UPD (11.50) Επιπλέον 375 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβάνονται στο πακέτο επιδοτήσεων για τα καύσιμα που θα τεθούν σε ισχύ από τον Ιούλιο και τα οποία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου.
Σύμφωνα με την εισήγηση του Κυριάκου Μητσοτάκη τα νέα μέτρα αυξάνουν την επιδότηση του Fuel Pass 2 από τα 45 ευρώ στα 80 ευρώ για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στην ηπειρωτική Ελλάδα ενώ η επιδότηση για τους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών ανέρχεται στα 60 ευρώ από τα 35 ευρώ που ίσχυε στο Fuel Pass 1.
Για τα νησιά η επιδότηση ανεβαίνει από τα 55 ευρώ στα 100.
Όπως σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μόνο η επιδότηση για τα καύσιμα όλο αυτό το διάστημα ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 580 ευρώ.
Όλη η τοποθέτηση του πρωθυπουργού
«Πριν από την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασής μας θα ήθελα εν συντομία να ανακοινώσω μία νέα δέσμη μέτρων του Εθνικού Σχεδίου Στήριξης, με αιχμή την επιδότηση των καυσίμων.
Όπως έχει συμφωνηθεί με τα συναρμόδια Υπουργεία και κυρίως με το οικονομικό επιτελείο, αυτή θα αφορά τρεις μήνες: τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο και θα είναι μια παρέμβαση που θα αφορά τις τιμές και της βενζίνης και του diesel και απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια οδηγούς.
Κάνουμε όμως και μία ξεχωριστή παρέμβαση για τους αγρότες μας, καθώς επισπεύδεται, για τις αρχές Αυγούστου, η επιστροφή σε αυτούς του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο το οποίο αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Θυμάστε ότι η αρχική πρόθεση της κυβέρνησης ήταν αυτό να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο, αλλά έχουμε πια την τεχνική δυνατότητα για τους αγρότες οι οποίοι θα έχουν συμπληρώσει τις δηλώσεις ΟΣΔΕ να επισπεύσουμε αυτή την πληρωμή κι αυτή να γίνει εντός του Αυγούστου, οπότε και οι αγρότες μας έχουν και τη μεγαλύτερη ανάγκη, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται στα χωράφια τους.
Αναλυτικά οι ρυθμίσεις θα εξειδικευτούν σήμερα στις 15:00, από τον Χρήστο Σταϊκούρα, τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών.
Να αναφέρω ότι οι γενικές κατευθύνσεις κοστολογούνται σε 375 ακόμη εκατομμύρια. Έτσι οι συνολικές επιδοτήσεις της πολιτείας μόνο για τα καύσιμα αγγίζουν τα 600 εκατομμύρια, για την ακρίβεια 580 εκατομμύρια.
Και φυσικά οι άμεσες και οι έμμεσες ενισχύσεις κατά των ανατιμήσεων στην ενέργεια αγγίζουν πλέον τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι ποσά τα οποία προέκυψαν από τη συνετή οικονομική μας διαχείριση, αλλά και από τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους οποίους έχει πετύχει και εξακολουθεί να πετυχαίνει η ελληνική οικονομία.
Συγκεκριμένα, τα νέα μέτρα αυξάνουν την επιδότηση του «Fuel Pass» -όπως το λέμε- που θα το ονομάσουμε «Fuel Pass 2». Σε αυτό λοιπόν, η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, αυτό για πληρωμή στην αντλία. Για τις μοτοσικλέτες από τα 35 στα 60 ευρώ. Ενώ στα νησιά μας, όπου ξέρουμε ότι αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα, η επιδότηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη: 100 ευρώ τώρα αντί 55 μέχρι σήμερα. Και για τα δίτροχα 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 που ήταν πριν.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Θα παρουσιάσει και ο Χρήστος Σταϊκούρας στη συνέχεια λεπτομερή στοιχεία, απομειώνουμε τις αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά, επαναλαμβάνω κατά 44 λεπτά το λίτρο για 180 λίτρα καυσίμου, για τις αναγκαίες διαδρομές τριών μηνών. Και παράλληλα η κυβέρνηση αποφάσισε να επεκτείνει και την κρατική επιδότηση στην τιμή πώλησης του diesel, ώστε να συγκρατηθούν, κατά το δυνατόν, και οι αυξήσεις στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η ενίσχυση αυτή θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο.
Στόχος μας είναι να κρατήσουμε την τιμή του diesel κάτω από τα 2 ευρώ στην αντλία και αυτό θα ισχύσει επίσης για το επόμενο τρίμηνο.
Όπως διαπιστώνετε, αυτές οι πρωτοβουλίες έρχονται να ανακουφίσουν τους ασθενέστερους συμπολίτες μας, τη μεσαία τάξη, τον παραγωγικό ιστό, τον αγροτικό μας κόσμο, τον κόσμο του εμπορίου. Και βέβαια έρχονται να προστεθούν σε όλα όσα έχουν ήδη προηγηθεί: στην κάλυψη των αυξήσεων στο ρεύμα, στην αναδρομική αποζημίωση.
Ήδη ενημερώθηκα ότι οι αιτήσεις που έχουν γίνει για το «Power Pass» έχουν ξεπεράσει τις 450.000.
Πράσινο φως για την Ρήτρα Αναπροσαρμογής
Και μάλιστα, μόλις πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση, ενημερώθηκα ότι πήραμε την τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πιο δραστική μας παρέμβαση στη Ρήτρα Αναπροσαρμογής. Ένα μέτρο το οποίο θα αρχίσει να ισχύει από 1ης Ιουλίου, εξουδετερώνοντας ουσιαστικά τις μεγάλες αυξήσεις που η Ρήτρα Αναπροσαρμογής προκάλεσε στους λογαριασμούς της ηλεκτρικής ενέργειας.
Να σταθώ επίσης και στο πρόγραμμα αντικατάστασης 400.000 παλιών, ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών. Αντιλαμβάνομαι κ. Υπουργέ ότι έχει μια πολύ θετική ανταπόκριση και είναι ένα πρόγραμμα, το οποίο μας επιτρέπει να μπορέσουμε ταυτόχρονα να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, να χαμηλώσουμε τους λογαριασμούς στα νοικοκυριά, καθώς οι ενεργοβόρες συσκευές αποτελούν σημαντικό συστατικό κομμάτι των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος. Να στηρίξουμε και την τοπική οικονομία και τους εργαζόμενους που δραστηριοποιούνται σε όλη την αλυσίδα πώλησης αλλά και τοποθέτησης κλιματιστικών, ψυγείων. Είναι ένα πρόγραμμα το οποίο πιστεύω ότι θα πάει πολύ καλά.
Είναι όλα αυτά μια πλευρά της κοινωνικής μας πολιτικής η οποία νομίζω ότι αξίζει να αναδειχθεί και δηλώνει όχι μόνο τη φροντίδα της πολιτείας προς τον πολίτη που δοκιμάζεται από την εισαγόμενη κρίση, ιδιαίτερα τώρα με τα αυξημένα έξοδα του καλοκαιριού, αλλά νομίζω ότι αποτυπώνουν οι πρωτοβουλίες μας και τις σωστές οικονομικές μας επιλογές. Που αξιοποιούν την αύξηση του δημοσίου πλούτου προς όφελος της κοινωνίας, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να υπονομεύουν την πρόοδο της οικονομίας. Και απόδειξη η χθεσινή αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από έναν ακόμα διεθνή οίκο.
Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά ότι τα νέα μέτρα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν οριστικά, σε απόλυτο βαθμό, τις συνέπειες μιας παγκόσμιας αναταραχής. Μπορούν ωστόσο να τις αμβλύνουν, να βάλουν ένα σημαντικό ανάχωμα στην έντασή τους. Για να το πω διαφορετικά, συνεχίζουμε τη μάχη για τον δίδυμο στόχο μας: μέσα στην αβέβαιη διεθνή συγκυρία, η κυβέρνηση να ανακουφίζει την κοινωνία, να απελευθερώνει την οικονομία, αλλά να κινείται πάντα -και σας το τονίζω αυτό- μέσα στα όρια των δημοσιονομικών μας αντοχών.
Τον Αύγουστο, άλλωστε, η Ελλάδα βγαίνει πια οριστικά από το καθεστώς της Ενισχυμένης Εποπτείας. Μια μεγάλη εθνική επιτυχία, η οποία κλείνει έναν πολύ επώδυνο, τραυματικό κύκλο για τη χώρα, ο οποίος άνοιξε το 2010.
Σίγουρα οι αλλεπάλληλες κρίσεις δυσκολεύουν την πορεία μας, όμως σε καμία περίπτωση δεν την αλλάζουν. Όπως δεν αλλάζουν ούτε την προσπάθεια, ούτε τον προορισμό μας. Να φτάσουμε σε αυτόν τον προορισμό με σταθερότητα, με συνέχεια και με συνέπεια.
Αυτά ως εισαγωγικές παρατηρήσεις, εκτός της ατζέντας του Υπουργικού Συμβουλίου. Από τα θέματα τα οποία έχουμε να συζητήσουμε σήμερα, να κρατήσω την αρχική ενημέρωση την οποία θα μας κάνει ο Κωστής Χατζηδάκης για την πρόοδο που έχουμε πετύχει συνολικά σε θέματα που αφορούν την εργασία, την κοινωνική ασφάλιση και την κοινωνική προστασία.
Θεωρώ ότι έχει επιτευχθεί ένα πολύ σημαντικό έργο, συνολικά, στον τομέα αυτό, το οποίο πρέπει να αναδειχθεί, καθώς τονίζει την κοινωνική πτυχή των πολιτικών μας. Και πράγματι θέλω να συγχαρώ το Υπουργείο, αλλά και όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, διότι πολλές από αυτές τις πρωτοβουλίες δεν θα μπορούσαν να είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη συνεργασία πολλών από εσάς, για τη μεγάλη πρόοδο που έχουμε πετύχει σε πολλούς τομείς.
Ενδεικτικά αναφέρω, Κωστή, το ζήτημα των εκκρεμών συντάξεων, κάτι το οποίο μας ταλαιπωρούσε πολλά χρόνια και έβλεπα στα στοιχεία τα οποία μας έστειλες ότι μόλις το πρώτο πεντάμηνο του ’22 εκδόθηκαν ουσιαστικά όσες συντάξεις είχαν εκδοθεί ολόκληρο το 2019. Μάλιστα τον Μάιο καταγράφηκε νέο ρεκόρ απονομής, ξεπερνώντας τις 30.000 συντάξεις.
Είναι μία μόνο από τις εκκρεμότητες του παρελθόντος που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε με αποτελεσματικότητα».
Οι εξειδικεύσεις Σταϊκούρα
Τα νέα μέτρα της κυβέρνησης για τα καύσιμα εξειδίκευσε το οικονομικό επιτελείο, σε συνέχεια των ανακοινώσεων του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου.
Συγκεκριμένα:
- το fuel pass στη βενζίνη θα αυξηθεί στα 80 ευρώ (από 45 ευρώ) για τους κατόχους αυτοκινήτων και
- στα 60 ευρώ (από 35 ευρώ) για τους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών στην ηπειρωτική Ελλάδα, με δηλωθέν εισόδημα έως 30.000 ευρώ προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ ανά παιδί και με όριο τα 45.000 ευρώ, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του bankingnews.gr.
- Στα νησιά η επιδότηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη καθώς τα ποσά αυξάνονται στα 100 ευρώ (από 55 ευρώ) για τους πολίτες με αυτοκίνητα και στα 70 ευρώ από 35 ευρώ για όσους έχουν δίτροχα .
Οι παρεμβάσεις ύψους 375 εκατ. ευρώ
Όπως τόνισε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, «παρεμβαίνουμε για να ενισχύσουμε κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα κα τη μεσαία τάξη. Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης σκαρφαλώνει στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις κι επιβαρύνοντας τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Το κόστος των συνολικών παρεμβάσεων είναι στο σύνολο 375 εκατ. ευρώ και οι πόροι, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, προέρχεται από την καλύτερη εκτέλεση του προϋπολογισμό τον Ιούνιο.
«Στο πλαίσιο αυτό ενισχύουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις με κάρτα καυσίμων για Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο.
Με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικουριού, ως 45.000 ευρώ.
Οι δικαιούχοι οδηγοί είναι 3,1 εκατομμύρια.
Η επιδότηση ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ , το κόστος ανέρχετραι σε 200 εκατ. ευρώ», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.
«Επιδοτούμε το ντίζελ με 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, ώστε το όφελος να ανέβει στα 15 λεπτά. Το κόστος είναι στα 115 εκατ. ευρώ.
Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 375 εκατ. ευρώ, οι πόροι προέρχονται από καλύτερη εκτέλεση προπϋπολογισμού. Τα μέτρα αυτά ξεπερνούν σε κόστος τον ευρωπαϊκό μέσο όρο», συμπλήρωσε.
Σκυλακάκης: Στήριξη στους πολίτες με σύνεση
Ο υφυπουργός Οικονομικών, Θοδωρής Σκυλακάκης, τόνισε:
«Οι πολίτες έχουν εξοικείωση με υφιστάμενη πλατφόρμα για το Fuel Pass. Δίνουμε αυτή τη βοήθεια γιατί ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός το 2021, η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική, καθώς είχαμε ρεκόρ εξαγωγών. Ταυτόχρονα, είχαμε μείωση της ανεργίας. Η αυξημένη ανάπτυξη έχει αντανάκλαση και στα δημόσια έσοδα, είχαμε υπέρβαση στην εκτέλεση προϋπολοιγισμού κατά 2,1 δισ. ευρώ.
Ο τρίτος λόγος είναι τα έσοδα από τον τουρισμό. Όλα αυτά γίνονται παρά τις τεράστιες εξωγενείς πιέσεις, τις αυξήσεις των διεθνών τιμών σε εμπορεύματα και καύσιμα.
Κάναμε μεταρρυθμίσεις, παρά τις κρίσεις και έχουμε σήμερα πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο που τον διαθέτουμε στους πολίτες με σύνεση».
Οι ανακοινώσεις Μητσοτάκη στο υπουργικό συμβούλιο
Το πλαίσιο της νέας επιδότησης καυσίμων – fuel pass – για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης.
Όπως είπε ο πρωθυπουργός, το fuel pass στη βενζίνη θα αυξηθεί στα 80 ευρώ (από 45 ευρώ) για τους κατόχους αυτοκινήτων και στα 60 ευρώ (από 35 ευρώ) για τους ιδιοκτήτες μοτοσικλετών στην ηπειρωτική Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του bankingnews.gr.
Στα νησιά η επιδότηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη καθώς τα ποσά αυξάνονται στα 100 ευρώ (από 55 ευρώ) για τους πολίτες με αυτοκίνητα και στα 70 ευρώ από 35 ευρώ για όσους έχουν δίτροχα.
Ο κ.Μητσοτάκης τόνισε ότι η νέα επιδότηση καυσίμων αφορά τον Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, επισημαίνοντας πως θα είναι ενισχυμένη σε σχέση με την προηγούμενη και στον αριθμό των δικαιούχων.
Όπως είπε, τα νέα μέτρα, τα οποία αφορούν περίπου 3 εκατομμύρια οδηγούς, κοστολογούνται στα 375 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά οι επιδοτήσεις για τα καύσιμα φτάνουν τα 580 εκατ. ευρώ.
«Οι άμεσες και έμμεσες ενισχύσεις στην ενέργεια αγγίζουν πλέον τα 8 δισ. ευρώ.
Είναι ποσά τα οποία προέκυψαν από την συνετή οικονομική μας διαχείριση.
Αλλά κι από τους ψηλούς αριθμός ανάπτυξης που έχει πετύχει και συνέχισε να πετυχαίνει ελληνική οικονομία» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως με την αύξηση της επιδότησης καυσίμων, επιτυγχάνεται μια μείωση της τιμής της βενζίνης κατά 44 λεπτά.
Παρέμβαση και για αγρότες
Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε πως θα υπάρξει και μια παρέμβαση για τους αγρότες, καθώς, όπως είπε, επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης για το πετρέλαιο αντί για τον Νοέμβριο, όπως ήταν η αρχική πρόθεση.
«Αλλά έχουμε την τεχνική δυνατότητα για τους αγρότες, οι οποίοι θα έχουν συμπληρώσει τις δηλώσεις ώστε να επισπεύσουμε αυτή την πληρωμή και να γίνει εντός του Αυγούστου» είπε ο πρωθυπουργός.
«Οι άμεσες και έμμεσες ενισχύσεις στην ενέργεια αγγίζουν πλέον τα 8 δισ. ευρώ. Είναι ποσά τα οποία προέκυψαν από την συνετή οικονομική μας διαχείριση. Αλλά κι από τους ψηλούς αριθμός ανάπτυξης που έχει πετύχει και συνέχισε να πετυχαίνει ελληνική οικονομία» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Γεωργαντάς θα εξειδικεύσουν τα νέα μέτρα.
www.worldenergynews.gr