Η διοίκηση εμφανίστηκε στην τηλεδιάσκεψη ικανοποιημένη από όσα πέτυχε το 2020 παρά τις πολλές προκλήσεις
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ανδρέας Σιάμισιης, ανέφερε πως αν και τα ΕΛΠΕ συνεχίζουν να επενδύουν και να υποστηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση, δε θέλει να δημιουργεί προσδοκίες και σημείωσε με νόημα πως πρέπει να «είμαστε επιφυλακτικοί και ρεαλιστές και να αποφύγουμε να δημιουργήσουμε μεγάλες προσδοκίες που ίσως δεν μπορέσουν να υλοποιηθούν λόγω του κόστους, ή λόγω τεχνολογίας, ή κεφαλαίων».
Αναφορικά με τις εξελίξεις στη Ρωσία και την Ουκρανία, η διοίκηση σημείωσε πως δεν έχει συναλλαγές απευθείας με ρωσικές εταιρείες και ρωσικούς παραγωγούς και όλες οι συναλλαγές γίνονται με εταιρείες trading εκτός Ρωσίας
Τα ΕΛΠΕ ανακοίνωσαν υψηλό το μέρισμα και μαζί με το έκτακτο από την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών θα μοιράσει φέτος 250 εκατ. ευρώ στους μετόχους της ή πάνω από 0,80 ευρώ.
Τα 0,40 ευρώ που ανακοίνωσε αντιστοιχεί σε απόδοση 6% με βάση το χθεσινό κλείσιμο της μετοχής.
Η διοίκηση εμφανίστηκε στην τηλεδιάσκεψη ικανοποιημένη από όσα πέτυχε το 2020 παρά τις πολλές προκλήσεις όπως ανέφερε και μεταξύ αυτών η πανδημία, αλλά και το υψηλό κόστος ενέργειας και το κόστος δικαιωμάτων ρύπων.
Το κόστος ενέργειας στοίχισε στον όμιλο 130 εκατ. ευρώ το 2020 και δεν μετακύλισε στην αγορά τίποτα, κάτι που όμως θα πρέπει να το εξετάσει το επόμενο διάστημα.
Τα περιθώρια διύλισης είναι στα υψηλότερα επίπεδα από το τέταρτο τρίμηνο του 2019 και καθώς η ζήτηση συνεχίζει να ενισχύεται τα κόστη ενέργειας και εκπομπής ρύπων είναι σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Η ζήτηση στο τέταρτο τρίμηνο ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019 αλλά στα αεροπορικά καύσιμα η ζήτηση ήταν ισχυρή αλλά δεν έφτασε τα επίπεδα του 2019.
Για πρώτη φορά τα χρηματοοικονομικά κόστη μειώθηκαν κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ και είναι σε ιστορικά χαμηλά.
Το 2016 ήταν στα 201 εκατ. ευρώ.
Στις ανανεώσιμες πηγές σε λίγες εβδομάδες μπαίνει σε λειτουργία η Κοζάνη και θα έχει εγκατεστημένη ισχύ 0,3GW ενώ ο στόχος το 2030 είναι στα 2 GW.
Εξετάζει ευκαιρίες στα υπεράκτια πάρκα, αλλά και αναζητάει ευκαιρίες ανάπτυξης στο εξωτερικό ο όμιλος.
Υψηλό αναμένεται το επενδυτικό πρόγραμμα για φέτος και θα ξεπεράσει τα 400 εκατ. ευρώ που ήταν οι περσινές επενδυτικές δαπάνες, αφού υπάρχει και η συντήρηση των διυλιστηρίων σε Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη.