Όπως αναφέρουν οι διεθνείς trαders ακόμα και η μεταφορά ποσοτήτων μετάλλου από ένα λιμάνι 6.000 μίλια μακριά προς την Ευρώπη μπορεί να αποφέρει σημαντικά κέρδη λόγω των υψηλών τιμών. "Αν μημουν trader θα κοίταγα να δουλέψω στην Ευρώπη", αναφέρει έμπειρο στέλεχος της BMO Capital, που την έχουμε δει συχνά να παρουσιάζει τις εκτιμήσεις της για την Wall Street.
Tα αποθέματα στα μακρινά λιμάνια πιθανότατα θα έχουν αδειάσει, αλλά οι ανάγκες της Ευρώπης δημιουργούν προϋποθέσεις για κερδοφόρες κινήσεις, εκτιμούν οι έμπειροι άνθρωποι της αγοράς, όπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ του Bloomberg.
Παρά το γεγονός λοιπόν, ότι λόγω της εμπειρίας του 2018 και του προβλήματος που προκλήθηκε στις οικονομίες λόγω των κυρώσεων στην Rusal, οπότε η αγορά δεν περιμένει αντίστοιχες κινήσεις τώρα, τίποτε δεν μπορεί να αποκλειστεί λόγω της όξυνσης της κατάστασης και των βαρύτερων κυρώσεων που αναμένονται.
Τα ρίσκα των μεταφορών σε σχέση με το hedging
Με την ζήτηση να βαίνει ισχυρή για πλείστες βιομηχανικές χρήσεις, οποιαδήποτε μείωση της προσφοράς του μετάλλου θα είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα για τις βιομηχανικές δραστηριότητες, που εξαρτώνται από αυτό. Η βιομηχανία ήδη πληρώνει ιδιαίτερα υψηλές τιμές στην spot αγορά για το αλουμίνιο, οι χρήσεις του οποίου αφορούν από κουτάκια μπύρας μέχρι κινητά τηλέφωνα.
Έτσι ένα λιμάνι με σημαντικό αποθηκευτικό χώρο το Port Klαng που συνδέεται άμεσα με το LME στο Λονδίνο και αποτελεί μέρος του παγκόσμιου δικτύου του, δεν μπορεί να τροφοδοτήσει με την παλαιότερη ευχέρεια τους μεγάλους καταναλωτές του μετάλλου καθώς οι αποθήκες έχουν αδειάσει. Αυτό δείχνει και την απότομη αναστροφή της τάσης για τις αποθήκες, που επί χρόνια χρησίμευαν σαν χώροι αποθεματικών υπολειμμάτων για τα πλεονάσματα του μετάλλου.
Επίσης η μεταφορά μέσω της ναυτιλίας αποθεμάτων αλουμινίου μπορεί τελικά να μην αποδειχθεί αξιόπιστη για τις μεγάλες αποστάσεις και τα προβληματικά logistics μπορεί να έχουν φτωχό αποτέλεσμα, όπως είπαν οι δύο traders.
To επόμενο φορτίο από το Port Klang δεν θα είναι διαθέσιμο πριν τον Ιούνιο, όπως ανέφεραν οι traders, καθώς υπάρχουν ουρές για απόσυρση από τις αποθήκες του λιμένος.
Η χρηματοδότηση των φορτίων καθίσταται επίσης προβληματική, καθώς το γεγονός ότι οι spot τιμές είναι υψηλότερα από τα futures του LME μπορεί να οδηγήσει σε ζημίες στην αντιστάθμιση (hedging) κατά την διάρκεια της μεταφοράς .
Αυτό είναι ο ορισμός του backwartation που αυξάνει τα ρίσκα και μπορεί να οδηγήσει σε μη μεταφορά τελικά των αποθεμάτων, λόγω του ρίσκου που δημιουργείται και δεν θέλουν να το πάρουν οι traders.
Eπεδνυτικοί Οίκοι: Η αύξηση των τιμών απαιτεί αύξηση της προσφοράς
Με τα δεδομένα αυτά το μεγάλο ζήτημα που ανακύπτει είναι πως θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των ελλειμμάτων στο μέταλλο.
Η Trafigura και η Goldman έχουν προειδοποιήσει ότι οποιεσδήποτε αυξήσεις στις τιμές θα απαιτήσουν κίνητρα για ενίσχυση της προσφοράς, ώστε να εξισορροπήσει η αγορά.
Ο έμπειρος εξαλλου trader Mark Hansen, CEO της Concord Resources Ltd αναφέρει, ότι εξαιτίας του backwartation, οι πσοσότητες που μπορούσαν να δοθούν για να καλύψουν την ζήτηση έχουν δοθεί. Και απο εδώ και μπρος το τι μπορεί να γίνει, σηκώνει μεγάλη συζήτηση.
www.worldenergynews.gr