόφλητων, καθώς όσοι φύγουν δεν θα απαλλαγούν από τις οφειλές.
Παράλληλα θα της επιτρέψει να διαχειριστεί ενδεχομένως καλύτερα τις αντισταθμίσεις με καλύτερα ελεγχόμενους όγκους πωλήσεων.
Η Mytilineos έχοντας υπό τον έλεγχο και την Watt & Volt με ποσοστό 10% της αγοράς προφανώς και ετοιμάζει το επόμενο βήμα σε έναν μαραθώνιο αντοχής που ξεκινά για όλους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δύο από τους καθετοποιημένους παρόχους παρουσιάζουν από τα υψηλότερα τιμολόγια.
Ασφαλώς και ο ανταγωνισμός δεν μπορεί να είναι εσαεί ζημιογόνος, ούτε και επιδοτούμενος, όμως τα εταιρικά σχήματα που μπαίνουν στην μάχη είναι ανταγωνιστικά και τα περισσότερα με ισχυρή βάση.
Σίγουρα οι συχετισμοί που θα διαμορφωθούν βραχυπρόθεσμα θα αλλάξουν τα περισσότερα σε σχέση με αυτά που ξέρουμε σήμερα, όμως η αυτορύθμιση θα απαιτήσει χρόνο και πολλά κεφάλαια.
Παράλληλα αναμένεται με πολύ ενδιαφερον οι παράλληλες προσφορές που θα ξεκινήσουν από τους παρόχους προς τους πελάτες αλλά και ποιοί θα "καρπωθούν" εκείνους τους πελάτες που θα παραμείνουν κόκκινοι στο τέλος και στις νέες εταιρίες στις οποίες θα μετακινηθούν.Εν κατακλείδι η διαμόρφωση μιας κερδοφόρας στρατηγικής για τους παρόχους δεν θα είναι μια εύκολη υπόθεση, αυτό θα είναι όμως το τελικό ζητούμενο και όχι απλά ένα καλό μερίδιο αγοράς.
www.worldenergynews.gr